A tanulók lerajzolták a nyár leghálásabb pillanatait. Két tanuló az interneten búvárkodott és keresete a hála szó szinonimáit. A tanulók bemutatták a csoport előtt a munkájukat és élménydúsan elmagyarázták az alkotásaik mondanivalóját, kiemelve miért voltak a lerajzolt helyzetben hálásak!
A hála gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az óra első felében a „hála” szó jelentéséről beszélgettünk. A gyerekek, példákon keresztül, elmesélték kinek, miért voltak hálásak eddig. Utána csoportonként egy-egy kitalált történetben játszották el, hogyan hálálhatnak meg valamit a mindennapokban. Majd páros munkában a hálakörbe le is rajzolták a velük megtörtént eseményeket. A foglalkozás végén a körjátékban véletlenszerűen egymáshoz került párok fogalmazták meg egymásnak, hogy miért éreznek hálát a másik iránt. Jó hangulatú, vidám boldogságóra keretében tudtuk ezt a témát feldolgozni.
A Hála dal meghallgatása
Felolvasom a témával kapcsolatos mesét: A csodakantár
Hálafüzér készítése papír szívekből
Levezető meditáció
Véleményvonal
A Boldogságóra Program „Hála” témakörének egy részét osztályfőnöki óra keretén belül dolgoztuk fel. A gyerekekkel megbeszéltük, kinek mit jelent a hála kifejezés, hallotak-e róla, gyakorolják-e és ki kinek miért hálás. Az elmondottakból a tanulók hálarajzokat készítettek.
A világhálón hálával kapcsolatos idézeteket kerestünk, amelyeket a gyerekek megtanultak, majd videófelvételt készítettünk az általuk választott helyszíneken. A hála kifejezéseként szívalakot alkotva fényképezkedtünk.
Úgy, mint mi, pedagógusok, a gyerekek is nagyon élvezték a közös „munkát”, a közösen eltöltött időt.
A kis videó és a fényképek is megttalálhatók az iskola Facebook oldalán:
https://www.facebook.com/Alapiskola-%C3%A9s-%C3%93voda-Alm%C3%A1gy-293263067468663
A Boldogságóra Program „Hála” témakörének egy részét osztályfőnöki óra keretén belül dolgoztuk fel. A gyerekekkel megbeszéltük, kinek mit jelent a hála kifejezés, hallotak-e róla, gyakorolják-e és ki kinek miért hálás. Az elmondottakból a tanulók hálarajzokat készítettek.
A világhálón hálával kapcsolatos idézeteket kerestünk, amelyeket a gyerekek megtanultak, majd videófelvételt készítettünk az általuk választott helyszíneken. A hála kifejezéseként szívalakot alkotva fényképezkedtünk.
Úgy, mint mi, pedagógusok, a gyerekek is nagyon élvezték a közös „munkát”, a közösen eltöltött időt.
A kis videó és a fényképek is megttalálhatók az iskola Facebook oldalán:
https://www.facebook.com/Alapiskola-%C3%A9s-%C3%93voda-Alm%C3%A1gy-293263067468663
Legyen tele a ” kosara” mindenkinek minél több dologgal amiért hálás lehet!
Nagycsoportunk ebben az évben kapcsolódott be a Boldogságóra programba, melyben az első témánk, a boldogságfokozó hála volt. Elképzeltük, majd közösen elkészitettük, a „Boldogság várát”. A foglalkozásokat relaxációs mozgásssal és a ” Szép nap ölelj át engem ” c. dallal inditottuk, melyet hamar elsajátitottak a gyermekek. Nagy édeklődéssel hallgatták „A hálafa” történetét! A mese után beszélgettünk arról, hogy vajon mi, miért lehetünk hálásak? Kiszinezték és le is rajzolták azokat a dolgokat amelyekért hálásak, s azt is ami szebbé tette a napjukat! Igazán nagy öröm volt látni azt, ahogyan a gyermekek ” felfedezték” megfogalmazták, hogy mi mindenért lehetnek hálásak! Legtöbben a családjukért, testvérekért, barátokért , az ovodáért, de volt aki azért volt hálás, mert éppen kisütött a nap! A mi hálafánk: a gyermekek szines papírra tették a tenyerüket, körberajzoltuk, és kivágtuk! Erre rajzolták le azt amiért a leghálásabbak! S ebből a kivágott tenyér formákból, ragasztással makkot készitettünk majd elhelyeztük a hálafánkra! A program befejezéseként, elmentünk a Duna partra, ” hálakövet” gyűjteni, amit aztán kifestettek, és boldogan vittek haza. Másnap nagy örömmel számolak be arról, hogy a szüleik, miért hálásak!
Nagycsoportunk ebben az évben kapcsolódott be a Boldogságóra programba, melyben az első témánk, a boldogságfokozó hála volt. Elképzeltük, majd közösen elkészitettük, a „Boldogság várát”. A foglalkozásokat relaxációs mozgásssal és a ” Szép nap ölelj át engem ” c. dallal inditottuk, melyet hamar elsajátitottak a gyermekek. Nagy édeklődéssel hallgatták „A hálafa” történetét! A mese után beszélgettünk arról, hogy vajon mi, miért lehetünk hálásak? Kiszinezték és le is rajzolták azokat a dolgokat amelyekért hálásak, s azt is ami szebbé tette a napjukat! Igazán nagy öröm volt látni azt, ahogyan a gyermekek ” felfedezték” megfogalmazták, hogy mi mindenért lehetnek hálásak! Legtöbben a családjukért, testvérekért, barátokért , az ovodáért, de volt aki azért volt hálás, mert éppen kisütött a nap! A mi hálafánk: a gyermekek szines papírra tették a tenyerüket, körberajzoltuk, és kivágtuk! Erre rajzolták le azt amiért a leghálásabbak! S ebből a kivágott tenyér formákból, ragasztással makkot készitettünk majd elhelyeztük a hálafánkra! A program befejezéseként, elmentünk a Duna partra, ” hálakövet” gyűjteni, amit aztán kifestettek, és boldogan vittek haza. Másnap nagy örömmel számolak be arról, hogy a szüleik, miért hálásak!
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Hosszú szünet után vidámságban folytattuk ott a közös kis életünket a 2. c osztállyal, ahol abbahagytuk! Jó volt találkozni, együtt örülni a hétköznapok boldog pillanatainak! A nyár emlékeit felidéztük és megörökítettük színes rajzokban.