Ahogy a mesében sem, mi sem tudtunk választani, hogy melyik a legszebb hónap. Ezért mindenki felírhatta, felrajzolhatta a kedvenc hónapjára, hogy számára az miért szép. Ehhez minden érzékszervünket használtuk.
Apró örömök élvezete
Labdaszedés lábbal vizes medencéből, festés fóliára! Alkotás apró öröme!
Csoportunk mindennapjainak része a relaxáció. Képzeletbeli kirándulásra mentünk a csodák földjére. Mindenki vihetett magával kedvenc ételt, italt, játékot, társat. Később mesét írtunk közösen az élményeinkről.
Pilangókra írtuk apró örömeinket, melyeket felragasztottunk az iskola örömfájára.
A foglalkozást a „Napimádás” relaxációval kezdtük, majd Bagdi Bella ” Imádok élni” c. dalára mozogtunk, táncoltunk. Meghallgattuk az „Újra együtt”c. mesét, majd Mit kóstoltál c. érzékelő játékot játszottuk, megkóstolva különböző gyümölcsöket. A játék végén, minden gyerek elmondta, hogy melyik gyümölcsöt szereti. Megbeszéltük, hogy kinek, mi okoz örömöt- csoki evés, játszás a babával, autóval, csepphintázás, festés stb. Elinditottuk az örömölelés láncát, átadva társunknak az örömünket. Zsirkrétával kiszineztük az apró örömök jelét, majd táncra perdültünk Bagdi Bella- Jól érzem magam boogie dalára.
Szikszai György Református Általános Iskola
Az apró örömök élvezete havában igyekeztünk a beszélgetésen kívül a gyakorlatban is megtapasztalni az apró örömöket. A gyerekek elmondták, hogy sokszor egy vidám hintázás is nagy örömet jelent számukra. Voltak olyan gyerekek, akik a játszótéren a felhőkben gyönyörködtek és igyekeztek minél érdekesebb formákat felfedezni. Ezt is nagyon élvezték.
A foglalkozást az elméleti tudnivalók megbeszélése után relaxációs gyakorlattal folytattuk. Majd egy mesét olvastunk a tizenkét hónapról. A tantermi foglalkozást egy kis énekléssel zártuk, majd, felsorakoztunk és lementünk a város közkedvelt fagyizójába, ahol mindenki kedve szerint élvezhette a finomabbnál finomabb fagyos édességet.
„ Abban a pillanatban, amikor valaki figyelmet szentel valaminek, legyen az akár egy fűszál, a dolog maga rejtélyes, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik.”
/Henry Miller/
A havi téma idézetéből indultunk ki a foglalkozás megvalósításánál. Az ember hajlamos arra, hogy megfeledkezzen azokról az apróságokról, amelyek örömet, boldogságot tudnak okozni. Legyen az egy jó zene, finom étel, napsütés, egy szép virág, vagy akár a madárcsicsergés. A gyerekek is hajlamosak erre, ezért meg kell tanítani velük, hogy tudatosan keressék azokat az apróságokat a mindennapokban, amitől jól érzik magukat. Természetismeret óra keretén belül
örömsétára indultunk az iskolaudvaron. Nagyítóval vizsgáltuk a természet csodáit, apró növényeket, virágokat, bogarakat.
Bevezető gyakorlat: Páros relaxáció a „mozogj a tükrömben” 46. számú feladat segítségével. 10 perc
Közösen elolvassuk Dr. Sonja Lyubomirsky tanulmányának részletét, melyben az apró örömök fontosságáról ír (tankönyv 130. oldal). Ezután próbálunk minél több apró örömforrást felfedezni a
környezetünkben. 10 perc
„Az élet legjobb apró örömei”-nek listáját kiosztom a gyerekek között,(tankönyv 132-133. oldal), majd mindenki bejelöli a számára listavezető 10 állítást. Összevetjük véleményünket a brit közvélemény-kutatás eredményével, és megalkotjuk a csoport rangsorát. 20 perc
Közösen énekeljük Bagdi Bella „Imádok élni” című dalát. 5 perc