Apró örömök élvezete.
Apró örömök élvezete
Apró örömök élvezete
A hónap témáját egy jácint csokorral készítettem elő. A gyönyörű virágok illata valamennyi gyermeknek boldogságot okozott.
Elemeztük az útmutató által ajánlott képet. Ezt a feladatot összekapcsoltam az öt érzékszervhez kapcsolódó örömforrások megnevezésével.
Önállóan kitöltötték, majd megbeszéltük azt a táblázatot, mely az emberek többségének boldogságot okozó megállapításokat tartalmazott és a gyerekeknek jelölniük kellett, hogy mi okoz nekik boldogságot.
A táblán gondolattérkép formájában összegyűjtöttük az előző nap boldog pillanatait. Megbeszéltük, hogy kinek mi okozott örömöt; mi mindennek örülhetünk egy nap során. A gyerekek csoportmunka formájában plakátot készítettek.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával zártam.
Apró örömök élvezete
A hónap témáját egy jácint csokorral készítettem elő. A gyönyörű virágok illata valamennyi gyermeknek boldogságot okozott.
Elemeztük az útmutató által ajánlott képet. Ezt a feladatot összekapcsoltam az öt érzékszervhez kapcsolódó örömforrások megnevezésével.
Önállóan kitöltötték, majd megbeszéltük azt a táblázatot, mely az emberek többségének boldogságot okozó megállapításokat tartalmazott és a gyerekeknek jelölniük kellett, hogy mi okoz nekik boldogságot.
A táblán gondolattérkép formájában összegyűjtöttük az előző nap boldog pillanatait. Megbeszéltük, hogy kinek mi okozott örömöt; mi mindennek örülhetünk egy nap során. A gyerekek csoportmunka formájában plakátot készítettek.
A foglalkozást a hónap dalának meghallgatásával zártam.
A 7. hónap célja, hogy észrevegyük a hétköznapok csodáit. Hiszen a „csoda”, mint ahogy a matematika is, mindenhol jelen van, csak észre kell venni. Ezek az apró dolgok, boldogabbá tehetik egy-egy napunkat, vagy akár az életünket is. Sajnos a ma embere ezt vagy nem képes meglátni, vagy nem is akarja.
A célom az volt, hogy megláttassam a gyerekekkel, hogy örülni lehet egy virágnak, egy madárhangtól hangos reggeli ébredésnek, a társunknak…..és még sorolhatnám. A gyerekekkel az ébredező természetben tettünk egy kis sétát, hogy megcsodáljuk a virágzó fákat, a madárhangtól zengő erdőt. Mindezt a saját kezük által készített nyíló virágokkal is illusztráltuk. Amint meglátták, hogy a vízre helyezett összehajtogatott papírvirág kinyílik, ámultak és bámultak. Még sose láttak ilyet. Számomra is bolgoságos pillanat volt, ahogy a tágra nyílt szemüket figyelhettem, és sorra készítették a virágokat, hogy vízre helyezhessék őket.
A ligetvárosi gyerekeket boldogsággal, örömmel tölti el, ha egy-egy remekművet készíthetnek. Buzdítva őket arra, hogy az saját kezük munkája, azt ők hozták létre, általuk gazdagodtunk is. Akár egy új játékkal, egy ötlettel, egy jó szóval, egy mosollyal, esetleg egy új barátsággal….stb. Ezek is apró, hétköznapi örömök, melyek boldoggá teszik a napunkat.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Apró Örömök relaxációval kezdtünk. Mindenki vissza tudott emlékezni és gondolatban átélt egy régebbi örömteli pillanatot.
Összegyűjtöttük, mely dolgok okoznak örömet számukra. Saját élmény alapján.
Megmozgattuk arcizmainkat. Ez nagyon vicces volt.
Az óra végén táncra perdültünk.
Minden évszakban van valami gyönyörű,ami örömet okoz. Ezeket rajzoltuk meg …
„Apró örömeink”
-„Repül a madár szárnyalva száll ,mert szabad madár”
-„Dagasztás”
-Bezzeg Andrea „Újra együtt” mese meghallgatása.
-Bagdi Bella „Imádok élni” című dalára mozogtak a gyerekek szabadon.
-Színezés :Góliát és Pirinkó
-Alvás meditáció Pollival.