Márciusi témánk az apró örömök élvezete volt.Ezek az örömök mindennap és mindenhol velünk vannak,csak észre kell venni őket.A gyerekeket arra neveljük,segítjük őket „rávezetni”,hogy lássák meg a csodát,a szépet,varázslatot minden dologban pl:csicseregnek a madarak,az ég gyönyörű színei,baráti ölelés,közös játék…Bagdi Bella:Imádok élni című dalával hívtam a gyerekeket egy kendős táncra.Ezután beszélgettünk arról,hogy mik az örömök és ők minek örülnek éppen.Majd játszottuk a „Mi van a kendő alatt?” című játékot,ami az érzékszerveiket hívta segítségül.
Apró örömök élvezete
Egy szép tavaszi napon elővettük a gyurmákat, és minden kisgyerek örömére készíthetett bármit, ami örömet okoz/okozott számára. Felelevenedett sok közös élmény. Számtalan csodálatos munka készült. Ezeket sokáig őriztük, szárítottuk, ajándékoztuk. Valaki nem szeret gyurmázni, ő kirakót kapott, pont olyat, amilyet a legjobban szeretett volna, zsiráfosat!
Mese Bogyó és Babóca Hónapok március
Bogyó és Babóca színező
Lányok tánca, fiúk dombról gurulása
Közös tánc Jól érzem magam boogie
A foglalkozás során minél több örömöt próbáltunk sorra venni, egészen a legkisebbektől a nagyobb dolgokon át. Főként az óvodai életben tapasztalt örömöket beszéltük meg. Az év során készült képekből válogatást készítettem, ezt együtt megnéztük és felidéztük, hogy mi okozhatott akkor örömet számunkra. Közösen elkészítettük csoportunk Örömkéjét. Majd bevonva az óvodát, megbeszéltük, hogy akivel szembe találkoznak aznap, annak egy örömölelést adnak.
Relaxációt követően arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mi minden okoz számukra örömet. Természetesen első körben a szokásos dolgok kerültek elő: ajándék, új játék, születésnap, névnap stb. Ezután arra kértem a gyerekeket, hogy próbáljanak olyan dolgokat felidézni aznapról, ami bár nem volt a korábban felsoroltak között, mégis jó érzéssel, örömmel töltötte el őket. Hogy kicsit könnyebbé tegyem számukra a feladatot, én magam is mondtam példát az apró örömökre. A foglalkozás következő szakaszában elkészítettük az apró örömök fáját. Ehhez a gyerekek egyénileg, nekik tetsző formákra írták rá, hogy számukra milyen kicsi, de fontos örömpillanatok vannak és ragasztották fel az örömfára. Miután megcsodáltuk a közös alkotásunkat és mindenki elmondhatta, hogy a kép melyik része tetszik a legjobban neki, énekléssel és zenehallgatással zártuk a foglalkozást.
Megünnepeltük a névnapot! Apró öröm, hogy az ünnepelt húzhatott magának ajándékot a dobozból.
Újabb ajándék: szülinap is volt a hónapban, amit megünnepeltünk, kis ajándékkal, édességgel, ropival. A gyerekek nagyon szeretik ezeket az alkalmakat.
A szomszéd osztály gesztenyegolyót készített, megkínáltak bennünket is. Az édességnek nagyon örültünk. Minden egyes ölelés gyógyítja a lelket, ez is egy apró örömforrás.
Apró öröm, hogy rend és tisztaság legyen körülöttünk.
Feladatok:
Milyennek látom magam? Hogyan nézek ki? Lerajzolom magam.
Ebben az osztályban mindenki boldog, mosolyog.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekekkel a márciusi hónapban boldogságórán apró, de annál fontosabb örömeinkről beszélgettünk, melyeket fontos, hogy minden napban észrevegyünk és tudatosan meg is éljük azokat. Tisztáztuk, hogy az apró örömöknek boldogságfokozó ereje van, s igyekeznünk kell, hogy mások életébe is tudjunk ilyen kis örömforrásokat csempészni, de a magunk örömeiért is felelősek vagyunk.
Igyekszünk mindenben meglátni, észrevenni a szépet, a jót. Erre neveljük gyermekeinket is, hisz a csoda, a szép, az öröm a szemünk előtt van, csak olyan szemmel is kell azt néznünk. Amikor egy-egy konfliktus felüti a fejét a csoportban, vagy valakinek hiányoznak az otthoniak, rögtön távcsövet formálunk a kezünkből, s keressük a szépet, az örömforrást, melyeket mindig észre is vesznek a gyerekek. Vagy felülünk a képzeletbeli vonatunkra, mely csodaországba robog, ahol biztosan találunk számunkra örömet okozó dolgokat.