Relaxációs gyakorlatunk a,,Hintaszék” volt. A hónap dalát is megtanultuk: ,,Imádok élni”. Meghallgattuk az ,,Újra együtt” című mesét. Nagy és apró örömöket kerestünk. Az érzékszerveinkhez kapcsolódó örömöket is felsoroltunk. Rajzoltak olyan dolgokat, amik nekik örömet okoznak.
Apró örömök élvezete
Csoportunkban a gyermekek minden apró örömnek, kihívásnak, egy mozgásos játékban elért sikernek nagyon tudnak örülni. Társaik sikerének is ugyan úgy örülnek és buzdítják egymást.
MÁRCIUS – Apró örömök élvezete
„Sokan elengedik az élet apró örömeit, miközben a nagy boldogságot várják.”
„Minden talajban megterem valamiféle virág.
Minden napnak van valamilyen öröme.
Neveld rá a szemedet, hogy meglássa azt!”
„Az apró örömök olyanok, mint az útszéli virágok; csak azok találnak rájuk, akik igazán keresik őket.”
Az idézetek hűen tükrözik, mi volt a hónap célja: a mindennapok szürkeségében, a rohanó világban is meglátni, átélni a pillanat szépségeit, örömeit: a színeket, virágokat, a tavasz csodáját, a cirógató napsugarat, a mosolyt, szeretetet, az értékeket. Mindent, ami, ha egy pillanatra is, de megnevettet, elbűvöl. Ne a nagy boldogságra várjunk hiába, az apró örömök is elégedetté tehetnek bennünket.
A hónapban elvégzett feladatok is ezt a célt szolgálták.
Egész hónapban gyűjtöttük az apró örömeinket képviselő pillangókat az „Örömfánkra”.
A hónap szívmelengető élményei közé tartozott a március 15-re való megemlékezés. Egy szép, megható ünnepségen vehettünk részt iskolánkban. Az osztályunkban készítettünk kis nemzeti színű virágokat. Majd elsétáltunk a városi emlékműhöz, ahol elhelyeztük kis emlék-virágainkat.
A hónap legkedvesebb feladata az „Izgő-mozgó” volt. Meghallgattuk a Zabszalma együttes dalát, amelyre táncoltunk is egyet. Kinyomtattam a gyerekeknek a dal szövegét, így együtt énekeltünk az együttessel. Aztán belelkesültünk, és mi is gyártottuk a verssorokat, rímeket. Az eredeti dalszöveg mintájára, költöttünk mi is egy „Izgő-mozgó dal”-t. Szívesen teljesítettük azt a feladatot is, miszerint próbáljuk ki a dalban szereplő mozgásokat. Így nem hagyhattuk ki azt a mókát, hogy rendezzünk egy közös szappanbuborék-fújó versenyt. Majd pedig a hullahopp karikákkal játszottunk kedvünkre.
A hónapnak a „Ritmus-öröme” nevet is adhattuk volna. A feladatokhoz kapcsolódóan nagyon sokszor volt főszereplő a ritmus, a zenei lüktetés, a mozgás, tapsolás, dobbantás…
Tetszett a gyerekeknek „A metronómok egymásra hangolva” feladat kisfilmje.
A hónapban többször kezdtük ritmus tapsolással, dobolással a napot. Játszottunk ritmusvisszhangot. Kipróbáltunk másféle, különböző YouTube videókon látott ritmusjátékokat is. Volt, hogy még „leszúrást” is kaptunk a szomszédos teremből, mert túl hangosak voltunk. 😊
Mivel a gyerekek nagyon várták már a húsvétot, a „Fürge ujjaink” játékhoz mi nyuszibábokat készítettünk. A mi kis nyuszijaink egy közösen elénekelt dal ritmusára járták a táncot.
Meghallgattuk Palya Beától az ajánlott, vidám dalt. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy aki szívesen csatlakozik a feladathoz, otthon készítse el a „Mosolygós reggelijét” magának, küldje el nekem a róla készült fotót. Csokorba gyűjtöttem a képeket, hogy láthassák egymás és az én vidám reggelimet is.
Felolvastam nekik Döbrentey Ildikó „A hétdombi csodatevő szivárvány” című meséjét. Elképzeltük a csodatévő ugrálókötelet. Ki is próbáltuk, igyekeztek átfutni a társak által hajtott kötél alatt. Remélem, minden kívánságuk teljesülni fog, amit a kötél alatt mondtak el!
Kipróbáltuk a „Párban mozgás” játékot. Az egymástól távol álló, becsukott szemű párok egy megbeszélt állathangot utánozva (hápogás, ugatás, mekegés…) próbálták megtalálni egymást. Ekkor is vendég volt nálunk a nevetés!…
A március igazi örömhozó hónap volt, sok élménnyel gazdagodtunk.
A boldogságóra munkafüzetben arra ösztönöznek,hogy ismerjük meg az öt érzékszervünket, amelynek köszönhetően élvezhetjük a mindennapok apró örömeit. A kiscsoportosainkkal megbeszéltük milyen színek tetszenek nekik, melyek a boldog és szomorú színek. Apró edényekben különböző színű krepp papírt oldhattak fel, ami felért egy varázslattal. A kemény krepp-papír puhává változott, színt engedett majd festeni lehetett vele. Adtunk hozzá illó olajakat, így még illatos vizet is sikerült kreálni.Boldoggá tett bennünket minden átváltozás, munkafolyamat, mellette több érzékszervünkre is hatott a folyamat. Hallgattuk hogyan folyik a víz egyik pohárból a másikba, milyen tapintású a krepp papír, néztük hogyan fogja meg a kezünket a színes krepp papír, leszünk tőle viccesek. Közben illatoztak a vanília, kamilla, levendula illata. Igazi varázslatként éltük meg, mikor a színeket összeöntözve más színt kaptunk. Apró örömök.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A tavasz és a nőnap apropóján a fiúk szép virággal kedveskedtek az osztályközösség lányainak, örömet szerezve nekik.
Cserébe a lányok húsvét alkalmával csokitojással és nyuszival lepték meg a locsolkodó fiúkat.
Így két szép ünnepünket, hagyományainkat is ápoltuk.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Mi okoz nekünk a hétköznapi életben örömöt?
Előbb lerajzoltuk, aztán következett a pillangós fák elkészitése.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Ovis csoportjainkban Bogyó és Babóca hónapos meséit mindig elolvassuk, igy ez a feladat tökéletes volt számunkra.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Ezt a feladatot nagyon szerették még az első osztályosok is. Elkezdtünk ennek hatására modókás rajzolgatós gyűjteményt késziteni.
Tavasz közeledtével a gyermekekkel a természet ébredéséről beszélgettünk. A napsütés, fák kivirágzása, a friss virágillat mind-mind örömmel töltötte el szívünket. Miközben a természetben sétáltunk, s megfigyeltük szép tavaszi környezetünket, megbeszéltük, milyen apró örömök tehetnek minket boldoggá, s vidámmá a hosszú téli időszakot követően. Felfedeztük a természet színeit, a kis színes virágok, csiga-bigák, napsütő bogarak látványa általi boldogságot, örömöt. Meghallgattuk Bagdy Emőke Imádok élni kezdetű dalocskáját, és Bezzeg Andrea Újra együtt című meséjét is. A hét folyamán mindenki készített egy pávát, melynek tollai színesebbnél-színesebb papírcsíkokból készültek, s az elkészült művekkel megajándékozhattak valakit a gyermekek, így örömet okozni valakinek, hiszen adni jobb, mint kapni.