Ebben a hónapban a Diákönkormányzat által szervezett egészségnapon vettünk részt.
Az egyik szakköri tag délelőtt flashmob-ot tartott az iskola udvarán. Délután zöldség és gyümölcssalátákat készítettünk és azokat kínáltuk a tanulóknak. Részt vettünk a mézkóstolón, a gyógynövényes teakóstolón és a nyugtató gyakorlatokon. Egyik szakköri tag nevezett a pályázatra is, ahol állatfigurát kellett készíteni zöldségekből, gyümölcsökből.
Apró örömök élvezete
A márciusi feladatot négy csoportban valósítottuk meg. Kezdésképpen meghallgatták a Mese a szerencsebabról című történetet. Ezek után nagy lelkesedéssel írták a saját meséjüket.:))
A téma nagyon közel áll az értelmileg sérült gyerekekhez, mert ők minden pici dolognak tudnak örülni. Ilyen számukra egy dicséret, egy ölelés, egy finom étel, vagy egy jó program. Feldolgoztuk a tankönyv által ajánlott anyagot, meghallgattuk a hónap dalát, de leginkább olyan dolgokat csináltunk ami örömet okoz számukra. Kirándultunk, táncoltunk, főztünk és ettünk egy finomat. A hónap valóban az apró örömökről szólt.
Szikszai György Református Általános Iskola
Közös tojásfestéssel fejeztük ki az apró örömeinket.
Relaxáció: Napimádás
Az én hangom
Ének: Imádok élni
Jobb veled a világ
Bevezetés: Mosolygós képek nézegetése
Mese: Újra együtt- a meséhez kiszínezték Góliátot és Pirinkót
Esős napon örömök- beszélgető körben
Örömke: a gyerekek lerajzolták, mi okoz nekik nagy örömet
Érzékszerveink- dolgoztak a munkafüzetben
Örömséta: séta közben kerestük a csodaszépet
Mi van a kendő alatt? – tapogatós játékok
Az apró örömök jele: napocskát színeztek, amelyet a boldogság várának 7. lépcsőfokára rajzoltak
Záró éneklés és örömölelés: Repülj velem
A Boldogság világnapján, március 20-án tartottuk meg a márciusi Boldogság óránkat, amelynek témája az Apró örömök volt.
1. Relaxáció: Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár!
2. Boldog Dóra felhős napja (segédlet alapján)
3. Polli a pillangó meséje – dramatikus játék a segédlet alapján
4. Témafeldolgozás mesével: Dániel és a nagy csokor virág; beszélgetőkör
5. Ötletbörze: Mi okoz neked örömöt? – saját apró örömök, csoport apró örömei
6. Örömölelés, örömtánc (Zh: Egy kis malac…)
7. Polli a pillangó színezése
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Motivációként beszélgettünk arról: milyen sok okunk lehet, hogy boldognak érezzük magunkat. Nem kell nagy dolgoknak történni ahhoz, hogy elégedettek legyünk önmagunkkal, apró dolgoknak, eseményeknek örüljünk. Relaxálás közben felidéztünk néhány örömteli pillanatot, amit korábban átéltünk. Ezeket a pillanatokat „Apró örömök” gyűjteményébe írták, rajzolták le a gyerekek.
Zenehallgatás közben körberajzoltunk egy kisfiút. Elneveztük Örömkének. Megrajzoltuk az érzékszerveit, majd kártyák segítségével összegyűjtöttük az érzékszervekhez kapcsolódó örömöket.
A kártyákat odahelyeztük a megfelelő érzékszervekhez. Vidáman mondókáztunk, majd a játék az asztalnál is folytatódott. ” Ezzel látok, ezzel is. Ezzel hallok, ezzel is. Ezzel érzek illatot, ezzel mindent bekapok. Ezzel fogok, ezzel járok. Boldoggá csak ezzel válok! ” /szívünkre mutatunk/
Zenehallgatás közben körberajzoltunk egy kisfiút. Elneveztük Örömkének. Megrajzoltuk az érzékszerveit, majd kártyák segítségével összegyűjtöttük az érzékszervekhez kapcsolódó örömöket.
A kártyákat odahelyeztük a megfelelő érzékszervekhez. Vidáman mondókáztunk, majd a játék az asztalnál is folytatódott. ” Ezzel látok, ezzel is. Ezzel hallok, ezzel is. Ezzel érzek illatot, ezzel mindent bekapok. Ezzel fogok, ezzel járok. Boldoggá csak ezzel válok! ” /szívünkre mutatunk/
Miután megbeszéltük, mit is jelentenek az apró örömök a hétköznapokban, megírtuk versben, hogy minek is örülnénk.