A gyerekekkel sétálni indultunk a közeli erdőbe. Előzetesen eljátszottuk a kirándulást a varázserdőbe. Megbeszéltük, hogy mit viszünk magunkkal, hogyan öltözünk fel. A varázslatos utunkon különböző állatokkal találkoztunk, amelyeknek hangját/mozgását utánoztuk. (a gyerekek fantáziája alakította a történetet)
A séta során megfigyeltük az őszi erdő színeit, megpihentünk, piknikeztünk, majd relaxációval indítottam a mesekört, ahol megfigyeltük az erdő hangjait. A Hálafa meséjét elolvasva a gyerekekkel beszélgettünk arról, ki miért ad hálát, mikor érzünk hálát?
A mese után fogójátékot játszottunk, majd visszatértünk az óvodába.
A következő napon mesekör után a gyermekek a hálapárnára ülve mondhatták el, hogy miért/kiért adnak hálát.
A hála gyakorlása
4. évfolyamon Hlatky Andrea kolléganő tartott hála órát októberben. Ez a terület különösen fontos a hosszú távollét után, amikor a találkozás is hálával tölti el a lelket. A gyerekek munkái is erről beszélnek. Az órán a hálát, mint egy fát jelenítették meg a gyerekek, ami ha öntözzük növekedésnek indul bennünk, és boldogságot terem.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Szeptember mi azért adunk hálát hogy a kiscsoportosokkal együtt indíthattuk el az évet. A vírushelyzetre való tekintettel még is együtt lehettünk aminek mi nagyon nagy hálát adtunk !
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Szeptember mi azért adunk hálát hogy a kiscsoportosokkal együtt indíthattuk el az évet. A vírushelyzetre való tekintettel még is együtt lehettünk aminek mi nagyon nagy hálát adtunk !
A hála és a boldogság kapcsolata. A hála kizárja a negatív érzéseket. Hála kalap segítségével felidéztük emlékeinket. Csodakantár című mesével összefoglaltuk a hála tudományos jelentését, önvizsgálatot végeztünk, szerepjátékkal magyaráztunk,értelmeztünk,világítottunk rá a jelentőségére. Hálát mondtak osztálytársuknak,családtagoknak szóban,írásban,rajzban.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Végre újra együtt lehetünk az oviban.
Ez a hónap a hála gyakorlásáról szólt. Mint mindent, ezt is tanulnunk kell. Megkérdeztem, hogy ki hogyan érzi magát. Én kezdtem és a felemelt hüvelykujjammal jeleztem, hogy én jól érzem magam.
Örömmel konstatáltam, hogy mindenki jól érezte magát.
Aztán elmondtuk, hogy ki miért lehet hálás a mai napon.
Pl: – ma kisütött a nap
– testvérem és anyukám, apukám van,
stb.
Majd elmeséltem a ,, Hálafa” c. mesét, melyet átbeszéltünk és a foglalkozás végén meghallgattuk a Szép nap ,,c” dalt.
-„Irkafirka” – relaxációs játék.
-Mi az a hála?
-Miért lehetünk hálásak? – Hálaleltár
-Te se maradj ki! Miért lehetünk hálásak magunknak és másoknak: Táblázat kitöltése.
-Közös éneklés: Szép nap, ölelj át engem.
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
A 2020/2021-es nevelési évben 3-4 éves gyerekek vannak a csoportunkban. Mivel kicsikkel vagyunk a szeptember és október hónap a befogadásról szólt. Novemberben sajnos be kellett zárnunk a csoportunkat a gyerekek, és felnőttek betegsége miatt. Decemberben már 8 kisgyermek járt óvodába, akikkel beszélgettünk arról, hogy hol vannak a kis csoporttársaink, és arról, hogy hálásak vagyunk azért, hogy a gyerekek és a felnőttek is meggyógyultak, és már egészségesek. Elmeséltük a Hálafa történetét, és mondogattuk a fa mondókáját: „Nap, nap, nap, fényes nap”.
Majd elkészítettük kézlenyomataikból a szívet. Hallgattuk Bagdi Bella: Szép nap, ölelj át és a Szeretet c. dalokat.