Vegyes életkorú gyerekekkel beszélgettünk meghitt hangulatban a Hála szó jelentéséről. Kinek, miért, hogyan vagyunk hálásak.🙏 Beszélgettünk az emlékezetes, szép nyári pillanatokról, élményekről. Hálásak vagyunk a jó dolgokért, és azért, hogy ebben a vírushelyzetben most újra együtt lehetünk, örülhetünk egymásnak.😊Örömtáncot, hálatáncot jártunk.🕺💃
A hála gyakorlása
Balogh Cintia (Óvodapedagógus)
A nyári élményekről való beszélgetés, hála mindazért, ami a nyáron történt velük és ami még fog.
Balogh Cintia (Óvodapedagógus)
A nyári élményekről való beszélgetés, hála mindazért, ami a nyáron történt velük és ami még fog.
1. Órakezdő relaxáció és éneklés
„Körbe-körbe karikába” című gyakorlat elvégzése
2. A téma bevezetése
Az osztály tanulói körbe ültek, majd elmesélték milyen jó dolgok történtek velük ma reggel. Volt, aki csak egyet, volt, aki több dolgot is felsorolt.
Ezután párokat alkotva idézetekről alkottak saját véleményt.
3. A téma feldolgozása
Történet felolvasása a háláról: Egy pohár tej.
Hálakövek készítése.
Előzetesen kavicsokat gyűjtöttünk, majd különböző színekkel festették be a gyerekek ezeket. Valamelyik kavicsra minta, valamelyikre szöveg került. Az elkészült kavicsokat ezután az osztálytársak egymásnak ajándékozták.
4. Az óra lezárása
Közösen meghallgattuk, majd elénekeltük a Jól érzem magam című dalt.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A Covid helyzet miatt a gyerekeknek sokkal kevesebb élményük volt , mint az eddigi beszámolókban .Nehézkesen indult a csoportos munka is, hiszen alig mernek közelíteni egymáshoz.
Tápi József Attila Általános Iskola
Az iskola tanulói egy Hála tablót készítettek arról, hogy nyáron hol nyaraltak.
Egy tablóra fel ragasztották a képeket , s egy térképen pedig bejelölték a nyaralásuk helyszínét.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Beszámoló: Földes Ildikó
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Tevékenység: III. osztályban
Téma: A hála gyakorlása
a. A hála kimutatásának legegyszerűbb módja a köszönet. (keresztrejtvény megfejtésével)
b. Gondolattérkép: Mit jelent a hála?
Szívekbe írták be ami a hála szóról eszükbe jutott: öröm, köszönet, szeretet, jóság.
c. Beszélgetés arról: Miért lehetünk hálásak. (párban dolgoznak)
d. Mesefeldolgozás
Madaras Néni meséje Horgas Béla nyomán volt a téma anyanyelv órán. Ez a történet úgy zárul, hogy egy cinegét megmentenek. A hálás cinege gondolataival folytatjuk mi ezt a történetet.
Példákat adnak más meséből arra, hogy ki kinek hálás egy – egy mesében. (Hálás szereplők)
e. Hálalevél megírása
f. Hálás vagyok neked
A záró körben mindenki odafordul a társához és elmondja miért lehet hálás neki.
g. A gyerekek egy része hálakertet rajzol, a másik része hálakupont készít.
A havi első órát relaxációval kezdtük és meditációval fejeztük be. Az előző tanév ismereteire építve, felelevenítettük a hála fogalmát. Beszélgettünk arról, hogyan hat a testünkre és lelkünkre a boldogító hála érzése. Minden gyerek választott egy osztálytársat, akinek elmondta, miért hálás vele kapcsolatban.
A második órán hálabefőttet készítettünk.