Március az”Apró örömök „hónapja volt.Arra törekszünk a csoportunkban,hogy a gyermekeket minél több apró öröm és pozitív élmény érje.Igyekszünk mindig észrevetetni velük a jót,szépet.Ezért ebben a hónapban a beszélgetőkör során minden nap tudatosabban kerestünk valami jót pl:szép idő van,finom volt a reggeli..A „Napimádás”relaxációt és” Bagdi Bella:Imádok élni „című dalát többször is „elővettük” a hónap során.Korábbi fényképeket nézegettünk a csoportról,közben megbeszéltük,hogy vajon miért mosolyoghatnak a képeken szereplők,illetve milyen örömforrások vannak az óvodában.
Apró örömök élvezete
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mivel az olvasás órán éppen a napirendünkkel kapcsolatos mesét olvastuk, ehhez igazítottam az aznapi foglalkozást is. Elmesélték a gyerekek, hogyan zajlik minden napjuk, majd mi az, amit mindegyik napon szeretnek. Beszélgettünk az aktuális napról is: Miben tért el a megszokottól, mi volt aminek megörültek aznap. Végül táblázatba is foglaltuk, lehetett szavakat, mondatokat írni, de rajzolni is aszerint, hogy melyik érzékszervünkkel érezhettük. Ám odaérkeztünk az egyik kisfiúhoz, akinek aznap a legnagyobb örömet az okozta, hogy segített az osztálytársának a technika órán. Nagy tanácskozás után kiegészítettük az érzékszerves táblázatunkat egy szivecskével, ami a gyerekek megfogalmazása szerint a kis lelkük volt, mert nem az érzékszerveikkel, hanem ott érezték az örömet.
Ebben a hónapban az első nap egy viccet hoztam számukra. Majd ezt követően beosztottuk, hogy melyik nap ki fog viccet mesélni. Nagyon várták a viccmesélést, esélyem sem volt megfeledkezni róla.
Sokat beszélgettünk arról, hogy az előző témák után milyen apró dolgok tesznek boldoggá minket minden nap. Nagyon tetszett nekik A tizenkét hónap meséje is. Nem lerajzoltuk, hanem létrehoztuk az apró örömök szigetét a termünkben. És igyekeztünk egymást és magunkat is boldoggá tenni.
Az „Ovi kukucska” alkalmából óvodánkba látogattak a leendő kiscsoportosaink. A Liliom csoport gyerekei nagyon örültek annak, hogy hamarosan újabb társakkal gazdagodik az udvari élet. Örömmel tornáztunk, táncoltunk közösen a kicsikkel.
Az apró örömök témát többféleképpen is feldolgoztuk a gyerekekkel, de feladatként a Lelkes Lóri hetét választották, melyhez rajzokat készítettek, hogy szerintük, melyek azok az apró örömök az életben, amelyek előfordulnak a mindennapokban és szinte észre sem vesszük, hogy örömöt tudnak okozni nekünk, mert annyira természetesnek vesszük őket.
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Beszélgettünk a hétvégéről: ki mit csinált , merre volt, hogyan érezte magát, milyen öröm érte. Örömökkel kapcsolatos smileykat rajzoltak le, amiket összegyűjtöttünk egy szívecskére.
Zsófia Anna Krajnyákné Greutter
A boldogságórán (Az apró örömök élvezete) a tanulók felismerték, hogy megtanulhatjuk proaktív hozzáállással is élvezni a pillanatokat: tudatosan várakozni a pozitív élményekre, tudatosan kiemelni, kiterjeszteni és fenntartani az élvezetes pillanatokat.
Nagyon tetszett nekik a bevezető, amelyben megmozgatták az arcizmaikat. A kreatív feladatot nagy érdeklődéssel várták és látható volt, egyre jobban kifejezik elgondolkodásukat. Feladat a Kitartó Kornél Hete megalkotása volt. A tanulók elképzelték, hogy van egy bolygó egy messzi-messzi galaxisban, ahol az ott élők az életüket a 10- es szám köré szervezik. Párosan és egyénileg kaptak egy-egy napot a hétből, amelyet kisebb segítséggel tevékenységekkel megtöltöttek. A végén összegeztük a hetet és mindenki örömére elkészült Kitartó Kornél Hete.