A Gyermekotthon kis- és nagylányai már hozzászoktak ahhoz, hogy minden hónapban megtartjuk a Boldogságórát, melyet általában iskolából hazaérkezésük után kezdünk. A három csoport külön-külön érkezik továbbra is. Nagyon hálás vagyok a nevelőknek és a beosztott kollégáknak, mert együtt érkeznek, együtt gondolkodnak, dolgoznak a gyerekekkel. A csoportjaink nyílt csoportként működnek, hiszen hol egyik csoportba, hol a másikba érkezik új gyermek. Szokás szerint mind a három csoportban a tematika hasonló, az aktuális állapotuk határozza meg, mivel és mennyit dolgozunk együtt.
Az első csoportban kimondottan kis létszámmal dolgoztunk. Az egyik nagylány a Gandhi Gimnáziumba készül, már hétvégi programra is kapott meghívást, így számára az apró örömök és foglalkozás e köré épült. Nagyon sok megerősítést fogadott be az aktivitásával. A csoportjuk apró örömeinek fáját elkészítettük, kör alakú vingettára felírták és/vagy rajzolták örömeiket, majd felragasztották. Ezt követően ők kérték, hogy a Pozitivity társasjátékkal játszunk. Meglepően nagy türelemmel és odafigyeléssel játszottak, a végén lelkesen alakították ki a szívekből a közös alakzatukat.
A második csoportban egy serdülő lány a fotelból figyelte a foglalkozást, a verbális részbe időnként bekapcsolódott. Az apró örömök fáját velük is elkészítettük az általuk választott színű kartonra. Ezt követően ők is a Pozitivity társasjátékkal játszottak.
A harmadik csoportban, ahol több a kisebb életkorú gyermek, a témafelvezetést követően szintén elkészült az apró örömök fája, majd felolvastam Döbrentey Ildikó A hétdombi csodatévő szivárvány című meséjét. Utána mindenki kigondolta a kívánságát, majd fogtunk egy ugrálókötelet a nevelő kollégenővel, mindegyik kislány amikor lépett át a kötél fölött hangosan kimondta kívánságát. Ezt követően meghallgattuk a hónap dalát.
Mind a három csoport elvitte magával a kartonra készült apró örömök fáját, az egyik csoportban már ki is tették a nappali falára…
Apró örömök élvezete
E hónapban is megtartottuk a Boldogság órát. Meghallgattuk a hónap dalát. Az élet apró örömeivel kapcsolatosan gyűjtöttünk kifejezéseket.
E hónapban is megtartottuk a Boldogság órát. Meghallgattuk a hónap dalát. Apró örömöket okozó kifejezéseket gyűjtöttünk.
Zajzoni Rab István középiskola
Az osztály varázsfája már régóta megvan, így mindig alkalomnak megfelelően tudjuk használni. Volt már Mesefa, Jótettek fája, így most Örömfa lett belőle.
Zajzoni Rab István középiskola
Az osztály varázsfája már régóta megvan, így mindig alkalomnak megfelelően tudjuk használni. Volt már Mesefa, Jótettek fája, így most Örömfa lett belőle.
Több napon át beszélgettünk az évszakok váltakozásáról, megkerestük közösen a tavasz jeleit, a gyerekek sorra elmondták, hogy miért várják a tavaszt, mit szeretnek benne, mi látnak szépnek a tavaszban. Különböző technikákkal megfestettük a tavaszt: színkeveréssel, pecsételéssel.
Játszottunk Nap- Eső- Szivárvány játékot, amikor a hallott szavakra előre megbeszélt mozdulatokat kellett a gyerekek bemutassanak.
A tavaszi napsugár egy kis sétára is elcsábított, amikor a kis patak útját követtük, egy , a falun áthaladó folyóig, a Marosig. Óriási élmény volt a gyerekeknek meghallgatni, hogy beszél a patak, hogy szalad nagyobb testvéréhez.
Maci csoport
Érzékszerveinkkel kötöttük egyve ezt a feladatot. Tálakba öntöttünk lisztet, rizst, sárgaborsót, gyöngyöket, nagy fagyöngyöt, vizet, tésztát. Megvizsgáltuk, hogy mit látunk, színe, állaga milyen, mindenki megtapinthatta. Közösen lufikba töltöttük, letakarva próbáltuk párosítani. Játék után felfujtuk a lufikat és meghalgattuk milyen hangot adnak ki. Zenekart alakítottunk, hallk, hangos gyakorlásával. Szinte minden érzékszervünket hadználtuk.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A hónap dalával hangolódtunk rá e hónap témájára. Megtapasztaltuk már, hogy másoknak jó érzés adni, de önmagunk megajándékozása is jó érzéssel tölt el minket. Ezeket az apró örömöket kell az érzékszerveinkkel meglátni, meghallani, megízlelni, megérinteni… A mindennapjaink örömeiből készítettük el a saját hálanaplóinkat.
Március hónapban is feldolgoztuk a kijelölt témát. Sok zenét hallgattunk. Átbeszéltük, mit jelent az öröm, mi okoz örömöt, hogyan érjük el az öröm érzetét. Zenehallgatás közben gyakoroltuk a ritmus alkotás különböző módját. A diákok sok játékos feladattal dolgozták fel az apró örömök témáját. Elkészítettük időközben az örömfánkat, valamint játszottuk a kis ujjbábjainkkal is. Nagyon örülök, hogy a tanulók alkalmazzák a boldogság órán tanultakat és mindig odafigyelünk egymásra, együtt dolgozunk, segítjük egymást.