A dal megírására szívesen vállalkoztak a gyerekek, de tánc megtanulására már nem, így egy „szerényebb” flashmob lett csak belőle.
Apró örömök élvezete
Ebben a hónapban az érzékszervekre és a tavasz érkezésének jeleire helyeztük a hangsúlyt.
Séták, beszélgetések alkalmával a tavasz színei, illatai és hangjai – mint apró kis örömforrások- voltak a fő szempontok. Öröm-dobozba gyűjtöttünk köveket. Akkor tesszük bele a dobozba, ha valami öröm ér bennünket (pl.: csicsergő madárhangra ébredünk, érdekes tapintású növényt találtunk, illatos virágra bukkantunk…10 kő fölött játszótér, séta, a haza repülő gólya meglátogatása …stb. volt a jutalom.
Boldog Dóra ( Boldogság óráink központi bábja) új barátra lelt Vidám Vili személyében, akivel 10 apró örömmel találkozhattak az óvodában a gyerekek segítségével ( ablakunkba szálló madarak, színes virágok, puha tapintású fűszálak, mókás arcok, tavaszi zene…).
Relaxációval jártunk zöldellő erdőben, illatos réten, mely során a gyermekek megismerkedtek a tavasz nyugalmat és vidámságot hozó jellegzetességeivel.
Mi is és a szülők is nap, mint nap apró örömökben részesülünk, hiszen a gyermekek rengeteg színes rajzzal, apró ajándékokkal érkeznek haza, illetve az óvodába, mely által tiszta, önzetlen szeretetük tükröződik felénk.
A Boldogság Világnapjára hatalmas összefogással, lelkesedéssel készült épületünk mind a hat csoportja, melyet a csatolt videóval szeretnénk bemutatni. Büszkeség, hogy a városi televízió által rengeteg családhoz eljutottunk, mint Boldog Óvoda, mely hatalmas nézettségnek örvend. Nagy öröm számomra, hogy egyre több szülő keresi fel óvodánkat a Boldogság óra programunk miatt.
A téma bevezetését azzal kezdtük, hogy megbeszéltük, kinek mivel szereztek aznap örömet. A táblára felírtuk mindazt, amit a gyerekek említettek (pl.ötös dolgozat, kibékülés az osztálytárssal, kutyasétáltatás, kedvenc csokiját tette be az édesanyja a tízórais dobozba). Kiderült, hogy a legtöbb dologhoz nem kellett pénz, erőfeszítés, és mégis milyen örömet szereztek vele valakinek.
A Tégy jót! felszólításban fogalmaztuk meg röviden, hogy jót bárki tud tenni, és azzal nemcsak annak csal mosolyt az arcára, aki kapja, hanem azt is jóérzéssel tölti el, aki a jót adja. Összegyűjtötték a gyerekek csoportokban, hogy a Tégy jót! betűket miként tudjuk apró örömökből kirakni.
Azt is feladatként kapták a tanulók, hogy szándékosan figyeljenek cselekedetükre, és apró örömökkel lepjék meg szeretteiket, a környezetükben élőket.
Váci Mihály Katolikus Általános Iskola
Beszélgettünk, megosztottuk az örömeinket, együtt örültünk, színeztünk és készítettünk mandalát, zenét hallgattunk, énekeltünk, örömforrásokat kerestünk. Pipáltunk az örömlistán és kiegészítettük azt. Az iskolai faliújságon is gyűjtöttük az apró örömöket.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Apró örömök élvezete
A foglalkozás feladatai: Az apró örömök észlelése, megismerése, megélése a foglalkozás által
1. Motivációs gyakorlat: “Ilyen nagy egy óriás, nyújtózkodjál kispajtás, ilyen kicsi a törpe, guggoljunk le a földre .”
2. Kezdő éneklés kézfogással, körben, mozgással kísérve: Bagdi Bella: Imádok élni c. dalára.
3. Téma feldolgozása: Bezzeg Andrea- Újra együtt mese megnézése saját készítésű PPt felhasználásával.
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: A mese illusztrációjának színezése
6. Feladat: A munkafüzet feladatainak színezése.
7. Lezárás: Apró örömök az udvaron: Körforgó használata, benne közös éneklés, hintázás, homokozás.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A kicsikkel tudatosan azt próbáljuk érzékeltetni, hogy a körülöttünk lévő világ tele van csodákkal, gyönyörű szép dolgokkal, amit, ha észreveszünk, akkor a mindennapjainkat sokkal boldogabban élhetjük meg. Igyekszünk elvetni a magját annak az érzésnek, hogy ne csak a nagy dolgoknak tudjanak örülni, hanem a sok- sok kis hétköznapi dolognak is, amit nap- mint nap megtapasztalhatnak, átélhetnek (pl: egy kedvenc mese meghallgatása, tavaszi esőben a szivárvány megcsodálása, társaik elismerő, kedves szavai, tapsai, közös tevékenységek, játékok…). Március 20-án a gyerekek által készített szmájlikkal, az iskolásokkal együtt ünnepeltük a Boldogság napot, ami szintén egy újfajta örömforrás volt az ovisok számára.
4.osztályosaimmal készítettünk egy örömgyűjtő naplót, melybe mindenki beleírhatja a mindennapi apró örömét.
Harmadik évfolyamosokkal szigetek rajzoltunk. Mindenkinek volt saját szigete, melyre olyan élményeket, emlékeket, tárgyakat rajzolhattak vagy írhattak, mely számukra örömet okoztak. Az osztály szigetére pedig mindenki írt egy-egy osztállyal megélt örömet. Közösen rajzolták meg ezt a szigetet.
A mese elmondása utáni beszélgetésnél a gyerekek sok féle állatról tudtak amik picik, vagy óriások. Beszélgettünk az érzékszervek betegségeiről, ilyenkor, hogy lehet segíteni. A rajzokon sok olyat rajzoltak ami örömet okoznak nekik.
A Boldogságóra 7., márciusi témaköre, az apró örömök élvezete. A Tanak 4. osztály tanulói, több tanórát is fordítottak e témakör feldolgozására. A téma bevezetése, egy nagy örömkereső sétával indult, mely során sikerült minden érzékszervünkkel megtalálni a hétköznapjaink apró örömeit. A tanteremben pedig, a”Napimádás” című meditáció gyakorlat után, felelevenítettük a sétán tapasztaltakat, a Hála a testünknek című feladatat segítségével. Majd mindenki lerajzolta a saját kis szigetét „ az apró örömök szigetét”, amibe a saját örömeiket jelenítették meg az osztály tanulói.