Az óra elején meghallgattuk és énekléssel kísértük a hónap dalát. Ezután kört alkottunk, majd az általam indított ritmusra próbáltak ráhangolódni a tanulók. Először tapssal, aztán lábbal dobogva is elvégeztük a gyakorlatot. Nagy élvezettel végezték a párban mozgásos feladatot, melyet a folyosón valósítottunk meg: „korcsolyáztak, kaktuszok közt lépkedtek, teniszeztek, pad alatt bújtak át”. Megnéztük a metronómok mozgását bemutató kisfilmet, és megbeszéltük a szó jelentését. Kört alkottunk, majd a tanulók által javasolt zene ritmusára elkezdtünk hintázni. Pár perc eltelt, mire sikerült egymásra hangolódni.
Az óra második felében hozzáláttunk az örömfa elkészítésének, rajzoltak, színeztek, vágtak a tanulók. Összegyűjtöttük, kit milyen öröm ért az utóbbi napokban, majd felkerültek a színes kis pillangók az örömfára.
A fiatalok arcára kiülő boldog mosollyal zártuk az órát.
Apró örömök élvezete
Az apró örömök téma első foglalkozásán zenehallgatás közben pillangókat nyírtak és díszítettek a gyerekek. Ezt követően izgalommal várták, hogy mit fogunk csinálni a továbbiakban. A következő alkalommal, amikor elkészült a fa törzse és ágai, megbeszéltük, hogy ha valaki valamiért örömet érez, feltehet egy pillangót a fára. Hallhattunk iskolai, baráti, családi örömtörténeteket is. Látható a képen, hogy szerencsére volt mit mesélniük. 🙂
Annyira élvezték az öröm keresését, hogy azt is megbeszéltük, hogy lehet átalakítani egy-egy rossz nézőpontot jóvá, mert, mint tudjuk: ” Minden rosszban van valami jó.”
Innen jött az ötlet, hogy készítsen mindenki saját örömfát, melyet kedve szerint színezhet, díszíthet.
Remélem Önök is örömüket lelik a képek nézegetésekor!
Először meghallgattuk a hónap dalát, majd megbeszéltük, hogy kinek, mit jelentenek az apró örömök. Meghallgattuk az Izgő-mozgó dalt, majd tovább írtuk, hogy mi szerez még nekünk örömöt. Meghallgattuk Palya Bea dalát, majd beszélgettünk a mosolyra fakasztó ételekről, majd papírból készítettünk mókás, finom ételeket, amik boldoggá tesznek minket. Megnéztük a fürge ujjak 3 perces kisfilmet, majd játszottunk az ujjainkkal. A gyerekek ismét nagyon élvezték a hónap témáját.
Rengeteg öröm érzést gyűjtöttünk március hónapban! Meghajtogattuk öröm pillangóinkat, melyeket egymásnak adtunk át, kedves mondatok kíséretében. Elolvastuk és feldolgoztuk Schmidt Károly Imre Apró örömök című versét, melynek versszakait le is írtuk, illusztrációkat készítettünk hozzá és munkáinkból plakátot alkottunk. Lelkünk örömeit a zenehallgatás is fokozta, kedvencünk Bagdi Bella Ma rám talál a boldogság dala. Kedvenc óránkon örömet fakasztó ételeket gyártottunk, majd el is fogyasztottuk.
Március az öröm hónapja volt. A negyedik osztályosok sok mindennek örülhettek, sok programban vettek részt ebben a hónapban. Sok apró örömben is volt részük. Mikor elkezdtük az örömfát csinálni, mindenki nagyon lelkes volt és úgy döntöttünk, hogy egész évben alkalmazni fogjuk . Az alábbi idézetet választottuk fő útvonalnak:
„Sokszor a kis dolgok okozzák a legnagyobb örömöt az életünkben. Ilyen lehet egy ölelés, ha épp nagy szükségünk van rá, egy kiadós baráti beszélgetés, amibe egészen belefeledkezünk, egy finom vacsora otthon, vagy akár egy pohár hideg víz, amivel a szomjunkat olthatjuk. Ha tudatosan keressük ezeket az apró örömöket, akkor könnyebben rájuk is találunk majd, és jobban fogjuk értékelni őket.”
Mungi Ngomane
Ebben a hónapban megtanultunk a legapróbb dolgoknak is örülni. Pl. milánóinak a menzán, napsütésnek, játékoknak…stb. Még a legrosszabb és legfárasztóbb napon is találtak valami olyan dolgot, amiért érdemes volt örülni.
Ezen a héten nagyon örültünk annak,hogy visszatértünk a betegséges időszakból!Örültünk egymásnak,hogy újra együtt lehetünk,hiszen volt olyan óvodásunk aki egy hónap után jött újra közénk.Elmeséltem a gyerekeknek Bezzeg Andrea:Újra együtt c. meséjét,amit hallgatás után átbeszéltünk.Játszottunk a „tapintós lufikkal”,ami különösen tettszett nekik.Találgatták mivel is lettek megtöltve a lufik.Örömfát készítettünk,színes virágokkal és pillangókkal díszítettük fel.Örömmel nézték milyen szép színes fát varázsoltunk!A jó idöt kihasználva-ami melengeti a lelkünket,mosolyt csal az arcunkra-kirándultunk a közeli erdőbe.Meghallgattuk az erdő hangját,a madarak énekét,bolyongtunk az avarban,gyönyörködtünk a lepkékben.Sokat futkároztunk,kacagtunk a kellemes tavaszi időben.Kipirulva,boldogan tértünk vissza az óvodába.A gyerekek örömmel mesélték a szüleiknek,milyen örömteli napot töltöttünk el együtt!
Konyári Óvoda Pillangó csoport
Meghallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni című dalát, majd megpróbáltuk együtt énekelni vele. Ez volt a téma bevezetése. Utána arról beszélgettünk, hogy kinek mi jut eszébe erről a dalról, kinek mi okoz örömet a mindennapokban. Tudjuk, hogy az öröm egy érzés, amit érzékszerveinken keresztül érzünk. Minden érzékszervünkre vonatkozóan kerestünk valamilyen általa érzékelt örömöt. Pl.: tapintás: puha, meleg plüss maci, vagy ízlelés: finom étel, vagy hallás: szép muzsika, vagy látás: virágba boruló fák, vagy szaglás: finom illat stb. A gyerekek egymás ötleteit tovább fűzve sorolták, hogy mi okoz számukra örömöt a mindennapok során. A téma feldolgozása alkalmával igyekeztünk tudatosítani, hogy minden apró örömnek örülnünk kell, hiszen így lehetünk boldogok, ha tudnak örülni dolgoknak és észre is tudjuk venni azokat.
„Örülni szuper érzés, örömet okozni még jobb.” A foglalkozáson ezt fogalmazták meg a gyerekek. Ismét egy olyan témát dolgozhattunk fel, amely a gyerekek személyiségfejlesztéséhez nagyban hozzájárul, hálásak vagyunk érte.
Köszönjük!