Apró örömök témakörben a szertet jelét nyújtottuk kreatív munkáink elkészítésével.
Apró örömök élvezete
Apró örömök témakörben a szertet jelét nyújtottuk kreatív munkáink elkészítésével.
Apró örömök témakörben a szertet jelét nyújtottuk kreatív munkáink elkészítésével.
A gyerekek képregény formában írtak mesét. A főhős Sanyi, aki nagyon szegény körülmények közt él. Reggel még nyomorúságos állapotban ébred, de amikor dolgozni megy a gyönyörű tájban, kóbor kiscicát talál. Akkor találkozik a barátjával, akivel megmentik a cicust és örökbe fogadják. Főhősünk így értékeli át az életet és mindezek után boldogabban folytatja életét.
A hónapban az Apró örömök élvezete volt a téma .
A gyerekekkel először beszélgettünk a témáról, majd közösen ültettünk virágokat ládába. Befőttes üvegekbe pedig csíráztattunk babokat. A gyerekek nagy élvezettel nézik a növények fejlődését.
A gyerekekkel átbeszéltük, mi az ami örömet okoz az életben.
A gyerekekkel utána kavicsot festettünk és kavics képet készítettünk. Másnap megszáradtak a kavicsok és megajándékozták egymást közben pedig elmondták Azért szeretlek téged,…
nagyon tetszett a gyerekeknek a feladat.
Megismerkedtek Bezzeg Andrea meséjével és Badi Bella zenéjével.
Virágokkal és levelekkel matematikai műveleteket gyakoroltunk. Növény részeivel ismerkedtünk, dalos játékokat énekeltünk.
Végül pedig elkészítettünk a Kedveskönyvünket. Mindenki lerajzolhatta mi az, amit ő boldoggá teszi és összefűztük könyvnek.
A gyerekek élevzték a téma feldolgozását :).
A csoport Boldog Beája Dórihoz hasonlóan rosszkedvűen érkezett az óvodába, a sok kedves gyermek azonnal pártfogásába vette és kezdődött a játék. A Víz Világnapján mi más lehet a legjobb játék, mint a horgászat. A gyerekek teljesen elmélyültek a játékban, Boldog Beával, aki a horgászat után egyik asztaltól a másikig „járt” körben, ahol kézműveskedhetett a gyerekekkel, a tenger benépesült halakkal, amelyet mindenki tetszése szerint rajzolhatott, vághatott és ragaszthatott a a nagy tengerbe. A víz halmazállapot változásait sikerült megfigyelnünk, hisz megolvadt a jéghegy, a hideg vízben lassan, a forró vízben pedig gyorsan történt mindez. Boldog Bea és a gyerekek Balaton Tündérrel tevékenykedhettek, ahol a Tündér nagy vihart kavart és a kis halak mind másfele úszkáltak. A gyerekek segítettek egy fele úszni az összes halnak. Így játékosan gyakorolhatták a párosítást és a téri irányokat. Ezt követően Boldog Beával végighallgatták a Párácska mesét, amelyből szintén megtudhatták, hogy a víz az élet nélkülözhetetlen eleme. Mindenki kapott a nyakában meglepetésül egy páracseppecskés nyakláncot, melynek nagyon örültek.
Kicsit szomorúak lettünk az emberek felelőtlen víz szennyező tevékenységeit látva, amikor a fotókon olyan állatokat láttunk amelyek a víz szennyezettsége miatt megsérültek, életük veszélybe került.
A víz állandó körforgását egy közös film vetítésből ismerhették meg a gyerekek Boldog Beával.
Bea elkísért minket a helyi szikvíz üzembe, ahol megfigyelték a szikvíz készítését és megkóstolhatták az ízét.
A délelőtt folyamán teljesen elmélyültek a gyerekek az élményekben. Észrevétlenül fordult át a kezdeti egyhangúság, esetleges rosszkedv, derűs jókedvvé. Így mutatták meg a szomorkás Beának, hogy válhat egy rosszul indult nap sikeressé és felhőtlenné.
A mostani témát kicsit másképp értelmeztük az osztályunkkal.
Szerettük volna mindenben meglátni az apró örömeinket a napi feladatainknál, időtöltéseinknél.
A táblajáték szakkörnél a gyerekek választhatták ki milyen játékot és hol játszunk, az udvari játék helyett inkább a játszótérre mentünk, szereltünk sokat a teremben, a játékidőnket bármi hasznossal kitölthettük, Ásványokat készítettünk és a tavasz érkeztével virágmagokat is ültettünk. Ezen kívül még sok- sok más is történt velünk ebben az időben. Mind olyan, amit a gyerekek szerettek volna, kértek tőlünk és örömöt leltünk benne.
Boldogságóra március
Mi van benned? Újságot kaptak a tanulók, a számukra tetsző képet kivághatták és felragasztották, majd megnéztük, hogy kinek mi jött ki a ragasztás után Vagyis montázst csináltunk. Milyen megoldás született? Érdekes és értékes alkotások születtek.
2. Mindenki kapott osztálynévsort, amelyen az osztálytársai nevei álltak. A feladat az volt, hogy mindenki neve mellé írjanak valami kedveset. Ezt összegyűjtöm és a búcsúzás napján átadom nekik. (minden tanulónak, hogy erőt adjon nekik és emlékezzenek egymásra.) Májusban technikusi vizsga lesz. Különleges gondolatok születtek, de viccesek is!
Csendkirály, sült krumplit eszik fagyival, ügyes mesterember, az evészet mestere, vadászmester fia, igazi mesedélután, Grimm hozzá képest kezdő, bulimen, szimszonos, simson Isten, szereplőmester.
3. Az osztályom részéről jött egy kezdeményező gondolat, hogy menünk el kétnapos kirándulásra március 14-én és 15-én. Hirtelen jött ötlet volt, de megcsináltuk: Nagygombos borászat meglátogatása, itt 1 deci rozéval koccintottunk, majd elmentünk Gödöllőre, ahová többen is felvételiztek. A tanulók ügyesen kérdeztek. Számomra nagy öröm volt, hogy gördülékenyen mentek a programok és nem volt probléma, az idő is jó volt.
A szállásuk Katalin – pusztán volt. Jól érezték magukat, figyeltek egymásra a tanulók. Másnap reggel jött egy erdész és szakmai órát tartott az erdőben. A tanulók érdeklődőek voltak. Ügyesen kérdeztek és válaszoltak. Jó hangulatban telt el mind a két nap. Az eső sem esett, az égiek is velünk voltak. Két szülő jött velünk, ő is örült és egy kis kutyus is.
Március 20-án a Boldogság napján mesefeldolgozást csináltunk: A hegedűs c. meséhez rajzoltak tizenkettedikesek és felnőtt levelezősök. Volt egy hegedűs, aki elment a sárkányhoz az élet aranyalmájáért. Egész úton hegedült és énekelt, a sárkány először rá akart rontani, de a szép hegedűhangtól elérzékenyült, sírva fakadt. De egyszer csak elszakadt a hegedű húrja, erre a sárkány átadta neki az aranyalmát. Érdekes címadás volt: előkerült a Paff a bűvös sárkány is és Süsü is. Majd beszélgettünk arról, hogy ki mivel győzi le a sárkányát.
Osztálykirándulás március 14-15-én
munkája
Boldogság világnapja általi képek: 12.c osztály képe
Boldogságóra március
Mi van benned? Újságot kaptak a tanulók, a számukra tetsző képet kivághatták és felragasztották, majd megnéztük, hogy kinek mi jött ki a ragasztás után Vagyis montázst csináltunk. Milyen megoldás született? Érdekes és értékes alkotások születtek.
2. Mindenki kapott osztálynévsort, amelyen az osztálytársai nevei álltak. A feladat az volt, hogy mindenki neve mellé írjanak valami kedveset. Ezt összegyűjtöm és a búcsúzás napján átadom nekik. (minden tanulónak, hogy erőt adjon nekik és emlékezzenek egymásra.) Májusban technikusi vizsga lesz. Különleges gondolatok születtek, de viccesek is!
Csendkirály, sült krumplit eszik fagyival, ügyes mesterember, az evészet mestere, vadászmester fia, igazi mesedélután, Grimm hozzá képest kezdő, bulimen, szimszonos, simson Isten, szereplőmester.
3. Az osztályom részéről jött egy kezdeményező gondolat, hogy menünk el kétnapos kirándulásra március 14-én és 15-én. Hirtelen jött ötlet volt, de megcsináltuk: Nagygombos borászat meglátogatása, itt 1 deci rozéval koccintottunk, majd elmentünk Gödöllőre, ahová többen is felvételiztek. A tanulók ügyesen kérdeztek. Számomra nagy öröm volt, hogy gördülékenyen mentek a programok és nem volt probléma, az idő is jó volt.
A szállásuk Katalin – pusztán volt. Jól érezték magukat, figyeltek egymásra a tanulók. Másnap reggel jött egy erdész és szakmai órát tartott az erdőben. A tanulók érdeklődőek voltak. Ügyesen kérdeztek és válaszoltak. Jó hangulatban telt el mind a két nap. Az eső sem esett, az égiek is velünk voltak. Két szülő jött velünk, ő is örült és egy kis kutyus is.
Március 20-án a Boldogság napján mesefeldolgozást csináltunk: A hegedűs c. meséhez rajzoltak tizenkettedikesek és felnőtt levelezősök. Volt egy hegedűs, aki elment a sárkányhoz az élet aranyalmájáért. Egész úton hegedült és énekelt, a sárkány először rá akart rontani, de a szép hegedűhangtól elérzékenyült, sírva fakadt. De egyszer csak elszakadt a hegedű húrja, erre a sárkány átadta neki az aranyalmát. Érdekes címadás volt: előkerült a Paff a bűvös sárkány is és Süsü is. Majd beszélgettünk arról, hogy ki mivel győzi le a sárkányát.
Osztálykirándulás március 14-15-én
munkája
Boldogság világnapja általi képek: 12.c osztály képe
Arról beszélgettünk, mi okoz örömöt nekik. Születésnap, névnap, találkozás apával, anyával, bevásárlás, együtt van a család, anya ölelése.