Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabadlevegő, madárdal,…stb.
Apró örömök élvezete
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabad levegő, madárdal,…stb.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabad levegő, madárdal,…stb.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabadlevegő, madárdal,…stb.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Farkincagyűjtögető
Segédeszköz: farkincák
A játék menete: A gyerekek egy térben szétszóródva helyezkednek el, pl. páros lábon ugrálva az a cél, hogy minnél több farkincát gyűjtsenek egymástól. Ha valaki elvesztette a farkincáját, a tartalék farkinca kupacból elvehet egy másikat, ha teljesíti az adott feladatott, igy folytatódhat a további gyűjtögetése. A játék hosszát a pedagógus határozza meg. Az nyer, aki a legtöbb farkincát gyűjti.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályosok a tavalyi jól sikerült „öröm cédulák” folytatásaként ebben a hónapban is összegyűjtötték és megosztották egymással pozitív érzéseiket. Lelkesen olvasták fel kis írásaikat, gondolataikat.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Az „Apró örömök” témát Bagdi Bella dalával kezdtük: Imádok élni. A dal szövegének és párosával kapott idézetek segítségével kellett kitalálni a gyerekeknek a témát, egyikük kitalálta, hogy az élet pillanatnyi, apró örömeiről lesz szó. Mindenki összegyűjtötte az utolsó 3 nap apró örömét, egyet felírtak egyszerre a táblára is, így lett egy „örömtáblánk”.Beszélgettünk örömet okozó tevékenységekről, a jelenben élés fontosságáról, a flow – élményről. Majd feladatokat oldottak meg a diákok, gyakorolták, hogyan lehet a rossznak tűnő dolgokban is meglátni a jót, az apró örömöt, azaz a boldogtalan útban a boldogat (tk.- feladat). Az óra végén örömmandalát készítettünk, közben újra meghallgattuk a nyitó dalt.
Részletesen beszélgettünk arról a gyerekekkel, hogy minek tudnának egy adott pillanatban örülni. A tél után legelőször a napsütés jutott eszükbe és mivel mi sokat megyünk a Berettyó partra sétálni, játszani, kirándulni, így az első melegebb napon kimentünk és őszinte átéléssel élveztük a napsugarakat, a meleget, a szabadságot.
A boldogság órán pedig meghallgattuk a hónap dalát az Apró örömök – Imádok élni-című dalt. Beszélgettünk, hogy ki minek örül a mai napban, azután az aktuális hétben kerestünk boldog perceket és vé
gül az adott hónapban. Ezeket az örömöket szív formába bele is írták le, majd elmesélték nekünk. A gyerekek meg voltak illetődve, mert volt olyan gyerek, aki igazán apró dolognak tudott örülni.
Mindennap keresünk a gyerekekkel valamit, aminek örülni lehet.
Napközben is keressük, minek lehet örülni, miben lelik örömüket a nap folyamán.
Szikszai György Református Általános Iskola
Miután sokat beszéltünk arról, hogy nem feltétlenül a nagy dolgok teszik örömtelivé a mindennapjainkat, felmerült a kérdés, hogy minek tudnának az adott pillanatban örülni a gyerekek. Mivel előzőleg napokig mellőznünk kellett a napsütést, ezért valaki bemondta, hogy jó lenne napozni. Így órán kimentünk, leültünk az iskola falának dőlve és őszinte átéléssel élvezték a napsugarakat.
Óra elején meghallgattuk a hónap dalát a : Apró örömök – Imádok élni-című dalt. Beszélgettünk, hogy ki minek örül a mai napban, azután az aktuális hétben kerestünk boldog perceket és vegül az adott hónapban. Ezeket az örömöket 3 szív formájában le is írták le, majd elmesélték egyenként a társaiknak. A gyerekek meg voltak lepve 1-1 osztálytársukon, mert volt olyan gyerek aki igazán apró dolognak tudott örülni és elcsodálkoztak rajta.