A gyerekekkel a háláról beszélgettünk. Megbeszéltük hogy mit jelent, és hogy ki kinek hálás és miért.
A százlábút választottuk hogy elkészítsük, mivel mi hálásak vagyunk egymásnak hogy egy csoportba járhatunk, és együtt lehetünk. A mi kis százlábúnk testét az összes csoportunkba járó gyermek és pedagógus neve díszíti.
A hála gyakorlása
Ebben a hónapban fő témánk a hála fogalmának körüljárása volt. Együtt gondolkoztunk, beszélgettünk mit is jelent ez a fogalom, ki miért, kinek hálás, hogyan hat ez a saját életünkre, a csoport életére? Vegyes csoport vagyunk, így idén is jöttek új kisgyermekek hozzánk. Érdekes volt, hogyan alakult át ilyen rövid idő alatt a gyermekek kapcsolatrendszere, ki kihez ragaszkodik, miért hálás, hogy a barátja lehet. Volt, aki a háziállatáért hálás, a szüleiért, vagy hogy csokit vett előző nap az anyukája neki.
Befejezés ként megalkottuk közösen Pipacs csoporthoz híven a „Hála Virágunkat”.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
Szeptemberben volt miért hálát adnunk, többek között az iskolai jelenléti oktatásért, ez szerepelt az elsők között a beszélgetés alatt felállított listán, de utána sorra jött a többi hálára okot adó dolog is. A gyerekeknek nagyon tetszett a hálakupon, így azt készítettük el. Másnap a szülőktől már jöttek a reakciók, hogy micsoda örömöt okoztak a gyermekeik. Én a szülőknek is hálás vagyok, hogy visszajeleznek. Szeretjük ezt a témát.
A tanulókkal boldogságórán a hála témakörrel kapcsolatban a „Rajzban mondom el” feladatot választottuk.
Szeptember hónapban a hála gyakorlása volt a témánk a boldogságórákon. Relaxációs gyakorlatokkal kezdtük az órákat. Lerajzoltuk, hogy miért vagyunk hálásak. Felragasztottuk az elkészült szívecskéket a nagy hála szívecskére. Megpróbáltuk énekelni a Szép nap, ölelj most engem című dalt. Zárásképpen meghallgattuk a Boldog vagyok című dalt. Jól érezték a gyerekek magukat a foglalkozásokon, hálatelt szívvel boldogan vettek részt.
Konyári Óvoda Napocska csoport
Csoportunkban megismerkedtünk a mese segítségével a hála fogalmával, hogy miért is lehetünk hálásak. Kiscsoportunk életkori sajátosságait a beszoktatás időszakát figyelembe véve próbáltam egyszerűen az ő nyelvükre lefordítani, megjeleníteni a hála mindennapi formáit: a szeretet, a kedvesség, segítőkészség amit nap mint nap önzetlenül adunk egymásnak.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozást relaxációs gyakorlattokkal kezdtük, majd olyan játékokat, gyakorlatokat végeztünk, amelyek előidézik és erősítik a hála érzését a gyerekekben. Hála levelet adtunk körbe, elolvastuk a háláról szóló mesét. Hálakezeket ragasztottunk szív formára, végül kiszíneztük a munkafüzet feladatait.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozást relaxációs gyakorlattokkal kezdtük, majd olyan játékokat, gyakorlatokat végeztünk, amelyek előidézik és erősítik a hála érzését a gyerekekben. Hála levelet adtunk körbe, elolvastuk a háláról szóló mesét. Hálakezeket ragasztottunk szív formára, végül kiszíneztük a munkafüzet feladatait.