A téma feldolgozása során a megvalósított feladatok között a legkedveltebb volt a mozgás, amelyet a hónap dalára táncoltunk. Az „Imádok élni” c. dal is a kedvencek közé tartozik a csoportban.
Apró örömöket, kellemes érzéseket éltünk át ebben a hónapban, a játékaink során a mozgásban, a barkácsolásban ill. a mese hallgatása, majd a feldolgozása során.
„Az öröm árnyalatai” c. játékban különféle érzéseket jelenítettünk meg, majd megbeszéltük, hogy melyiket mikor szoktuk érezni.
Apró örömök élvezete
A téma feldolgozása során a megvalósított feladatok között a legkedveltebb volt a mozgás, amelyet a hónap dalára táncoltunk. Az „Imádok élni” c. dal is a kedvencek közé tartozik a csoportban.
Apró örömöket, kellemes érzéseket éltünk át ebben a hónapban, a játékaink során a mozgásban, a barkácsolásban ill. a mese hallgatása, majd a feldolgozása során.
„Az öröm árnyalatai” c. játékban különféle érzéseket jelenítettünk meg, majd megbeszéltük, hogy melyiket mikor szoktuk érezni.
Márciusban az apró örömök témája került a középpontba.
Sokat gondolkodtam azon, hogy miket építsek bele a hetembe és végül – kolléganőmmel átbeszélve – az alábbiakat valósítottam meg.
Megbeszéltük a gyerkőcökkel, hogy nem csak a játékoknak, a nagy utazásoknak lehet örülni, hanem sokkal apróbb, hétköznapibb dolgoknak is. (Gyerekszáj: Csend van a csoportszobában., Jó levegőt szívhatunk.)
Bevezetésként mindenki lehunyta a szemét, és arra gondoltunk, hogy előttünk van a kedvenc fagyink, amit nagy élvezettel elnyalhatunk. Szinte éreztük a szájunkban az ízét. Tehát néha elég csak gondolni valami jóra.
Ezután diafilmen megnéztük A só című magyar népmesét, ami elvarázsolta őket. Utána az egyik kezükbe sót, a másikba cukrot adtam és mindkettőnek örültek. Ezután nagyon szép, részletgazdag rajzok készültek a meséről.
Másnap eljátszottuk az Örömke játékot. A képeket a megfelelő testrészhez tettük és rájöttünk, hogy mennyi apró dolognak tudunk örülni.
Ezután játszottunk egy számukra még új mozgásos játékot: babzsáklopó. Nagyon élvezték!
A többi napra is beépítettem új, örömködő játékokat és ezért a hét végén boldogan színezték ki a napocskát (Gyerekszáj: A nap D3 vitamint ad, aminek örülni kell!) és ragasztottuk a szivárvány következő sugarára.
Relaxációs gyakorlattal kezdtük a tevékenységet: ,,Repül a madár, szárnyalva száll…”, majd az érzékelős játékot játszottuk, főleg az íz és szagérzékelésre fektettük a hangsúlyt. Különféle ízeket kóstoltattam a gyerekekkel. Örömmel csukták be a szemüket és ismerték fel a számukra is ismerős ízeket. A gyerekekkel még különböző illatokat is megtapasztaltunk, végig szimatoltunk több illatszert, szappant, és megbeszéltük kinek melyik tetszik a legjobban. A foglalkozás során elmeséltem az ,, Újra együtt ” című mesét. A mese után a gyerekek akik akartak nagy csomagoló papírra lerajzolták mi az ami örömöt okoz nekik. Aki pedig nem rajzolt, az érzékelős kirakóval játszhatott.
Az apró örömök élvezete című témát két órában dolgoztuk fel. Az óra elején relaxációs gyakorlatot végeztünk: „Arcizomlazítás játékosan.” Ezután meghallgattuk a hónap dalát többször is, a gyerekek közben kiszínezték a hónap színezőjét. Voltak, akik énekeltek, táncoltak is közben. Majd megbeszéltük a témához kapcsolódó elméleti hátteret. Közösen összegyűjtöttük a táblánál, hogy melyik érzékszervünkkel milyen apró öröm élvezetét, észrevételét tapasztaljuk meg. Az első órát örömmeditációval zártuk. A második óra elején újból meghallgattuk a hónap dalát, elmondtam nekik a „Szofi nagy képeskönyvéből”, a „Feri bűvészes mesét”. Szofi a főszereplő kislány Feri bűvész varázspálcájával mindenfélét varázsol, ami igazán örömet szerez neki (csilláron lógás, medencében lubickolás, sárdagasztás). Megbeszéltük a tanulságokat, átbeszéltük, hogy a főszereplő kislány, milyen apró dolgoknak is tudott örülni. Ezután megfogalmazták, hogy mik azok, amik nekik örömet okoznak. A gondolataikat leírták egy csillagot formázó papírra, majd elkészítettük közösen a tablót. Mindenki csillagát felragasztottuk a tablóra: „Ha te lennél Feri bűvész, milyen örömforrást varázsolnál magadnak?”. Az óra végén lezárásként elmondták, hogy milyen gondolatokkal lettek gazdagabbak. A második tanóra is meditációval zárult.
Zsadányi Tündérkert Óvoda
5537 Zsadány, Béke utca 56.
Csoport: Méhecske (kiscsoport)
Pedagógusok: Marcsóné Nagy Anikó, Balázsné Barta Anikó
Időszak: 2023-03-20-2023-03-24
Hetiterv címe: TAVASZ „Apró örömök élvezete” (A boldogságóra program 7. hónapjának témája) Rügymozdító március. Március 22. Víz világnapja
Módszer: Bemutatás, Ellenőrzés, Értékelés, Magyarázat, Szemléltetés, Beszélgetés, Dicséret
Foglalkoztatási forma: Csoportos, Egyéni, Mikro-csoportos, Differenciálás, Játékos tevékenykedtetés
Bevezetés:
Az előző héten a tavaszi időjárással ismerkedtünk. Ha az időjárás engedi elsétálunk a közeli tó partjára, hogy megfigyelhessük a természetet. A tavaszi virágokat is megnézzük a kiskertekben.
Szabad játék:
Asztali fejlesztő játékok, legó, városépítő játék, babakonyhai játék.
Eszközök: Ragasztó, színes papír, tempera, kartonpapír.
A tevékenységek során a tavasz szépségeivel foglalkoztunk. Beszélgettünk az apró örömökről. Kirándultunk a természetbe. A közeli tóhoz kisétáltunk és a sétánk során megfigyeltük a tavaszi virágokat. Gyönyörű színekben pompáztak! A virágoskertünkben meg is illatoztuk a jácintot, ibolyát. Örültünk annak, hogy a Nap sugarai melegítette az arcunkat. Hallgattuk a madarak csicsergését, a bogarak, rovarok zümmögését, zsongását. A tó partján láttunk vízimadarakat és megérkeztek az első gólyák a fészkükbe. Beszélgettünk ezekről az apró örömökről, amit a tavasz nyújt nekünk. A sétánkból visszaérve még az óvoda udvarán játszottunk egy kicsit a gumiudvarunkon, illetve a csúszdákat is kipróbáltuk végre, szaladgálhattunk. A Víz világnapján beszélgettünk a víz fontosságáról, miért kell elzárni a csapot, mire használjuk a vizet, stb. Rajzoltunk halacskákat, festettünk tavat, hiszen a halacskák víz nélkül nem tudnak létezni. énekeltünk, zenét hallgattunk. Bagdi Bella zenéit mindig örömmel hallgatjuk. A gyerekek többször kérik a korábban hallgatott zenéket is, mint például: a „pozitív gyerek vagyok”. A mindennapos mozgásunk részei a relaxációs gyakorlatok az aktuális témához illeszkedve.
Jól éreztük magunkat ezen a héten is. Reméljük, hogy továbbra is marad a jó idő, hogy minél többet lehessünk a szabadban, a friss levegőn, az udvari játékokkal játszhassunk, mozoghassunk!
Zsadány, 2023. március 24.
Balázsné Barta Anikó
óvodapedagógus
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel Boldog Dóra felhős napja feladatot választottuk.
Megbeszéltük azt, hogy a gyerekek mikor éreznek szomorúságot, hogyan vigasztalják meg őket szüleik, barátaik. Milyen mondatokat fogadnának örömmel vigasztalás céljából.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel Boldog Dóra felhős napja feladatot választottuk.
Megbeszéltük azt, hogy a gyerekek mikor éreznek szomorúságot, hogyan vigasztalják meg őket szüleik, barátaik. Milyen mondatokat fogadnának örömmel vigasztalás céljából.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel Boldog Dóra felhős napja feladatot választottuk.
Megbeszéltük azt, hogy a gyerekek mikor éreznek szomorúságot, hogyan vigasztalják meg őket szüleik, barátaik. Milyen mondatokat fogadnának örömmel vigasztalás céljából.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
A gyerekekkel Boldog Dóra felhős napja feladatot választottuk.
Megbeszéltük azt, hogy a gyerekek mikor éreznek szomorúságot, hogyan vigasztalják meg őket szüleik, barátaik. Milyen mondatokat fogadnának örömmel vigasztalás céljából.