Találd ki ki vagyok, érzékszervek ügyesítése tapintással,szöveges segítséggel és hanggal
Apró örömök élvezete
Március 20-án a Boldogság Világnapját ünnepelve örömtáncoltunk egy nagyot a csoporttal, az Imádok élni című dalra. A zene, a tánc, a felszabadult boldogság tükröződött a gyermekek arcán.
Aztán pihenés képpen az arcimainkat tornáztattuk meg, több-kevesebb sikerrel. Aki már próbálta tudja, hogy ez nem is olyan könnyű feladat. Fogjuk még gyakorolni a gyerekekkel.
Ezután meséltem el a Polli a pillangó című mesét, mely tetszett a gyerekeknek. A mese végén érdekes közös beszélgetés alakult ki a gyerekek között. Megígértem Nekik, hogy a csendespihenőt egy alvásmeditációval fogjuk kezdeni.
Örömmel halottam, mikor emlékeztettek engem a gyerekek ebéd után, hogy ne felejtsük el a meditációt. Természetesen nem felejtettem el, aminek különösen örültem hogy a gyerekek igyekeztek a meditáció utasításait követni, ellazulni.
Tapasztalatom az hogy egyre könnyebben és gyorsabban tudnak relax állapotba kerülni a gyerekek a boldogságórák hatására.
Örömmel és rendszeresen végezzük a gyakorlatokat. Hiszem hogy a hasznukra válnak a gyakorlatok.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A márciust úgy kezdtem, hogy a feliújságra kitettem az Apró örömök naptárat. Bár ez a családra vonatkozó feladatokat tartalmazott, mi átalakítottuk, s az osztályközösségre vonatkoztattuk. Igyekeztünk minden nap teljesíteni az adott feladatot. Volt egy naptárfelelős, aki minden reggel felolvasta mi a teendő, a nap végén pedig megbeszéltük, hogyan sikerült teljesíteni. Boldogságórán relaxáltunk és lelkesen készültünk a 20-i Boldogság Világnapra. Az Arra születtünk című dalt választottuk, s ehhez készítettük a koreográfiát .(„Arra születtünk, hogy tiszta szívvel szerethessünk,
boldogok legyünk, boldogok legyünk … Nagyon találónak éreztem a dal szövegét).Ez teljes titokban történt, hisz a többi osztálynak csak annyit árultunk el, hogy 20-án meglepetésben lesz részük. Megkértük iskolánk tanulóit és tanárait, hogy március 20-án élénk színű ruhában érkezzenek az iskolába! Délelőtt az aulában előadtuk a táncot. Menet közben folyamatosan csatlakoztak hozzánk a többi osztály diákjai is. Nagy sikert arattunk. Aztán az udvaron az egész alsó tagozat egy nagy mosolygó smile-t alakított ki. Délután” Ingyen ölelés” táblával járták a negyedikeseim a folyosót. Rengeteg mosolyt és ölelést begyűjtöttek a nap végére.
A tavasz beköszöntével, a jó idő is elérkezett, így egyre többet lehetünk kint a szabadban, ami nagy örömet okoz a gyerekeknek, hiszen élvezik azt a fajta szabadságot, öneledt játszást, amit a tavasz, a napsütés hoz magával!
Séták alkalmával a tavasz apró jeleit, szépségeit mind-mind észrevesszük, megfigyeljük, örülünk azoknak:
– madárcsicsergés
– napsütés
– ébredező természet
– illatos fák, virágok
– gólyák, fecskék érkezése .. stb.
A téma feldolgozásának alkalmával beszélgettünk arról, hogy mik azok, amik örömet jelentenek nekünk. Megbeszéltük, hogy a tárgyak okozta örömök, nem ugyanazok, mint amiket egymásnak okozhatunk olyan dolgokkal, amelyek nem kézzel foghatóak. Ilyen például:
– jót játszani egy barátommal
– megölelni egymást, Anyát, Apát ..
– megosztani a játékot a testvéremmel, óvodástársammal
– együtt tölteni az időt a nagyszülőkkel, rokonokkal
– segíteni egymásnak … stb.
Mindezek természetes dolgoknak számítanak, mégis nagy örömet szerezhetünk velük.
A Víz világnapját feldolgozva a héten képrészlet-felismerő játékot játszottunk, ahol csapatokban dolgozhattak a gyerekek! Itt is fontos volt az egymásra való odafigyelés, egymás meghallgatása, mert a kép kirakása mindenkinek nagy örömet okozott, hiszen összefogva, együtt dolgozva született meg a teljes kép – a végeredmény!
A hét folyamán festettünk egy nagy-nagy akváriumot, ami a csoportszobánk falát díszíti. Ezt az akváriumot szivárvány- illetve aranyhalakkal népesítettük be, melyek megfestésekor, a gyerekek elmondhatták a halacskáknak kívánságaikat, amelyek ha teljesülnének, akkor az nagyon nagy örömet okozna nekik! 🙂
A tavasz beköszöntével, a jó idő is elérkezett, így egyre többet lehetünk kint a szabadban, ami nagy örömet okoz a gyerekeknek, hiszen élvezik azt a fajta szabadságot, öneledt játszást, amit a tavasz, a napsütés hoz magával!
Séták alkalmával a tavasz apró jeleit, szépségeit mind-mind észrevesszük, megfigyeljük, örülünk azoknak:
– madárcsicsergés
– napsütés
– ébredező természet
– illatos fák, virágok
– gólyák, fecskék érkezése .. stb.
A téma feldolgozásának alkalmával beszélgettünk arról, hogy mik azok, amik örömet jelentenek nekünk. Megbeszéltük, hogy a tárgyak okozta örömök, nem ugyanazok, mint amiket egymásnak okozhatunk olyan dolgokkal, amelyek nem kézzel foghatóak. Ilyen például:
– jót játszani egy barátommal
– megölelni egymást, Anyát, Apát ..
– megosztani a játékot a testvéremmel, óvodástársammal
– együtt tölteni az időt a nagyszülőkkel, rokonokkal
– segíteni egymásnak … stb.
Mindezek természetes dolgoknak számítanak, mégis nagy örömet szerezhetünk velük.
A Víz világnapját feldolgozva a héten képrészlet-felismerő játékot játszottunk, ahol csapatokban dolgozhattak a gyerekek! Itt is fontos volt az egymásra való odafigyelés, egymás meghallgatása, mert a kép kirakása mindenkinek nagy örömet okozott, hiszen összefogva, együtt dolgozva született meg a teljes kép – a végeredmény!
A hét folyamán festettünk egy nagy-nagy akváriumot, ami a csoportszobánk falát díszíti. Ezt az akváriumot szivárvány- illetve aranyhalakkal népesítettük be, melyek megfestésekor, a gyerekek elmondhatták a halacskáknak kívánságaikat, amelyek ha teljesülnének, akkor az nagyon nagy örömet okozna nekik! 🙂
A tavasz beköszöntével, a jó idő is elérkezett, így egyre többet lehetünk kint a szabadban, ami nagy örömet okoz a gyerekeknek, hiszen élvezik azt a fajta szabadságot, öneledt játszást, amit a tavasz, a napsütés hoz magával!
Séták alkalmával a tavasz apró jeleit, szépségeit mind-mind észrevesszük, megfigyeljük, örülünk azoknak:
– madárcsicsergés
– napsütés
– ébredező természet
– illatos fák, virágok
– gólyák, fecskék érkezése .. stb.
A téma feldolgozásának alkalmával beszélgettünk arról, hogy mik azok, amik örömet jelentenek nekünk. Megbeszéltük, hogy a tárgyak okozta örömök, nem ugyanazok, mint amiket egymásnak okozhatunk olyan dolgokkal, amelyek nem kézzel foghatóak. Ilyen például:
– jót játszani egy barátommal
– megölelni egymást, Anyát, Apát ..
– megosztani a játékot a testvéremmel, óvodástársammal
– együtt tölteni az időt a nagyszülőkkel, rokonokkal
– segíteni egymásnak … stb.
Mindezek természetes dolgoknak számítanak, mégis nagy örömet szerezhetünk velük.
A Víz világnapját feldolgozva a héten képrészlet-felismerő játékot játszottunk, ahol csapatokban dolgozhattak a gyerekek! Itt is fontos volt az egymásra való odafigyelés, egymás meghallgatása, mert a kép kirakása mindenkinek nagy örömet okozott, hiszen összefogva, együtt dolgozva született meg a teljes kép – a végeredmény!
A hét folyamán festettünk egy nagy-nagy akváriumot, ami a csoportszobánk falát díszíti. Ezt az akváriumot szivárvány- illetve aranyhalakkal népesítettük be, melyek megfestésekor, a gyerekek elmondhatták a halacskáknak kívánságaikat, amelyek ha teljesülnének, akkor az nagyon nagy örömet okozna nekik! 🙂
Március a hónapban az apró örömeink témát dolgoztuk fel. Kisebbek és nagyobbak egyaránt táncoltak a boldogság Világnapján.Az apró örömöket mozgásban relaxálásban is kipróbáltuk.Esőtáncot naphívogató táncot beépítve az aktuális projektekbe.A legkisebbek érzelmeket ábrázoló kártyák segítségével jelenítették meg az egyes érzelmeiket.A nagyok Polli pillangó meséjén keresztül a mesébe beleélve magukat szőhették tovább a mese cselekményét vagy akár segíthettek a pillangónak.Minden csoport nagyon élvezte az általa választott tevékenységet s azt a választás szabadságát meghagyva építette be az aktuális projektjébe.
A bárkalakók A boldogság világnapjával kezdődő héten elhatározták, hogy minden napban keresnek valami örömtelit, valami érdekeset. Ebben segítségükre voltak az óvó nénik, így épült fel a Zöld hét az óvodában, melynek minden napját egy világnap köré építettük, és így minden napnak volt egy jelszava:
Hétfő – március 20. – A boldogság világnapja – BOLDOG FÖLDET!
Kedd – március 21. – Az erdők világnapja + A költészet világnapja – Garay Zsuzsanna: A tölgyfa – irodalmi felolvasás– ZÖLD ERDŐT!
Szerda – március 22. – A víz világnapja – FRISS VIZET!
Csütörtök – március 23. – Meteorológiai világnap – JÓ IDŐT!
Péntek – március 24. – TBC elleni küzdelem világnapja – TISZTA LEVEGŐT!
A márciusi hónapban az apró örömök tematikával foglalkoztunk. Énekeltük a hónap dalát, mesét olvastunk, munkafüzetbe dolgoztunk. Nagy hangsúlyt fektettem nap, mint nap arra, hogy felhivjam a gyerekek figyelmét arra, mennyi sok öröm éri őket mindennap. A hónap utolsó boldogságóráján megfestettük és betelepítettük az apró örömök szigetét. Ez alkalommal is hallottam sok okos dolgot a gyerekektől, aminek szívből örültem.
Az 5. b osztály az apró örömök élvezetének gyakorlását a meseírás feladattal valósította meg. Sokat beszélgettünk a hónapban különböző kulcsszavak és szituációk alapján, hol és hogyan fedezhetünk fel örömteli történéseket a szürke hétköznapokban. Lassan ment az ötletelés, mindenki problémákat gyűjtögetett a „hátizsákjába”. A mesevilág viszont segített kiszakadni a valóságból. 4-5 fős meseíró stábokat alkottunk. Mindenki meghallgatta az előkészített három mese kezdetét, és a csoportok közösen eldöntötték, melyiket kívánják folytatni. Itt aztán alliteráló neveket találtak ki maguknak egy-egy erősséget vezetéknévként használva, és elindult a fantázia…