Apró örömök szigete
Apró örömök élvezete
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
A csoportunk az apró örömök hónapjában a „Receptek egymásnak” feladatot választotta. Biztosak vagyunk abban, hogy egy-egy recept ajánlásait követve boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet élhetünk!
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az apró örömeinkről egy gif-et készítettünk.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Ez volt ám a nekünk való feladat! A kedvenc dalainkból válogattuk össze a dal-listánkat! Igaz, meg is kellett hallgatni mindet, hogy biztosak legyünk abban, hogy jól választottunk! Nem kellett mondani, hogy „szóljon hangosan az ének”, mert a kedvenceinket mindenki hallhatta a kollégiumban!
A hosszú tél után mindenki elmesélhette, milyen apró örömöket hozhat a tavasz.
A foglalkozást Bagdi Bella dalával kezdtük. Ezen a foglalkozáson az érzékszerveket használtuk. Az érzékelő zsákocskába elhelyeztem többféle tárgyat, amit a gyerekeknek csukott szemmel kellett kitalálni. Újra együtt című mesével zártuk a foglalkozást, majd mivel ebben a hónapban van a víz világnapja is, és mi zöld óvodások különös figyelmet szentelünk ennek, ezért közösen elkészítettük a csoport „vizes” díszítését is, valamint csíráztattunk is, a gyerekek nagy örömére.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A hónapban igyekeztünk mindenben megtalálni az apró örömöket, legyen az egy új dal, vagy segítség a másiknak. A gyerekek elmesélték minek örültek az elmúlt időszakban. Felsoroltuk azt is, hogy közösen minek tudunk örülni, pl. a jó időnek, egy finom ételnek stb. A legnagyobb örömünk egy nyertes rajzpályázat és Zselyke szülinapja volt!
Foglalkozásunkat az „Arcizomlazítás” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezt követően a legutóbbi óra zárójátékát, a hajótörést ismételtük meg, mert az nagyon tetszett a gyermekeknek.
A téma bevezetésére a munkafüzetből másoltam (52-54.oldal) le a képeket, amiket kiszíneztem és lelamináltam. A gyermekekkel közösen csoportosítottuk a képeket a megfelelő érzékszervhez. Nagyon ügyesen rájöttek hogy van olyan dolog, ami több érzékszervünkhöz is köthető.
A téma feldolgozásához „A tizenkét hónap” című mesét használtam. A mesét közösen dolgoztuk fel, a gyermekek ügyesen megfigyelték a mese történéseit.
Ezután közös örömgyűjtésbe kezdtünk. Érzékszervenként haladtunk. Látás: játék, lego, anya, Sanyi a nyuszi. Ízlelés: fagyi, nyalóka, muffin, fánk, palacsinta, fütyülés, ivás. Tapintás: labda, plüss, csettintés, ölelés. Hallás: zene, madárcsicsergés, tücsök ciripelés. Szaglás: virág, rózsa, szappan, illatosító.
A foglalkozás lezárásaként kiszíneztük az apró örömök jelét.
Zárókörben minden gyermek mondott még egy számára apró, de annál nagyobb örömöt.
Téma továbbadásaként a gyermekeknek kiosztottam a munkafüzet 54. oldalán található mókusos útvesztőt, amit megoldva visszahozhattak.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Elkészítettük a hetedikes osztály örömfalát. A gyerekek valamennyien írtak rá olyan apróságot, amely örömet okoz számukra. Volt, aki egy tucatot is írt. Terveztem a többi osztályét is elkészíteni, de sajnos a sok-sok tavaszi iskolai program miatt nem volt rá lehetőségem.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Ebben a hónapban, olyan viselkedesmódokat erősítettünk a gyermekekben, amelyek képessé teszi őket a jelen megélésére. A mese bemutatása után megfigyeltük az udvaron hogyan sütkéreznek a bogarak. A csoportszobába magokat ültettünk, megfigyeltük, hogy a gondoskodás hatására hogyan cseperednek növényekké. Együtt élhettük meg az örömteli pillanatokat.