A Boldogságórák első alkalommal kerültek bevezetésre intézményünk Rózsa csoportjában. A gyermekek lelkesen várták az első foglalkozásunkat. Korábban már hallottak a boldogságórákról, mivel az elmúlt nevelési években a szomszéd csoportszobában , a Margaréta csoportomban tartottam rendszeresen a foglalkozásokat. Boldogságóránk elején , egy rövid kis beszélgetés keretében gondolkodtunk erről az új tevékenységről közösen .Kíváncsi voltam, mit gondolnak, milyen ismereteik , információik vannak ezzel kapcsolatban. A kötetlen beszélgetés maximálisan elősegítette a tevékenységre való ráhangolódást. Ezt követően , a falevél -adogató játékot választottam egy-illetve két falevéllel. A játék nem volt ismeretlen a gyermekek számára, az viszont motivációként hatott, hogy akinél a levél maradt a zene megállításakor, az “Falevél Őrző” státuszhoz jutott 🙂 A falevél adogató után a “Mi jut eszedbe, ha azt mondom Hála? “-asszociációs , gondolatébresztő játékkal folytattuk. Majd élőszavas mese előadásban Bezzeg Andrea Hálafa történetével ismertettem meg a gyermekeket. Első, élményekkel teli boldogságóránkat egy közös alkotással zártuk: elkészítettük a Hálafánkat. Az alkotás során a gyermekek megfogalmazták ki miért-és kinek Hálás és meghallgattuk Bagdi Bella Szép nap, ölelj most engem… gyermek dalát.
A hála gyakorlása
Nálunk szeptember 13-án kezdődött csak a tanítás, de heti rendszerességgel megtartottuk a boldogságórát a 7. E és a 8. C osztályokban, ahol választható tantárgyként szerepel az órarendben.
A gyermekekkel sokat beszélgettünk arról,, hogy ki miért hálás éppen, mikor érzett utoljára hálát valaki iránt, és azt hogyan fejezte ki. Írtak hálalistát a füzetbe, illetve elkészítettük a Háladobozt is, ami egy szép lila díszdoboz volt, amelyet megtöltöttünk a gyermekek írásaival a hálanap kapcsán.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Egy BTMN-es tanulóm azt modta – iskolai élete első boldogságóráján – , hogy ő azért hálás, mert iskolába jöhetett. Azt hiszem, nála elérte az óra a célját.
Idén 1. és 2. osztályos tanulókat tanítok, így a téma feldolgozása is másabb, hiszen a fogalmakat is tisztázni kell, és az a legegyszerűbb, ha a gyerekek mindennapi életéből indulunk ki.
Mielőtt a hála témába belefogtunk volna, megbeszéltük, hogy mit jelent számunkra a boldogság, majd azt, hogy mi mindenért lehetünk hálásak, és melyek azok a módok, amivel ki tudjuk fejezni a hálánkat.
Iskolánkban szeptemberben XII. alkalommal került megrendezésre a Kicsik és Nagyok Kulturális Hete, ami színes, változatos programot nyújtott a gyerekeknek. Így szinte adta magát, hogy ezekhez a programokhoz kapcsolódva beszélgessünk, hogy kiknek, miért lehetünk hálásak. Olyan dolgokat láttunk, hallottunk, olyan élményekben volt részünk minden nap, ami örök emlék marad számunkra. Hálásak lehettünk Mária Herczeg bábos kézművesnek, aki bábelőadást tartott, illetve kézműveskedett is a gyerekekkel, a Destination Brass Band fúvószenekarnak, a Karosi látogatóközpontnak, a Vaga Banda Gólyalábasoknak, Szép Bence bűvész-humoristának, a 4-Dance Club Tánc és Musicalstúdiónak és természetesen mindenkinek, akik részt vettek a programok szervezésében, lebonyolításában.
Hálásak vagyunk mindenért, és köszönjük szépen!
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Szeptemberi Boldogságóra témája ismét a hála volt . A témával kapcsolatban felelevenítettük, amit az elmúlt két év során beszélgettünk a háláról, a hála jótékony hatásáról.
Igyekeztünk a témát játékosan feldolgozni. Kis pókként elkészítettük gombolyag segítségével az osztály hála pókhálóját.
Játszottunk Nagy szél fúj játékot, ahol ismét kifejeztük hálánkat egymás iránt. Az órát egy ritmus játékkal zártuk, ahol újból előkerült ki kinek hálás.
A gyerekek fontos feladatot kaptak erre a hónapra, ugyanis mindenki elkészítette a saját hála hálóját és a hónap végén ezt felolvasták egymásnak.
Örültem neki, hogy komolyan vették a feladatot a gyerekek és egész hónapban lelkesen írták, hogy ki kinek és miért szeretné kifejezni a háláját. Az öröm látszott a gyerekek arcán is, amikor egymásnak felolvasták .
Remélem, érzelmileg gazdagon feltöltődve vágóunk neki a következő hónap feladatainak.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A „hála” mindig a kedvenc téma. A nyári szünet után jót lehet beszélgetni. A hálaháló-t nagyon ötletesnek találták a gyerekek. A nap végén, de akár szünetben is csak oda sétáltak, és húzták a vonalakat. Örömmel mesélték el, hogy miért éppen ahhoz a társukhoz kapcsolódtak.