Másodikos osztályommal az idén sokkal több időnk jut egymásra és a boldogság órák megtartására.
Nagy örömünkre szolgált,hogy egy anyuka is a program tagja,egy idősek otthonában tart Boldogság órákat. Az Idősek Napja alkalmából kis műsorral készülve meglátogattuk az otthon lakóit, akik együtt énekeltek velünk. Maradandó élmény volt a gyerekeknek is, észrevették,milyen kevés dolog is elég ahhoz hogy másoknak örömet okozzunk!
A kedvenc témakörük az apró örömök téma volt, sokszor beszélnek róla pl rossz kedv esetén…tanácsokat adnak egymásnak.
A fotókat is ebből a témakörből mellékeltem.
Apró örömök élvezete
Az apró örömök, olyanok, mint az útszéli virágok. Csak azok találnak rájuk, akik igazán keresik őket.
Az osztályom Minden tagja érti és átérzi ezt az idézetet, és ezen gondolat fényében készítették el rajzukat.
Egy osztályközösségben sokan vagyunk… lehet 30 fő, lehet 10 fő… teljesen mindegy, ahhoz sokan vagyunk, hogy mindannyiunkkal számos dolog történjen, aminek olykor nem adunk elég jelentőséget, mert elvisznek a napi rutinok.
Igyekeztünk a gyerekekkel leülni, és kicsit megállítani az időt, átgondolni, egy nap mennyi minden is történik velünk, mennyi mindenért mondhatunk köszönetet, mennyi minden miatt mosolyodunk el és mennyi minden változik körülöttünk szépen csendben. Visszanyúltunk a közelmúltba, egészen a jelen pillanatáig. Kértem őket, hogy mindenki ragadjon meg az elmúlt egy hónapból egy olyan élményt, emléket, eseményt, melyről úgy gondolja nem csak, hogy fontos volt, de még örömmel is töltött el bennünket, az osztályunkat. Szerencsére nem egyet mondtak! Számos dolog jutott eszükbe, amikből közösen írtunk egy kis ízelítőt iskolatársainknak, hogy ők is megálljanak egy fél pillanatra, megállítva az időt, és elmosolyodjanak… 🙂
Szikszai György Református Általános Iskola
A tavasz érkezésének és az első virág előbújásának örültünk. Így örülünk egymásnak is.
Az évszakok váltakozásáról beszélgettünk.
Minden évszaknak megvan a maga szépsége,észre kell venni,gyönyörködni kell benne…
Tavasz,kikelet,virágok nyílnak,illatoznak…
Kinek melyik a kedvence?
Miért?
Végül egy csodás tavaszi tulipáncsokrot rajzoltunk le.
Nagyon élvezték a beszélgetést és a munkát.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A diákok ismét a rajzos feladatot választották. Páros munkaformában dolgoztak. Sajnos sok rajzon megjelentek a számítógépes játékok, itt minden párosnál igyekeztem témaként felhozni, hogy oda kell figyelni a gép előtt eltöltött időre.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A diákok ismét a rajzos feladatot választották. Páros munkaformában dolgoztak. Sajnos sok rajzon megjelentek a számítógépes játékok, itt minden párosnál igyekeztem témaként felhozni, hogy oda kell figyelni a gép előtt eltöltött időre.
Márciusi apró örömeink
A hónap feladata az apró örömök gyűjtése, felfedezése, meglátása mindennapjainkban. Nem mindig könnyű feladat, de az optimizmus szemüvegén át nézve bizony rájövünk, mennyi mindenért is lehetünk hálásak.
Célul tűztük ki, hogy minden napban, történésben találjunk valami jót, örömet, lehetőséget. Legyen az bármilyen kicsi, vagy bármilyen nehezen fellelhető.
A gyerekek egymást bíztatták ezen az úton, s mindez még inkább erősítette az osztályközösséget
„Mindig találok valamit, aminek örülhetek!” Osztályunk jelmondatává vált, hiszen kicsi koruk óta erre tanítom őket, hogy mennyi csoda rejlik egy átlagos napban is, hogy felébredünk, rácsodálkozhatunk a körülöttünk lévő világra, hogy családban élhetünk, iskolába járhatunk, gyűjtögethetjük a tudásvár kincseit… Már azt is ügyesen elsajátították, hogy nem bosszankodunk azon, amin nem tudunk változtatni, hogy az eső is hasznos, és minden rosszban van valami jó.
Nagy örömmel készítettem elő a feladatokat. A Zabszalma együttes izgő-mozgó dalának hála mindig vidáman indult a reggel, a gyerekek mozgás közben jókedvűen énekeltek együtt.
Örömfát készítettünk, szebbnél szebb pillangókkal, mely üde színfoltja lett osztálytermünknek. Boldogan tanultuk meg ezt a kedves kis versikét is:
„Örömerdő örömfája, örömpille száll le rája.”
A ritmusjátékok kedvencükké váltak, örömteli mozgásuk egyre inkább összehangolódott. A népi táncra járó gyerekek bátran álltak a feladat élére. Mind a kisfilm, mind a mesefeldolgozás színesítette óráinkat.
Közben én is gyűjtögettem Boldogságórákkal teli hónapjaink legszebb képeit!
Köszönöm mindazt, amit kapunk ezáltal a varázslat által, hogy tényleg „lehet más a világ, ha szebb jövőről álmodunk…”
Márciusi apró örömeink
A hónap feladata az apró örömök gyűjtése, felfedezése, meglátása mindennapjainkban. Nem mindig könnyű feladat, de az optimizmus szemüvegén át nézve bizony rájövünk, mennyi mindenért is lehetünk hálásak.
Célul tűztük ki, hogy minden napban, történésben találjunk valami jót, örömet, lehetőséget. Legyen az bármilyen kicsi, vagy bármilyen nehezen fellelhető.
A gyerekek egymást bíztatták ezen az úton, s mindez még inkább erősítette az osztályközösséget
„Mindig találok valamit, aminek örülhetek!” Osztályunk jelmondatává vált, hiszen kicsi koruk óta erre tanítom őket, hogy mennyi csoda rejlik egy átlagos napban is, hogy felébredünk, rácsodálkozhatunk a körülöttünk lévő világra, hogy családban élhetünk, iskolába járhatunk, gyűjtögethetjük a tudásvár kincseit… Már azt is ügyesen elsajátították, hogy nem bosszankodunk azon, amin nem tudunk változtatni, hogy az eső is hasznos, és minden rosszban van valami jó.
Nagy örömmel készítettem elő a feladatokat. A Zabszalma együttes izgő-mozgó dalának hála mindig vidáman indult a reggel, a gyerekek mozgás közben jókedvűen énekeltek együtt.
Örömfát készítettünk, szebbnél szebb pillangókkal, mely üde színfoltja lett osztálytermünknek. Boldogan tanultuk meg ezt a kedves kis versikét is:
„Örömerdő örömfája, örömpille száll le rája.”
A ritmusjátékok kedvencükké váltak, örömteli mozgásuk egyre inkább összehangolódott. A népi táncra járó gyerekek bátran álltak a feladat élére. Mind a kisfilm, mind a mesefeldolgozás színesítette óráinkat.
Közben én is gyűjtögettem Boldogságórákkal teli hónapjaink legszebb képeit!
Köszönöm mindazt, amit kapunk ezáltal a varázslat által, hogy tényleg „lehet más a világ, ha szebb jövőről álmodunk…”