Boldogság Világnapján a 2. osztály
Apró örömök élvezete
Március 20-a a Boldogság Világnapja.
Az iskola tanulói, dolgozói piros színű polóban, pulcsiban érkeztek, mert a piros a szeretet színe.
Nagyszünetben szívet formáltunk az udvaron, amit az ablakból felülről lefotóztunk. Ezzel is hirdettük, hogy mi szeretetben, boldogságban töltjük a mindennapokat a dudari iskolában! 😍
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
A tevékenységet a hónap dalának meghallgatásával indítottuk. Majd meséltem a gyerekeknek Vidám Viliről és Boldog Dóráról. Ezt követően különböző anyagokat felhasználva egyéni elképzelés alapján elkészítettük a gyerekekkel Boldog Dórát és Vidám Vilit, illetve megépítettük Vidám Vili házát. Majd beszélgettünk arról, hogy hogyan vidíthatnánk fel Dórát, amely során a gyerekek érdekes ötletekkel álltak elő, melyeket a hét folyamán megvalósítottunk. Ilyen ötlet volt többek között a sütemény sütés is. Mi muffint készítettünk.
Emellett a gyerekekkel közösen írtunk egy mesét is, amelybe megpróbáltuk beleszőni Boldog Dórát és Vidám Vilit. A mese során Vidám Vili egy focistává vált, aki a Portugál csapatban játszott és részt vett az Űrközi Világbajnokságon, ahol Boldog Dóra volt a bíró.
Továbbá a Zöld Hét alkalmával olyan tevékenységekben is felfedezhettük az élet apró örömeit, mint a virágültetés, madáretető készítés stb.
Márciusban az apró örömök élvezetét a zenében kerestük elsősorban.
A Kőrösi Kórus Haranginé Simon Tímea tanárnő vezetésével ismert dallamokat feldolgozva énekelt. A Karvezető nem csak a kórus szakmai fejlődésének felelős kézbentartója, de gondoskodik arról is, hogy örömünket leljük a közös zenélésben, éneklésben, előadásban.
A felcsendülő dallamok, melyeket a hétkezdő áhitaton mindenki meghallgathatott, a gimnázium apraja-nagyja arcára mosolyt és jókedvet csaltak.
Jó szórakozást és sok örömöt kívánunk a mellékletben található videókhoz! (Hanggal!)
U. i. A boldogságórás pedagógus is örömteli tagja e kórusnak.
Március hónap boldogságóránk témája: Az apró örömök élvezete volt.
Mindennapi életünkben számtalan örömöket átélhetünk pl.:ünnepek, látképek, érzékszervekre ható élmények – hangok, képek, illatok. Változatos tevékenységeken keresztül igyekeztünk megtapasztalni a kisgyermekekkel az óvodai mindennapi életünkben ezen apró örömöket.
Beszélgető körben mindenki elmondhatta , hogy ki minek tud örülni.
Érzékszervi játékon keresztül megtapasztalhatták az egyes érzékszervekhez kapcsolódó örömöket.Ilyenek a tavasz évszakhoz kapcsolódóan a madarak hangja, virágok illata, színe, napsugár melege, természet szépsége.
Ebben a hónapban több programban vettünk részt, melyekben sok pozitív pillanatot, örömöt élhettek meg a gyerekek.
Kiemelném a Nemzetközi Nőnapot, amit pár kisfiú figyelmességének köszönhetően a kislányok nagy örömmel élhettek át, amikor egy szál virággal felköszöntötték őket. Kedvességükkel sikerült pozitív érzelmeket ébreszteni a gyermeki szívekbe.
1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseire emlékezve igyekeztünk erősíteni a hazaszeretettel kapcsolatos érzéseket.Koszorúztunk a kopjafánál , valamint a Kemence Egyesület szervezésében Huszár karüsszel bemutatóban vehettünk részt.
Színházlátogatás, séták, udvari mozgásos játékok alkalmával is sok apró örömöt élhettek meg a gyerekek.
Vizuális tevékenység keretén belül kooperatívan elkészítettük Örömkét, melyet nagy érdeklődéssel és kitartóan színeztek ki a gyerekek. Az elkészült munkát körbeültük és örömölelést adtunk egymásnak.
Március 20-án a Boldogság Világnapját örömtánccal ünnepeltünk.
Többször meghallgattuk Bagni Bella hónap dalát.
Szeretettel fogadták a gyerekek az Újra együtt c. boldogságóra meséjét.
Mivel ebben az évben óvodánk egyik kiemelt nevelési feladata : az anyanyelvi nevelés , ezért a boldogságóra keretébe is igyekeztem ezt beépíteni. Arcizom tornát végeztünk több alkalommal.
A gyermekek a pedagógust utánozva próbálták az öröm árnyalatait kifejezni gesztusokkal, mimikákkal:öröm, derű, vidámság, szeretettség.. stb.
Lezárásként elmondható, hogy a sok színes programmal, tevékenységgel bizonyára sikerült hozzásegíteni a gyerekeket ahhoz, hogy a jövőben minél több élethelyzetben tudják megtapasztalni az apró örömeiket.
Ezek által nő az önbizalmuk, elégedettebbek lesznek, élvezni tudják a jó érzéseket, valamint értékelni tudják az életükben a pozitív apró dolgokat.
Március hónap boldogságóránk témája: Az apró örömök élvezete volt.
Mindennapi életünkben számtalan örömöket átélhetünk pl.:ünnepek, látképek, érzékszervekre ható élmények – hangok, képek, illatok. Változatos tevékenységeken keresztül igyekeztünk megtapasztalni a kisgyermekekkel az óvodai mindennapi életünkben ezen apró örömöket.
Beszélgető körben mindenki elmondhatta , hogy ki minek tud örülni.
Érzékszervi játékon keresztül megtapasztalhatták az egyes érzékszervekhez kapcsolódó örömöket.Ilyenek a tavasz évszakhoz kapcsolódóan a madarak hangja, virágok illata, színe, napsugár melege, természet szépsége.
Ebben a hónapban több programban vettünk részt, melyekben sok pozitív pillanatot, örömöt élhettek meg a gyerekek.
Kiemelném a Nemzetközi Nőnapot, amit pár kisfiú figyelmességének köszönhetően a kislányok nagy örömmel élhettek át, amikor egy szál virággal felköszöntötték őket. Kedvességükkel sikerült pozitív érzelmeket ébreszteni a gyermeki szívekbe.
1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseire emlékezve igyekeztünk erősíteni a hazaszeretettel kapcsolatos érzéseket.Koszorúztunk a kopjafánál , valamint a Kemence Egyesület szervezésében Huszár karüsszel bemutatóban vehettünk részt.
Színházlátogatás, séták, udvari mozgásos játékok alkalmával is sok apró örömöt élhettek meg a gyerekek.
Vizuális tevékenység keretén belül kooperatívan elkészítettük Örömkét, melyet nagy érdeklődéssel és kitartóan színeztek ki a gyerekek. Az elkészült munkát körbeültük és örömölelést adtunk egymásnak.
Március 20-án a Boldogság Világnapját örömtánccal ünnepeltünk.
Többször meghallgattuk Bagni Bella hónap dalát.
Szeretettel fogadták a gyerekek az Újra együtt c. boldogságóra meséjét.
Mivel ebben az évben óvodánk egyik kiemelt nevelési feladata : az anyanyelvi nevelés , ezért a boldogságóra keretébe is igyekeztem ezt beépíteni. Arcizom tornát végeztünk több alkalommal.
A gyermekek a pedagógust utánozva próbálták az öröm árnyalatait kifejezni gesztusokkal, mimikákkal:öröm, derű, vidámság, szeretettség.. stb.
Lezárásként elmondható, hogy a sok színes programmal, tevékenységgel bizonyára sikerült hozzásegíteni a gyerekeket ahhoz, hogy a jövőben minél több élethelyzetben tudják megtapasztalni az apró örömeiket.
Ezek által nő az önbizalmuk, elégedettebbek lesznek, élvezni tudják a jó érzéseket, valamint értékelni tudják az életükben a pozitív apró dolgokat.
Március hónap boldogságóránk témája: Az apró örömök élvezete volt.
Mindennapi életünkben számtalan örömöket átélhetünk pl.:ünnepek, látképek, érzékszervekre ható élmények – hangok, képek, illatok. Változatos tevékenységeken keresztül igyekeztünk megtapasztalni a kisgyermekekkel az óvodai mindennapi életünkben ezen apró örömöket.
Beszélgető körben mindenki elmondhatta , hogy ki minek tud örülni.
Érzékszervi játékon keresztül megtapasztalhatták az egyes érzékszervekhez kapcsolódó örömöket.Ilyenek a tavasz évszakhoz kapcsolódóan a madarak hangja, virágok illata, színe, napsugár melege, természet szépsége.
Ebben a hónapban több programban vettünk részt, melyekben sok pozitív pillanatot, örömöt élhettek meg a gyerekek.
Kiemelném a Nemzetközi Nőnapot, amit pár kisfiú figyelmességének köszönhetően a kislányok nagy örömmel élhettek át, amikor egy szál virággal felköszöntötték őket. Kedvességükkel sikerült pozitív érzelmeket ébreszteni a gyermeki szívekbe.
1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseire emlékezve igyekeztünk erősíteni a hazaszeretettel kapcsolatos érzéseket.Koszorúztunk a kopjafánál , valamint a Kemence Egyesület szervezésében Huszár karüsszel bemutatóban vehettünk részt.
Színházlátogatás, séták, udvari mozgásos játékok alkalmával is sok apró örömöt élhettek meg a gyerekek.
Vizuális tevékenység keretén belül kooperatívan elkészítettük Örömkét, melyet nagy érdeklődéssel és kitartóan színeztek ki a gyerekek. Az elkészült munkát körbeültük és örömölelést adtunk egymásnak.
Március 20-án a Boldogság Világnapját örömtánccal ünnepeltünk.
Többször meghallgattuk Bagni Bella hónap dalát.
Szeretettel fogadták a gyerekek az Újra együtt c. boldogságóra meséjét.
Mivel ebben az évben óvodánk egyik kiemelt nevelési feladata : az anyanyelvi nevelés , ezért a boldogságóra keretébe is igyekeztem ezt beépíteni. Arcizom tornát végeztünk több alkalommal.
A gyermekek a pedagógust utánozva próbálták az öröm árnyalatait kifejezni gesztusokkal, mimikákkal:öröm, derű, vidámság, szeretettség.. stb.
Lezárásként elmondható, hogy a sok színes programmal, tevékenységgel bizonyára sikerült hozzásegíteni a gyerekeket ahhoz, hogy a jövőben minél több élethelyzetben tudják megtapasztalni az apró örömeiket.
Ezek által nő az önbizalmuk, elégedettebbek lesznek, élvezni tudják a jó érzéseket, valamint értékelni tudják az életükben a pozitív apró dolgokat.
Márciusban apró örömeinket a zene és az éneklés vizein találtuk meg. Kórusvezetőnk Haranginé Simon Tímea két ismert dalra írt magyar szöveget, a fiatalok pedig nem apró örömmel elénekelték – több szólamban – e két jól sikerült produkciót.
Az alkotás, az együtt éneklés, a próbafolyamat, a jól sikerült dal, majd a hallgatóság arcán megjelenő mosoly: mind, mind boldogság!
U.i. A feltöltő pedagógus is örömteli tagja a Kórusnak
(A mellékelt dalokat hanggal ér lejátszani!)
Március elröppent. Március gyönyörű volt, tele volt élményekkel, szépségekkel a természetben és az iskolában egyaránt. Annyi minden történt velünk, hogy könnyedén válogattunk az örömteli események közül. A témát nem először dolgoztuk fel ezzel a csoporttal. A boldogságórákon szerzett tudást beépítettük a mindennapjainkba.
Így született meg ez a társas játék is, amit matematika órán a szorzótáblák gyakorlásához készítettünk, de használjuk magyar órákon szóbeli szövegalkotáshoz, szógyűjtéshez, páros tollbamondáshoz, szókincs fejlesztéshez, boldogságórákon..stb. Széleskörűen fejleszti a gyerekek képességeit. Fontosnak tartom, hogy a játék sokoldalúan használható legyen, minél több területet fejlesszen, változatos, izgalmas legyen, a gyerekek életéről szóljon. Az is fontos, hogy a gyerekekkel együtt készítettük, így méginkább motiváltnak érezték magukat.
A játék táblája egy Pitagoras-tábla, amely tartalmazza az összes szorzó eredményét. Ezt használjuk matek órákon is, be is ragasztottuk a füzetük hátuljába, így otthon is játszanak. Készült már három pakli kártya, mert három szorzót tanultunk. Később majd bővítjük, ahogy bővül a tudásunk. A kártyákon maga a szorzás szerepel, eredmény nélkül. S hogy kapcsolódik az apró örömökhöz? A hónap során készítettünk egy gyűjteményt az apró örömeinkről, lefényképeztük a boldog pillanatainkat. Ezek a képek kerültek a kártyák hátoldalára. Tartozik hozzá még két dobókocka, és négy bábu is.
Pontos játékleírást is készítettünk, hiszen nagyon sokféle variáció született, lehet egyedül, párban, többen játszani, van, hogy csak a kártyákat használjuk, van, hogy a bábuk és a dobókockák is szerepelnek, táblával, tábla nélkül, matematika füzettel, vagy csak memória játékként.
Élvezték a folyamatot, szívesen játszanak vele. Már a játék használata is boldog pillanat!
A hónap témája az apró örömök élvezete.
E havi boldogságóránkat a „Tüdőtakarítás” nevű relaxációval indítottuk. Meghallgatuk a Bagdi Bella: Imádok élni című dalát, amely nagyon tetszett a gyerekeknek. A téma bevezetéseként megbeszéltük, hogy mik is azok az apró örömök, és miért is fontosak nekünk. Megállapítottuk, hogy ezek nem nagy dolgok , mégis jól érezzük tőlük magunkat és boldogsággal töltenek el minket. Örömleltárt készítettünk, ahol mindenki elmondhatta, hogy mi okoz neki örömöt. A téma feldolgozásaként közösen mesét alkottunk, amelyben a szegény ember 3 próbatételen ment keresztül, amelyek a az apró örömök élvezetét tanították meg neki. Kicsit nehézkesen indult a mesealkotás, ám kis segítséggel fordulatokban gazdag, érdekes mesét sikerült alkotniuk a gyerekeknek. Ezt követően csoportokat alkottunk.Minden csoport megrajzolta a saját maga által elképzelt „Apró örömök szigetét”. Nagy élvezettel végezték a feladatot. A legtöbb csoport nagyon jól megértette a feladat lényegét és igen színes, szemet gyönyörködtető művek születtek.