A csoport kedvenc témája a március havi boldogságóra témája: apró örömök élvezete.
A hónap témáját zenehallgatással készítettem elő. Vivaldi Tavasz című hegedűművébe hallgattunk bele. A zene elősegítette a relaxációt, a rövid megpihenést és kikapcsolódást. Jó hangulatot teremtett a dallamvilág vidám hangvétele.
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mi minden okozhat örömöt. Így sok hasznos, élvezetet jelentő örömforrást gyűjtöttünk össze. A több, közös, boldogságot okozó tevékenység mellett abban mindannyian megegyeztek, hogy szeretik a finom ételeket, az édességeket.
A szavakat tettekre váltottuk. Közösen kókuszgolyót készítettünk, amivel megkínálták kedves pedagógusaikat is. Így a „nagyobb boldogság adni, mint kapni” bibliai tanítás jelentését is megértették.
Apró örömök élvezete
A gyerekekkel meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni című dalt. Majd beszélgető kör keretében, elmondták a gyerekek nekik mi okoz örömöt. Boldog Dóri is megérkezett hozzánk és együtt elmeséltük a gyerekeknek a Bezzeg Andrea Újra együtt című mesét ahol Pirinkó törpe és Góliát segítségével pillanthattunk be egy mese világba, ismerhettük meg az apró kedveskedéseket. A gyerekek a mese után lerajzolhatták milyen az amikor nekik is apró örömük van, hogy érzik magukat, vagy ha nem sikerül az amit elterveztek, akkor milyen hangulatban, érzelmi állapotban vannak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Virágokkal tettük boldoggá egymást.
Az apró örömök mindig motiválják a gyerekeket, boldogsággal tölti el őket.
Ide tartozik az új év köszöntése. Az óvodánkban hagyomány, hogy a csoportok bulit rendeznek. A gyerekek lelkesen várják. hiszen nagyon szeretnek táncolni, mókázni. Közösen köszöntjük az új évet, minden jót kívánunk egymásnak, gyerekpezsgőt iszunk.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Hulladékcsökkentés -újrahasznosítás keretében régi farmereket gyűjtöttünk, majd ezekből párnákat varrtak a tanulók.
A téma kapcsán az érzelmeket ismertük meg, azonosítottuk a boldogság-szomorúság érzését, le is rajzoltuk milyen a boldog arc és milyen a szomorú. Ezek után egymással szembe állítottuk az arcokat és megpróbáltuk átváltoztatni a szomorúságot boldogsággá, vicces mozdulatokkal, dícséretekkel, mosoly adásával, simogatással stb. Nagyon jó érzés volt a végén látni a sok mosolygó arcot! Azután, hogy mindenki szépnek lássa a világot és bármikor átváltoztathassa a világát ha rosszul érzi magát, az optimista szemüvegünket. Nagyon motiváltan dolgoztak végíg és egész nap viselték a szemüvegüket!
A gyermekekkel a gesztenye tisztítása közben beszélgetünk az apró örömökről. Mindenki annyi gesztenyét tisztít amennyi apró örömnek örült az elmúlt napokban.
Az apró örömök áthatják mindennapjainkat. Igyekszünk minden nap olyan tevékenységeket szervezni a gyermekek számára ami örömöt okoz számukra.
Ezek a tevékenységek sokszínű tartalmas tevékenységek, mely a cselekedtetés mellett sok ismerettel, képességek fejlődéséhez is hozzájárul.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Iskolánk hatodikos tanulói nyelvtan órán kedves üzeneteket írtak egymásnak, tanáraiknak névtelenül. Rendkívül örültek a társaiktól kapott leveleknek, amik legtöbbször dicséretet, jókívánságot tartalmaztak.