Óra elején a gyerekek meghallgatták A tizenkét hónap c. görög népmesét, ezután megbeszéltük. Elmondták, hogy ők miben találják meg az igazi örömüket, amit aztán egy öröm- listára le is írtak. Óra végén pedig elénekeltük az Imádok élni c. dalt.
Apró örömök élvezete
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.
A gyerekeknek még könnyebb apró dolgokkal örömet okozni.
Iskolai keretek között ilyen öröm volt számukra pl. hogy megismerkedtek a padlórobottal és kipróbálhatták a LEGO robotot is egy foglalkozás alkalmával.
A szuperhősök témanapunk során belebújhattak kedvenc hősük bőrébe.
A hónap zárásaként a témához illő képest kerestük, mely a természetben előforduló apró örömöt fejezi ki. A főképen látható fotóra jutott a választásunk. Fényképezte: Lehóczki Balázs
A zenei bevezető után az elméleti feladtokkal kezdtünk, majd az órá további részét a gyakorlati feladtokkal folytattuk. Az órák mindig nagyon jó hangulatban telnek. Várják és szeretik a tanulóink.
Márciusban az élet apró csodáira irányítottuk figyelmünket és napról napra felfedeztük a természet éledezését. Búzát is vetettünk, örömmel gyönyörködtünk a fejlődésében.
A 2. a osztályos tanulóink szívecskékre írták apró örömeiket, a 2. d osztályosok örömfát készítettek és a pillangókra írták gondolataikat. „Örömerdő örömfája, örömpille száll le rája.”- mondóka kíséretében tettük fel a fára a pillangókat.
Tanulóink örömmel kézműveskednek, karkötőket és szalvéta-pillangókat is készítettünk ebben a hónapban.
Számtalan apró öröm által építhetünk közösséget, formálhatjuk jókedvünket. Egyik ilyen a közös étkezések és ami méginkább izgalmas a közös sütés- főzés, vendéglátás.
Piskóta tekercset készítettünk, házi lekvárral töltöttük, megkínáltunk mindenkit az óvodában, vendégül láttuk a többi csoportot is:)
Nemcsak a nagy dolgoknak, hanem az apró dolgoknak is örülni lehet. Neked mi teszi szebbé a napodat?
A legkedvesebb témánk volt, kifogyhatatlanul tudtuk sorolni, mi mindennek örülünk. Az erdei iskolában igazából meg is kóstoltuk a természet kincseit: ízekben, illatokban, látványban, érzékekben bőven volt részünk (növénykóstoló, kilátó, kunyhóépítés, nyomkeresés, képalkotás, stb.).
Az osztálykirándulás párnacsatája, a marcipán múzeum és a vonatozás is örök élmény marad.
A tavasz beköszöntét már nagyon várták mind a gyerekek, mind a felnőttek. Ebben a hónapban ellátogattunk a gyerekekkel az óvoda közeli tóhoz. Másnap a foglalkozást relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd meghallgattuk az Imádok élni című dalt. Majd beszélgettünk az előző napi élményekről, mit láttunk mit csináltunk a kirándulás alatt. Ebből kiindulva az egyik kisgyerek ötletet adott ahhoz, hogy megépítsük a mi saját tavunkat. A kiránduláson köveket gyűjtöttünk ezt is fel tudtuk használni. Mozaik képet is készítettünk a tó élővilágáról. Hogy ez a kis kirándulás milyen élményt, örömöt jelentett számukra, arról a kicsik mosolygós, örömteli arca árulkodott.