Elképzeltük milyen lenne egy napunk egy távoli bolygón.
Apró örömök élvezete
Ebben a hónapban az apró örömök élvezetét dolgoztuk fel. Arról beszélgettünk, mi az, ami a mindennapokban örömet okoz nekünk. Ezután elkészítették a gyerekek örömvirágaikat.
Csoportunkban törekszünk arra, hogy minél több pozitív élmény és apró öröm érje a gyerekeket. Ezt a célt szolgálja a kommunikációnk, a nevelési feladatok ellátása, a csoportfoglalkozások, a közös tevékenységek, mint pl. a tánc, a közös séták stb.
Az Apró örömök mozgásban nevű feladatot nagyon szórakoztatónak és hesznosnak találtam. A mindfullnes technika lényege a testi tudatosság, az izoláció, a pillanat megélése. Az arcizmokkal való játék nagyon szórakoztató és ezt a fajta tudatosságot igénylő feladat, melynek végén az arcfintor játék alkalmat adott az önfeledt nevetésre.
Elmeséltem a történetet Viliről is, aki a babok rakosgatásával szintén a tudatosabb életre hívta fel a figyelmünket. Én is adtam babot a gyerekek zsebébe, akinek nem volt zsebe, készíthetett „sótartót”, amibe tarthatta és másik rekeszbe be átrakhatta a babokat, amennyiben valami jó dolog történt vele. Egy-két gyermek kivételével ez még nagyon nehéz feladatnak bizonyult. Fontosnak tartottam, hogy példát mutassak a babok áthelyezésével, és én is hangosan megfogalmaztam, ha valami örömet szerzett nekem.
Elmeséltem Polli, a pillangó meséjét is, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.Én magam is nagyon kedvelem azokat a történeteket, melyeket mozgással tudunk kisérni, hiszen ezáltal jobban érthetővé válik, tartósabban fenntartja a figyelmet, motiváló és drámapedagógiai értéke is nagy.
Alvásidőben meditáltunk is Polli segítségével.
Az öröm árnyalatai gyakorlatnál, mintegy anyanyelvi játékként, az öröm szinonímáit ismerték meg. Gondolkodtató feladatként nagyon élvezték a gyerekek, hogy ki kellett találniuk milyen érzelmet fejezek ki.
A hónap dalának meghallgatása után a gyerekek meghallgatták a mesét ( A tizenkét hónap ). Ezután elkészítettük a táblánál a négy évszakra jellemző apró örömökről a rajzokat. Megfejtettünk egy rejtvényt, majd beszélgettünk azokról az örömökről, amiket az érzékszerveinkkel érezhetünk. Az órát vezetett meditációval fejeztük be.
A hónap dalának meghallgatása után a gyerekek meghallgatták a mesét ( A tizenkét hónap ). Ezután elkészítettük a táblánál a négy évszakra jellemző apró örömökről a rajzokat. Megfejtettünk egy rejtvényt, majd beszélgettünk azokról az örömökről, amiket az érzékszerveinkkel érezhetünk. Az órát vezetett meditációval fejeztük be.
A hónap dalának meghallgatása után a gyerekek meghallgatták a mesét ( A tizenkét hónap ). Ezután elkészítettük a táblánál a négy évszakra jellemző apró örömökről a rajzokat. Megfejtettünk egy rejtvényt, majd beszélgettünk azokról az örömökről, amiket az érzékszerveinkkel érezhetünk. Az órát vezetett meditációval fejeztük be.
Márciusi apró örömeink: Nőnapi meglepetés, zászló tűzés, tavasz a télben, tél a tavaszban. Örömmel éljük mindennapjainkat, hiszen Bella dala ezt hírdeti….Imádok élni!
Ebben a hónapban a Diákönkormányzat által szervezett egészségnapon vettünk részt.
Az egyik szakköri tag délelőtt flashmob-ot tartott az iskola udvarán. Délután zöldség és gyümölcssalátákat készítettünk és azokat kínáltuk a tanulóknak. Részt vettünk a mézkóstolón, a gyógynövényes teakóstolón és a nyugtató gyakorlatokon. Egyik szakköri tag nevezett a pályázatra is, ahol állatfigurát kellett készíteni zöldségekből, gyümölcsökből.
A márciusi feladatot négy csoportban valósítottuk meg. Kezdésképpen meghallgatták a Mese a szerencsebabról című történetet. Ezek után nagy lelkesedéssel írták a saját meséjüket.:))