A boldogságórán (Az apró örömök élvezete) a tanulók felismerték, hogy megtanulhatjuk proaktív hozzáállással is élvezni a pillanatokat: tudatosan várakozni a pozitív élményekre, tudatosan kiemelni, kiterjeszteni és fenntartani az élvezetes pillanatokat.
Nagyon tetszett nekik a bevezető, amelyben megmozgatták az arcizmaikat. A kreatív feladatot nagy érdeklődéssel várták és látható volt, egyre jobban kifejezik elgondolkodásukat. Feladat a Kitartó Kornél Hete megalkotása volt. A tanulók elképzelték, hogy van egy bolygó egy messzi-messzi galaxisban, ahol az ott élők az életüket a 10- es szám köré szervezik. Párosan és egyénileg kaptak egy-egy napot a hétből, amelyet kisebb segítséggel tevékenységekkel megtöltöttek. A végén összegeztük a hetet és mindenki örömére elkészült Kitartó Kornél Hete.
Apró örömök élvezete
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy a boldogság titka, hogy minden apróságnak örülni kell.
Márciusban is megtartottuk a Boldogság óránkat. Itt a tavasz, süt a nap, virágoznak a fák, ébred a természet és ezáltal mi is vidámabbak vagyunk.
Az „újraéledés jegyében” végeztünk szituációs gyakorlatokat, bemutattuk egymásnak az öröm fokozatait, melyet utánoztunk is. Beszélgetőkör keretén belül megosztottuk egymással, milyen apró örömök vannak az életünkben, melyekért minden nap hálát adhatunk.
Az apró örömökre fókuszálást egy bevezető beszélgetéssel kezdtük: tegnap és ma milyen örömet éltek át, példám alapján könnyen tudtak kapcsolódni a beszélgetéshez.
Az óra folytatása körforgásban zajlott, öt csapattal, mindenki kipróbálhatta az általam hozott játékokat: kézzel készített memóriajáték, puzzle, kézzel készített kukacépítő játék, formatapogató.
A dolgos hétköznapokban jó érzés volt kikapcsolódni, az élet apró örömeire figyelni és átélni.
Köszönöm a kolléganő segítségét és gyerekek aktivitását!
Apró örömökre fókuszálni a mindennapok zavaros világában nem könnyű feladat. A lányok először kitöltötték a munkafüzet egyik feladatát, mely segített arra fókuszáltatni, hogy mit is jelent az apró öröm. Jó vált látni, ahogy beleélték magukat az adott helyzetbe, ezáltal könnyen eldöntötték, hogy számukra apró örömet jelent az a dolog vagy sem. Eddig többen bele sem gondoltak, hogy ezeknek a pillanatoknak jelentősége van. Ezek után már tudják, hogy igen…
Ezt követően az előkészített, formára vágott zsugorfóliákból választottak és alkoholos filccel feliratot készítettek rá, mintát másoltak – ki mit szeretett volna. Amikor elkészültek kisütöttük a csoportjuk sütőjében, majd szerelőkarikát tettünk rá és bőr zsinórra helyeztük – nyakláncok készültek.
Egy másik alkalommal Hágen Zsuzsa táncműhelyében jártunk a mozgás és dráma elemeivel fókuszáltunk a pozitív érzések átélésére – mint apró öröm egyik megjelenési formájára.
Köszönöm a kollégák aktivitását, lelkesedését és a gyerekekkel közösen megélt apró örömeink azonosításának bővítési lehetőségét!
A hónap dalát és a hónap feladatát is élvezettel végezték a gyerekek. Elsőre nehezen választottak, hogy melyik legyen, de végülis egyöntetűen a történetírást választották. Az adott volt a csoportoknak, hogy egy kisfiú legyen a főszereplő, de hogy azon belül az apró örömöket hogyan fűzzék egy történetté, némi segítség kellett hozzá. Viszont a beszélgetés kezdeményezése után egyből jöttek a jobbnál jobb ötletek. A kezdeti nehézség után gyorsan hagytam is a csapatokat kibontakozni. Aranyosan tudtak együttműködni és folyamatosan jöttek rá, hogy mi minden lehet az élet apró öröme amit a kisfiúnak át is tudnak adni. Meg is született 1-2 jó történet. Volt, aki a saját örömét tette hozzá, amit saját maga tapasztalt meg. Olyannyira lelkesen készítették a történeteket a gyerekek, hogy még a szünetüket is képesek voltak beáldozni, csak hogy a feladattal készen legyen. Örülök nekik, hogy ilyen jó örömöt tudtam okozni a feladat elvégzésével nekik, és ennyi jó alkotás, ötlet született mosollyal, boldogsággal, nevetéssel fűszerezve. Köszönjük ezt a hónapot is. Várjuk a folytatást.
A hónap dalát és a hónap feladatát is élvezettel végezték a gyerekek. Elsőre nehezen választottak, hogy melyik legyen, de végülis egyöntetűen a történetírást választották. Az adott volt a csoportoknak, hogy egy kisfiú legyen a főszereplő, de hogy azon belül az apró örömöket hogyan fűzzék egy történetté, némi segítség kellett hozzá. Viszont a beszélgetés kezdeményezése után egyből jöttek a jobbnál jobb ötletek. A kezdeti nehézség után gyorsan hagytam is a csapatokat kibontakozni. Aranyosan tudtak együttműködni és folyamatosan jöttek rá, hogy mi minden lehet az élet apró öröme amit a kisfiúnak át is tudnak adni. Meg is született 1-2 jó történet. Volt, aki a saját örömét tette hozzá, amit saját maga tapasztalt meg. Olyannyira lelkesen készítették a történeteket a gyerekek, hogy még a szünetüket is képesek voltak beáldozni, csak hogy a feladattal készen legyen. Örülök nekik, hogy ilyen jó örömöt tudtam okozni a feladat elvégzésével nekik, és ennyi jó alkotás, ötlet született mosollyal, boldogsággal, nevetéssel fűszerezve. Köszönjük ezt a hónapot is. Várjuk a folytatást.
A hónap dalát és a hónap feladatát is élvezettel végezték a gyerekek. Elsőre nehezen választottak, hogy melyik legyen, de végülis egyöntetűen a történetírást választották. Az adott volt a csoportoknak, hogy egy kisfiú legyen a főszereplő, de hogy azon belül az apró örömöket hogyan fűzzék egy történetté, némi segítség kellett hozzá. Viszont a beszélgetés kezdeményezése után egyből jöttek a jobbnál jobb ötletek. A kezdeti nehézség után gyorsan hagytam is a csapatokat kibontakozni. Aranyosan tudtak együttműködni és folyamatosan jöttek rá, hogy mi minden lehet az élet apró öröme amit a kisfiúnak át is tudnak adni. Meg is született 1-2 jó történet. Volt, aki a saját örömét tette hozzá, amit saját maga tapasztalt meg. Olyannyira lelkesen készítették a történeteket a gyerekek, hogy még a szünetüket is képesek voltak beáldozni, csak hogy a feladattal készen legyen. Örülök nekik, hogy ilyen jó örömöt tudtam okozni a feladat elvégzésével nekik, és ennyi jó alkotás, ötlet született mosollyal, boldogsággal, nevetéssel fűszerezve. Köszönjük ezt a hónapot is. Várjuk a folytatást.
A hónap dalát és a hónap feladatát is élvezettel végezték a gyerekek. Elsőre nehezen választottak, hogy melyik legyen, de végülis egyöntetűen a történetírást választották. Az adott volt a csoportoknak, hogy egy kisfiú legyen a főszereplő, de hogy azon belül az apró örömöket hogyan fűzzék egy történetté, némi segítség kellett hozzá. Viszont a beszélgetés kezdeményezése után egyből jöttek a jobbnál jobb ötletek. A kezdeti nehézség után gyorsan hagytam is a csapatokat kibontakozni. Aranyosan tudtak együttműködni és folyamatosan jöttek rá, hogy mi minden lehet az élet apró öröme amit a kisfiúnak át is tudnak adni. Meg is született 1-2 jó történet. Volt, aki a saját örömét tette hozzá, amit saját maga tapasztalt meg. Olyannyira lelkesen készítették a történeteket a gyerekek, hogy még a szünetüket is képesek voltak beáldozni, csak hogy a feladattal készen legyen. Örülök nekik, hogy ilyen jó örömöt tudtam okozni a feladat elvégzésével nekik, és ennyi jó alkotás, ötlet született mosollyal, boldogsággal, nevetéssel fűszerezve. Köszönjük ezt a hónapot is. Várjuk a folytatást.
Ismét több gyermek volt beteg.
Jóságos manók játékban mindenki felírta a jelét egy lapra, majd húztak egyet. Próbált valami jót tenni a kihúzott társával. Majd pár nap múlva beszéltünk ki mit cselekedett.
Sokféle feladatot biztosítottam a gyerekeknek.
Örömmel oldották meg, majd vitték haza.
Jutalom se maradt el.