Apró örömök szavakkal szinte ki sem fejezhetőek, sokkal inkább a gyermeki metakommunikációban érzékelhető. Ezek a 6 éves gyermekek képesek örülni bárminek, legyen szó új információról, eszközről, játékról, közös alkotásról, egy-egy jeles napra való készülődésről.
Apró örömök élvezete
Ez az egyik kedvenc témánk. Imádom, amikor szívet melengetőbbnél szívet melengetőbb örömöket osztják meg velem a gyerekek. Idén plakátot készítettünk a különböző érzékszervek által felfogható apró örömeinkből.
Beszéljenek helyettem a képek….:)
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Megy a labda játékot játszottunk úgy, hogy feladatot kapott az, akinek a kezében maradt a labda. Ezt követően Boldog Dóra jött el hozzánk, akinek bármikor elmondhatjuk örömünket, bánatunkat ill. hozzá bújhatunk. Itt gyönyörűen megmutatkozott ki, milyen személyiség. Sikerült több olyan gyermeket is oldani, akik rendkívül zárkózottak stb. Volt egy kisfiú, aki megölelt játék közben többször is: „Szeretek veled játszani Timike „. Labdakereső játékkal folytattuk a közös délelőttöt. Végül ölelő körrel zártunk, ahol kollégám is csatlakozott.
A tavasz ébredése, a virágok hajtása, a felhős égbolt és a változékony időjárás valóban okot adhat a vidámságra, de akár a szomorúságra, fáradtságra is. Mindezek felismerése és megváltoztatása sok kis meglepetéseket és apró örömteli perceket nyújtottak a gyerekek számára a „Boldogság-napja” és a „Víz világnapja” alkalmából.
Sok-sok apró pillanatot, örömet meg kell láttatnunk a gyermekekkel. Fontos dolgokra irányítjuk a figyelmüket, hogy az itt és most megtapasztalása örömet szerezzen számukra. Erre sokszor adódik lehetőségünk, de ehhez nekünk is észre kell venni a sok-sok apró pillanatot. 🙂
A foglalkozást Bagdi Bella: Imádok élni című dalával kezdtük, majd minden gyermek megosztott egy számára apró, de annál nagyobb örömöt, amelyet le is rajzoltak. Ezután a gyermekek által hozott virágokkal ültettük tele az óvoda udvarát, melyben minden nap gyönyörködhetünk.
Ennél a témánál nem volt nehéz dolgom, csak meg kellett láttatni azokat a dolgokat amik körül vesznek minket. A téma feldolgozásához pillangókat készítettünk, textil formák ragasztásával. és minden pillangó arra a „virágra” szállhatott(többre is), ami örömöt jelent számára a hétköznapok során.
Fedezzük fel, hogy mennyi apró öröm van, amit nap mint nap átélhetünk!
„Az apró örömök olyanok, mint az útszéli kis virágok; csak azok találnak rájuk, akik igazán keresik őket.”
Nem kell a nagy dolgokra várni, mert közben észrevétlenek maradnak azok a csodák, melyek megédesíthetik a mindennapjainkat – egy pohár tea mellett összegyűjtöttük azokat a boldogságforrásokat, melyek körülvesznek bennünket.
Március 8-án, bár igaz, hogy Nőnap alkalmából, de az osztály fiú tagjai kis csokival és desszerttel kedveskedtek a lányoknak, továbbá az egyik diák sütit is hozott. Testnevelés óra után adták át a lányoknak, mindenki nagyon örült és boldog volt. Ezen kívül volt még egy esemény: az osztályunk minden csütörtökön kap egy nagy láda almát, amelyet a diákok nem mindig esznek meg, ilyenkor visszaviszik a ládát a megmaradt almákkal együtt az iskola portájára. Iskolánk portása, „Kati néni” pedig a visszavitt almából isteni finom almás pitét sütött nekünk, amelyre egyáltalán nem számítottunk, de nagyon megörültünk neki, a gyerekek pedig nagyon kedvesen megköszönték neki. Voltunk szarvason is a MiniMagyarország makettparkban, ahol minden apró, de mégis örömet okoz a látványa, így reflektáltunk a Boldogságórára is egyből.