A gyerekekkel az idézeteket beszéltük meg az adott szempontok szerint. Sokakat Jü Hua szavai érintették meg leginkább. Elgondolkodtak azon, hogy a jó cselekedetek mennyire inspirálják az embert, és a szeretetteliségaz emberek nagyrészében hálát indít el. Felismerték, hogy a hála nagyon emeli az ember energiaszintjét és a közérzetét. Felismerték, hogy nem mindegy, hogy az életünket mennyire boldogan éljük.
A hála gyakorlása
Elkészítettük a boldogság várát és a hozzá vezető lépcsőfokokat.
Egy erdei, kalandos ösvény során meg is találtuk, hogy hogyan lehet eljutni oda.
Különválasztottuk a boldogság, a szomorúság és a hála érzését, hogy könnyebben tudjuk, mikor, hogyan érezzük magunkat.
A hála hídon keresztül pedig végül eljutottunk az első lépcsőfokra.
A hála és a boldogság kapcsolata. A hála kizárja a negatív érzéseket.Hálasüni készítése
A hála és a boldogság kapcsolata. A hála kizárja a negatív érzéseket.Hálasüni készítése
Az óvodába való visszatérés nehéz próbatétel elé állítja a gyermekeket minden nevelési év szeptemberében. Egymás elfogadása, meghallgatása az, amiért hálásak voltunk ebben a hónapban.
Mindezt játékos formában valósítottuk meg:
• Csendkirály c. játékkal tudatosítjuk az egymásra való ráhangolódást;
• Téged hallak! – egymás mondanivalójának meghallgatása
• Mit jelent a hála? Mik a hálát kifejező szavaink? – beszélgetés a témával kapcsolatban
• Halász Judit: Ó napsugár c. dalának eltáncolása – egymásra való odafigyelés
Hálát adok. Körbeadjuk a levélre írt jó „dolgokat”, amelyekben részesülünk.
A gyerekekkel a hálával mese foglalkozás keretében foglalkoztunk. Miután meggyújtottuk a mese gyertyánkat, elmeséltem nekik A hálás mackó című mesét. A mese meghallgatása után mindenkinek lehetősége volt megosztani egymással hogy miért hálás az életében. összegyűjtöttük az ötleteket és ezeket le is rajzoltuk. Volt aki a családját rajzolta le, volt aki a boltba képzelte magát a rajzon, másik a játékaikat vagy éppen a háziállatát rajzolta meg.
1. Hála gyakorlása- szeptember
– Téma bevezetése, relaxáció: „Meglengetem a karom”, Beszélgető kör: miért vagy hálás?
– Gyerekdal: „Szép nap ölelj át”
– Téma feldolgozása: Hálafa története, hálavirágok készítése színezéssel
– Téma lezárása: „Boldog vagyok” dal
– Téma továbbadása: Hálabefőtt készítése a csoportnak a szülők bevonásàval
Reflexió: A gyermekcsoport 4-5 éves gyermekekből tevődik össze, akik nagy örömmel és aktívan vettek részt a Boldogságóra foglalkozásokon. Életkoruknak megfelelően dolgoztuk fel a témát. A gyermekek figyelemmel hallgatták a Hálafa történetét. Örömmel fejezték ki érzéseiket. Több család csatlakozott a hálabefőtt készítéséhez.