Induló kiscsoport vagyunk, ezért a hála gyakorlása felnőt irányítását igényli.
A feladat megoldásához a zsirkrétát és az ecsetet hivtuk segítségül.
Az elkészült alkotásokkal megajándékoztuk azokat a gyerekeket akik nem kapvsolódtak be a barkácsolásba.
A hála gyakorlása
Az első hónap témája a boldogságfokozó hála volt. Az elmúlt héten megismertettem a gyerekekkel a hála fogalmát. A gyerekek érdeklődve figyeltek rám, és az ötleteikkel segítették a beszélgetés gördülékenységét. A hálapók játékot játszottuk el közösen, amiben mindenki könnyen tudott érvényesülni. Örömmel tapasztaltam, hogy változatos mondatokat mondtak, és a visszahúzódóbb, csendesebb gyerekek is szívesen vettek részt a játékba. A kezükre tekertem a fonalat, és szorosan, feszesen tartották azt. Voltak olyanok, akik azért voltak hálásak, hogy a Napsugár csoportba járhatnak, vagy a kiskutyájukért, de voltak, olyanok is, akik azért, hogy láthatják a barátjukat. A tapasztalatokat látva, nagyon várjuk a csoporttal együtt a következő témát is.
Az 5/a osztály diákjai otthon elkezdtek naplót vezetni, melybe beírják azokat a hétköznapi eseményeket amelyek boldoggá teszik őket. Aki szeretné, az osztályfőnöki órán felolvashatja amit beleírt a naplóba. Tetszés szerint akár rajzolhatnak is, vagy bármit beleragaszthatnak, ami egy boldog emléket idéz fel.
Hálát adni minden nap azért amink van, egészségünkért, családjainkért. Ez a legnemesebb dolog amit tehetünk és gyakorolhatunk.
A szolfézs csoportban minden órán foglalkoztunk a témával pár percben, és minden órán meghallgattuk a dalt. A téma lezárásaként egy egész órát töltöttünk a hálával. Óra elején zenehallgatás, majd ráhangolódásként mondatokat írtunk a táblára a hála betűivel. Ezután A csodakantár mese feldolgozása következett. A mese után a gyerekek kottafejekbe írták, hogy ki miért hálás. Ezeket felragasztottuk egy ötvonalas kartonra, kirakva a Szép nap című dal dallamát. Nagyon élvezték a munkát.
Bár a feladat a nyári élményekhez kapcsolódott, mi egy picit ezt a feladatot próbáltuk a körülményekhez igazítani. Úgy érzem az idézetek, a hálamondatok és a gondosan kiválogatott képek magukért beszélnek…
Az ősz megérkezésével számtalan játékos, alkotó, valamint praktikus tevékenységekkel tettük érdekessé az óvodában eltöltött időt. A tevékenységek során sütöttünk almás süteményt, készítettünk almakompótot, ragasztottunk alma és szilvafát, valamint színeztünk hálasziveket . A tevékenységeket sok szép mondókával, dalocskával tettük szinessebbé. A boldogságórák keretein belül fejlesztettük a gyermekek kreativitását, finommotorikáját, memóriáját, figyelmét, együttműködését, valamint az alkalmazkodóképességét, melyek által különböző szociális készségeket sajátítottak el. Minden zárókörben megemlítettük, hogy miért is lehetünk hálásak. Hálánkat kifejeztük Földünknek, ami megteremtette számunkra a gyümölcsöket, zöldségeket. Az almafának, mely gazdagon megajándékozott termésével. Hálásak lehetünk az óvónéniknek, akik biztosították számunkra a sütéshez szükséges alapanyagokat, valamint hálásak lehetünk önmagunknak kitartásunkért, akaratunkért és szorgalmunkért. A sok dicséretért, mellyel szüleink is illettek, amikor megkóstolhatták az általunk készített almás süteményt. Sokat beszélgettünk arról, hogyan kapcsolódik össze a boldogság és a hála, mint a mi kis kezeink összekapcsolása.
Az ősz megérkezésével számtalan játékos, alkotó, valamint praktikus tevékenységekkel tettük érdekessé az óvodában eltöltött időt. A tevékenységek során sütöttünk almás süteményt, készítettünk almakompótot, ragasztottunk alma és szilvafát, valamint színeztünk hálasziveket . A tevékenységeket sok szép mondókával, dalocskával tettük szinessebbé. A boldogságórák keretein belül fejlesztettük a gyermekek kreativitását, finommotorikáját, memóriáját, figyelmét, együttműködését, valamint az alkalmazkodóképességét, melyek által különböző szociális készségeket sajátítottak el. Minden zárókörben megemlítettük, hogy miért is lehetünk hálásak. Hálánkat kifejeztük Földünknek, ami megteremtette számunkra a gyümölcsöket, zöldségeket. Az almafának, mely gazdagon megajándékozott termésével. Hálásak lehetünk az óvónéniknek, akik biztosították számunkra a sütéshez szükséges alapanyagokat, valamint hálásak lehetünk önmagunknak kitartásunkért, akaratunkért és szorgalmunkért. A sok dicséretért, mellyel szüleink is illettek, amikor megkóstolhatták az általunk készített almás süteményt. Sokat beszélgettünk arról, hogyan kapcsolódik össze a boldogság és a hála, mint a mi kis kezeink összekapcsolása.
Az ősz megérkezésével számtalan játékos, alkotó, valamint praktikus tevékenységekkel tettük érdekessé az óvodában eltöltött időt. A tevékenységek során sütöttünk almás süteményt, készítettünk almakompótot, ragasztottunk alma és szilvafát, valamint színeztünk hálasziveket . A tevékenységeket sok szép mondókával, dalocskával tettük szinessebbé. A boldogságórák keretein belül fejlesztettük a gyermekek kreativitását, finommotorikáját, memóriáját, figyelmét, együttműködését, valamint az alkalmazkodóképességét, melyek által különböző szociális készségeket sajátítottak el. Minden zárókörben megemlítettük, hogy miért is lehetünk hálásak. Hálánkat kifejeztük Földünknek, ami megteremtette számunkra a gyümölcsöket, zöldségeket. Az almafának, mely gazdagon megajándékozott termésével. Hálásak lehetünk az óvónéniknek, akik biztosították számunkra a sütéshez szükséges alapanyagokat, valamint hálásak lehetünk önmagunknak kitartásunkért, akaratunkért és szorgalmunkért. A sok dicséretért, mellyel szüleink is illettek, amikor megkóstolhatták az általunk készített almás süteményt. Sokat beszélgettünk arról, hogyan kapcsolódik össze a boldogság és a hála, mint a mi kis kezeink összekapcsolása.