Összegyűjtöttük azokat a pillanatokat, ami örömet okoz nekünk.
Apró örömök élvezete
Csupa apró öröm rajzokban.S milyen jó, hogy a társak ilyen fontosak!
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Boldogság világnapja alkalmából iskolánk minden tanulóját arra kértük, hogy ezen a napon pirosba jöjjenek. Öröm volt látni a sok piros pólós mosolygós gyereket.
Március hónapban az apró örömöké volt a főszerep. Bevezetőként a gyerekekkel ötleteltünk, hogy kinek mi okoz örömöt. Volt, aki egyszerűbb dolgokat fogalmazott meg (vannak barátai), volt, aki nagyon örült annak, hogy osztálytársai ének órán a Boldog születésnapot című számot elénekelték neki. Az ötletelést követően a mozgásos feladatot választottuk. Gyorsan szembe álltak egymással a gyerekek, majd vidám pillanatok következtek. Egymás arcáról kellett leolvasni a különböző érzelmeket (öröm, elégedettség, derű, erő, büszkeség, stb.) A feladatmegoldás sok nevetéssel járt, így a boldogságóra igazán tartalmasan és valóban boldogan telt. 🙂
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az évek múlásával egyre több apró örömöt találnak a gyerekek életükben, az osztály életében.
Vili, a csoportunk kabalája nagy szeretetnek örvend a gyerekek körében. Minden tevékenységben részt vesz, közöttük van. Szívesen játszanak, Vili pedig közben „figyeli” őket. A víz témakörben tartott vizes kísérletekbe is bevontuk Vilit, aminek a gyerekek nagyon örültek, mutatták neki az eredményt.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Apró örömök élvezete
A 7. Boldogságóránk témája az apró örömök élvezete volt. A gyermekek már nagyon várták, hogy újra találkozzanak Boldog Dórával, aki ezúttal tavaszi ruhát öltött magára. Beszélgetéssel indítottunk. Megbeszéltük, hogy ahhoz, hogy az apró örömöket megtapasztaljuk, szükségünk van az érzékszerveinkre. Meglepő beszélgetések születtek. Majd Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival folytattuk. Imádok élni c. számra táncoltunk. Elbáboztam az Újra együtt! c. mesét. A téma feldolgozásához érzékszervekhez kapcsolódó játékokat vettünk.
• Mi okoz neked a legnagyobb örömet? c. játék /körben ülve rámutatok valakire, akinek mondok egy érzékszervet. Ennek a gyermeknek mondania kell valamit, ami ehhez az érzékszervhez kapcsolódó öröm/
• Mi van a kendő alatt? /tapintás/
• Kostólgatós játék /különböző kostólások, só, citrom, cukor/
• Mit hallasz? /különböző hangszereket szólaltatok meg/
• Minek az illatát érzed? /citrom, parfüm/
• Örömölelés c. játék
• Rajzold le, mi okoz számodra örömet!
A gyermekek ezeken a játékokon keresztül úgy gondolom megértették az apró örömöknek a lényegét és nagyon élvezték öket.
Az élet szép – Apró örömök
„Nekem sohasem tűnt öncélnak a kedvtelés és a szórakozás. Az én eszményeim, amelyek szemem előtt lebegtek, és mindig vidám életkedvvel töltöttek el: a jóság, szépség, igazság.” Albert Einstein
A gyermekekkel megbeszéltük a hónap témáját. Ilyenkor mindig inspirál minket a hónap dalának meghallgatása.
Összegyűjtöttünk számos apró örömöt:
-napsütés, tavaszi szellő, hóesés, madárcsicsergés, virágok, kirándulás, ölelés, mosoly, házi kedvenceink, barátok, kirándulás, foci, séta, hétvégi alvás, kakaó finom illata, süti fincsi íze, olvasás, nevetés, ajándékozás, elveszettnek hitt dolog megtalálása, zene, beszélgetés, fagyi, rajzolás…..
Abban minden egyetértettünk, hogy a boldogságórák számunkra pozitívan indítják mindig a hetet, mivel hétfőnként van. Szeretünk együtt lenni, önfeledten játszani, közösen megküzdeni a kihívásokkal.
A Boldogságórákat is az apró örömök közé sorolták. Mindig kíváncsian várják a témákat, lelkesen vetik bele magukat a hozzá tartozó feladatokba. Nekem mindig megmutatják, hogy milyen kreatívak, együttműködőek, ügyesek.
A hónap feladatának megvalósításához készítettünk a boldogságórás puzzle sablonból egy fotókeretet, melyre rárajzolták a logót is. A csoportunknak kiemelt apró öröme az együtt töltött idő, közös játék, a szabadban töltött idő. A fotókeret elkészítése után kimentünk játszani. Erről készítettem néhány fotót, kipróbálva a keretet. Megbeszéltük, hogy mindenki készít magáról fotót egy-egy apró örömről. A fotók elkészítéséhez be kellett vonniuk a családtagokat. A lelkesedést mutatja, hogy a fotókat mindenki elkészítette még aznap délután. A témák: focizás, kutyámmal, játékaimmal, papagájjal, lovaglás, pihenés, testvérek, frizura, virágokkal. A gyerekek elmondták, hogy szüleik segítségével oldották meg a fotózást. Közben nagyon jól érezték magukat, ez is egy apró öröm volt számukra.
A következő órán megnéztük az elkészült fotókat. Ezután tableten mindenki keresett a témához és fotójához illő idézetet. Ezekből állítottuk össze a beszámolót.
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Márciusban az „apró örömök” kapcsán, elképzeltük Lelkes Lórit, azt hogy hogyan élheti a mindennapjait, mi lehet a napi „10” szokása, ezt rajzolták le a gyerekek. Nagyon tetszett mindenkinek az „öröm árnyalatai” játék és Lelkes Lóri története a babokkal is. 🙂