A tizenkét hónap mesét feldolgoztuk. Elmentünk örömkereső sétára. Mandalát színeztünk az öröm színeivel.
Apró örömök élvezete
A márciusi foglalkozásunk feladatát összekapcsoltuk a tavasz témakörével. (rügyeznek a fák, kezdenek nyílni a virágok stb.) A gyerekeknek eleinte kissé nehéznek bizonyult „apró örömöket” megnevezni, inkább „nagy” dolgok jutottak eszükbe. Próbáltam saját példával érzékeltetni, hogy számomra mi okoz ilyenfajta örömöket. Így aztán nagyon jól ráéreztek arra, hogy mire is gondolhatnak. Egyre több „apróság” jutott eszükbe. Ezekből válogatva virágszirmokba írhatták a számukra legkedvesebbeket.
Majd összegyűjtöttük az ingyen adható apró örömöket is. Pl.: mosoly, ölelés, figyelmesség, szeretet, kedvesség, segítő szándék, jó szó, bátorítás.
Megfogalmazták, hogy ezentúl jobban figyelnek majd, hogy észrevegyék milyen apró örömök érik őket a mindennapokban. Hisz megtanulhatunk örülni még a kis dolgoknak is!
A foglalkozás zárásaként nagy örömmel táncolt az egész osztály az egyik kedvenc zenénkre.
A témát először egy székfoglalóval indítottuk, ahol Bagdy Bella: Imádok élni című dalára táncoltunk, mozogtunk és játszottunk. A Beszélgető kör során átbeszéltük, hogy kinek milyen apró öröme volt eddig a mai napban vagy a nemsokára megérkező tavaszban mi az az apró öröm, amit ők felfedezni vélnek. A Beszélgető kör végén megkértem a gyerekeket, hogy a nap folyamán nagyon figyeljenek oda és ha bármi apró öröm éri őket, akkor azt holnap beszéljük meg. A Polli, a pillangó című mesét meséltem el, amit a gyerekek nagy áhítattal hallgattak, hiszen sok új információt is tartalmazott számukra. Majd a végén közösen megbeszéltük, hogy Polli pillangónak milyen örömei voltak a nap során. A gyerekek nagyon ügyesen felsorolták mindet, ebből is látszott, hogy mennyire lekötötte őket a mese.
Az alapötletet a BÖNGÉSZ országos verseny projektfeladata adta. Az egyéni versenyzőmnek kreatív étlapot kellett készítenie.
Az érzékszervekkel játszottunk az igazi tavaszt csalogatva. Hova gurult a tojás? Ehhez a játékhoz tojástartókra és színes golyókra volt szükségünk. A tojások helyére az érzékszerveket jelképező ábrákat rejtettük. Megráztuk. Kinyitottuk és a golyók által jelölt figurához mondtunk örömforrást.
A vacsoracsatát csoportokban ülve valósítottuk meg. Minden csoport tervezett egy rajzos menüsort. Majd forgószínpad- szerűen kínálták egymást kedvenc ételeikkel.
Az eszem- iszom után „ételes- italos” szólásokat, közmondásokat egészítettünk ki. Hálát adtunk a testünknek.
Az apró örömök kutatását mozgással is megerősítettük. Legyen mindig jó kedved! Nevess sokat kedvedre! Hála, öröm, vidámság, ez legyen a Bagolyvár! Örömosztó sétára indultunk az intézmény falai között. Szeretem az iskolám!
Az alapötletet a BÖNGÉSZ országos verseny projektfeladata adta. Az egyéni versenyzőmnek kreatív étlapot kellett készítenie.
Az érzékszervekkel játszottunk az igazi tavaszt csalogatva. Hova gurult a tojás? Ehhez a játékhoz tojástartókra és színes golyókra volt szükségünk. A tojások helyére az érzékszerveket jelképező ábrákat rejtettük. Megráztuk. Kinyitottuk és a golyók által jelölt figurához mondtunk örömforrást.
A vacsoracsatát csoportokban ülve valósítottuk meg. Minden csoport tervezett egy rajzos menüsort. Majd forgószínpad- szerűen kínálták egymást kedvenc ételeikkel.
Az eszem- iszom után „ételes- italos” szólásokat, közmondásokat egészítettünk ki. Hálát adtunk a testünknek.
Az apró örömök kutatását mozgással is megerősítettük. Legyen mindig jó kedved! Nevess sokat kedvedre! Hála, öröm, vidámság, ez legyen a Bagolyvár! Örömosztó sétára indultunk az intézmény falai között. Szeretem az iskolám!
Csoportunkban hagyomány a születésnapok , névnapok megünneplése. A gyermekek tortával üdítőitallal kedveskednek csoporttársaiknak, Ebben a hónapban sok alkalom adódott, mely nagy örömmel töltötte el az ünnepelteket és az egész csoportot is.
A Nemzetközi Nőnap alkalmából a kisfiúk köszöntötték a kislányokat, majd kis csemegével ünnepeltünk.
Március 15 én hagyomány Intézményünkben a Nemzeti délelőtt, ahol a gyerekek a versek dalok mellett, hangszeres felvonuláson és hazafias játékokban vehetnek részt. A víz Világnapjának megünneplését is hasonlóképpen sok sok játékos tevékenység szervezésével tettük emlékezetessé.
A Boldogságnap megünneplése az Iskolásokkal közösen nagy élmény volt a gyerekek számára . Közös énekléssel tánccal emlékeztünk meg e jeles napról.
Egy kis játékkal szerettem volna kezdeni a mostani boldogságórát, így örömmel láttam meg a feladatban az Apró Örömök Asszociációt. Nagyon belelkesültek és a mémek gyártásába is belevetették magukat. Talán az apró örömök keresésével, odafigyelésével, rátalálásával tud ez a generáció jobban elindulni a pozitív gondolkodás útján. Nagyobb eséllyel látják meg a mindennapokban a jó dolgokat. Az Apró Örömök relaxációt is kipróbáltuk, az utána következő megbeszélésen nem mindenki vett részt aktívan, de a relaxáció része legalább náluk is sikeres volt.
Egy kis játékkal szerettem volna kezdeni a mostani boldogságórát, így örömmel láttam meg a feladatban az Apró Örömök Asszociációt. Nagyon belelkesültek és a mémek gyártásába is belevetették magukat. Talán az apró örömök keresésével, odafigyelésével, rátalálásával tud ez a generáció jobban elindulni a pozitív gondolkodás útján. Nagyobb eséllyel látják meg a mindennapokban a jó dolgokat. Az Apró Örömök relaxációt is kipróbáltuk, az utána következő megbeszélésen nem mindenki vett részt aktívan, de a relaxáció része legalább náluk is sikeres volt.
A gyerekek elkészítették a „Galaxison” élő „Lelkes Lóri” heti rendjét. A mindennapi tevékenységében szerepeltek az aznapi apró örömök is.
Második félévben bejött az osztályzás. Azt vettem észre, sok kisgyerekben ez frusztrációt okoz. Ezért az apró örömök hónapját a tanulás örömeinek szenteltük.
Miért jó tanulni? Nem anyunak, apunak, a tanító néninek, hanem saját magamnak? Miért nem az számít igazán, adott nap hányasra sikerül a dolgozat?
Sok-sok beszélgetést követően kooperatív csoportmunkában, kerekasztal módszerrel véglegesítettük észrevételeinket.