Nagyon látványos szép fa készült végül.:))
Apró örömök élvezete
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Március 21. a Boldogság világnapja.
Ebben az évben az alsó és felső tagozatosok egyaránt csatlakoztak a programhoz. Megformáltunk az udvarokon egy –egy szmájlit, természetesen piros ruhában. Az alsósok egy közös udvari táncban is részt vettek. A portánál található a Boldogság –fal, amelyre apró örömöket, pozitív üzeneteket tehetnek tanulóink és dolgozóink. Az alsó tagozaton több osztályprogram kapcsolódott a világnaphoz. Voltak, akik zenét hallgattak, örömkövet adtak egy osztálytársnak egy kedves szó, dicséret kíséretében, gondolattérképet készítettek a boldogsághoz kapcsolódóan, mesét hallgattak, varázsszivárvány alatt átbújva kívánságokat fogalmaztak meg, örömfüzért készítettek, nevetésversenyt rendeztek, a békéről, a szeretetről beszélgettek, alkottak.
Ebben a hónapban többször is beszélgettünk az apró örömökről. Minek is tudunk örülni a boltban vásárolt játékokon kívül?
Bezzeg Andrea: Újra együtt! című meséjében, Pirinkó és Góliát története nagyon tetszett a gyerekeknek ( többször is kérték) és elgondolkodtak, hogy mennyi minden van körülöttünk aminek lehet örülni. Az irányított beszélgetések alkalmával som mindent felsoroltak a gyerekek, pl. egészségesek vagyunk, süt a nap és ki tudunk menni az udvarra, stb.
Sajnos csoportunkban igen elterjedt a himlő járvány, amely miatt drasztikusan lecsökkent a létszámunk. Nagyon hiányolták a társaikat, ezért elhatároztuk, hogy meglepjük őket mire visszatérnek közénk. Hatalmas papírdobozból „házat” készítettünk. Ablakot vágtunk rá, kifestettük, függönnyel és festett virágokkal díszítettük, közben többször is hallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni dalát. Izgalommal vettek részt a készületekben nap, mint nap. Igyekeztek a lehető legszebben festeni, mert örömet szeretnének vele okozni a betegeskedő társaiknak. Sok, sok ötlet született, hogy ha megjönnek a többiek miket is fognak játszani a házban. Bízunk benne, hogy sikerül megörvendeztetni őket, és ugyan olyan lelkesedéssel veszik birtokba, mint akik készítették.
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A gyerekekkel közösen megnéztük a Bogyó és Babóca: Hónapok-március című mesét laptopon. Majd megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett a mesében. Megmozgattuk magunkat a Napimádás légzőgyakorlattal. Megsimogattuk egymást a Mit csinál a kis kezem mondókázásával. Beszélgettünk a tavaszról, annak szépségeiről, a virágokról, a színekről. Kiderült, mennyi sok szép dolog van, aminek örülni tudunk. Majd elkészítettük a rajzunkat, zsírkrétával a Kopasz dombon… kezdetű mondókára. Kicsik, nagyok egyaránt örömmel rajzolták a dombot, a sünit. Újra kellemesen telt a boldogóránk!
„Az apró örömök olyanok, mint az útszéli kis virágok; csak azok találnak rájuk, akik igazán keresik őket.”
” A boldogságot nem lehet ajándékba kapni; Egyetlen titka: adni, mindig csak adni. Jó szót, bátorítást, mosolyt, hitet és sok-sok önzetlen, tiszta szeretetet.” Goethe
Elsőként igyekeztünk minél több apró örömöt összegyűjteni (csakis olyanokat amiket nem pénzen vett dolog okoz): MOSOLY; napsugár; éneklés; anya finom főztje; olvasás; madárdal; segíteni valakinek; segíteni az állatokon; szaladgálás; játék; séta a családdal, barátokkal; iskola után hazaérni; kedvenc ruhánkat felvenni; a kis állatunkat meglátni; buborékot fújni; táncolni; megosztani a társunkkal a tízórainkat; odabújni anyuhoz, apuhoz; sétálni a hóesésben;
Ezután az udvaron közös játék következett. A gyerekek játéka úgy alakult, hogy egy koncerten vehettem részt. Itt igyekeztek egymásra hangolódni a gyerekek. Sajnos nem látszik, ahogy az első sorban tombolok, tapsolok, ugrálok.
A következő alkalommal már kegyesebb volt hozzánk az időjárás, kint tudtunk lenni végig. Körbe állva felelevenítettük az apró örömöket, kezeinkkel összegyűjtöttük. A kezeinket széttárva összeérintettük az ujjainkat így alkotva egy végtelen örömforrást, és átadtuk egymásnak az örömöket. Megfogalmaztuk, hogy épp úgy fontos adni, mint kapni. Mindkettő örömforrás. A napsütésben árnyjátékot játszottunk, mindenki láthatta önmagát, a különböző pózokat ahogy beálltak. Kiraktuk a csoportunk jelképét és egyben az elsőhelyen szereplő örömöt a MOSOLYt.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Márciusban sok mindennek örülhettünk. A nap melegének, lehetett játszótérre menni, régi-új játékokat játszhattunk, volt egy kis pihenés a hosszú hétvégén… És ki-ki a maga módján örült az esőnek is.
Apró örömök élvezete
A mindennapok során próbálunk minél több, olyan helyzeteket teremteni a gyermekek számára, amely által átérzik az öröm boldogságfokozó erejét.
A foglalkozást a „Meglengetem a karom, pedig alig akarom”, és az „Az én hangom” relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni dalát. A dal hallgatása közben, játékos mozdulatokat végeztünk, majd a gyermekekkel körben állva, kézen fogva énekeltünk. Ezután közös, a csoportról készült képeket nézegetve, felelevenítettük a közös élményeinket. Beszélgettünk arról, hogy miért voltunk boldogok, miért mosolygunk a képeken, hogyan fejezzük ki, ha örülünk valaminek, az arcunkon miből derül ki, hogy örülünk. A csengettyűvel meséhez hívtam a gyermekeket, mondókáztunk, majd elmeséltem „Bezzeg Andrea: Újra együtt!” című meséjét. A mese után tükör előtt játszottunk érzékelő játékot. A tükör előtt megérintettük, megneveztük az érzékszerveinket, majd lerajzoltuk és beragasztottuk az érzékszerveink mellé, hogy mi okoz számunkra örömöt. Az apró örömök jelét kiszíneztük, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre. Végül meghallgattuk „Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem” című dalát, közben megöleltük egymást, és örömtáncot jártunk