A hála..témakör feldolgozása a Süni csoportban.
A nap folyamán kötetlen formában a hála szó jelentését dolgoztuk fel, saját élményeik majd Bezzeg Andrea :A hálás fa mese meghallgatásával.A közös beszélgetések alatt kiderült,hogy mennyire idegen,számukra ez a fogalom,és a megvilágított tartalom.
A foglalkozást a már megismert mondókával kezdtük…Mese mese màtka ..majd hálapárna elkészítésével,kis segítséggel megbeszéltük a körülöttük lévő,számukra kedves,örömteli eseményeket,tárgyakat. A hála,hálásnak lenni valamiért,téma feldolgozása alatt az ovis gyermekek számára a kézzelfogható tárgyias megfogalmazások voltak egyszerűbbek.Az elvont fogalmakat, érzelmeket nem tudták szavakba önteni,ezért elkészítettük az érzelem táblánkat is,ahol maguk válaszhatják ki a megérkezésük pillanatában fennálló hangulatukat.Tükör segítségével megfigyelhették az arcuk mimikáját,játékát.Véleményezhették egymást,kinek mikor csinosabb,kedvesebb az arcocskája.Köszönjük a lehetőséget,ötleteket
A hála gyakorlása
A hónap elején az ovisok még nem igazán tudták megfogalmazni mi is az a hála, de abban mindannyian egyetértettek, hogy a hála az valami, ami jó érzés. Ahogyan haladtunk előre szeptember hónapban, egyre természetesébbé vált számukra, hogy kifejezzék a hálájukat egymás felé is. A hálaerdőt a csoportszobában jól elérhető helyre tettük, így akarhányszor hálásak voltunk valamiért a gyerekek ráragasztottak valamit. Hónap végére igazi színkavalkád kerekedett a sok levélkéből, pillangóból, virágból, amit a gyerekek örömmel ragasztottak fel, és még azt is megjegyezték, hogy melyiket ragasztották, és miért voltak hálásak. Sajnos szeptember hónap egyben a betegségről is szólt, így nagyon jó érzés volt látni azt az örömöt, amit akkor éreztek, amikor egy-egy kis barátjuk a hosszú betegség után visszatért az oviba. A hálaerdőbe többek között ennek köszönhetően is repkedett sok-sok pillangó, nőttek szebbnél szebb virágok, hiszen hálásak voltak a gyerekek, hogy újra mind együtt játszhatnak. A hónap háladalát többször is meghallgattuk különféle alkótó foylamatok- vagy a mozgásos relaxációs tevékenység befejezéseként. Örömmel hallgatták a mesét, játszották a körjátékokat, vagy szálltak bele a hálavonatba. Ahogyan Nasu mackó a mesében, úgy változtunk hétről-hétre zsörtölődős, türelmetlen ovisból, hálás, segítőkész ovisokká.
A fenti témát a héten, a gyermekek életkori sajátosságait figyelembevéve (kis-középső csoport) , a napi tevékenységbe beágyazva igyekeztünk megközelíteni. Hálafát készítettünk és közben beszélgettünk arról, hogy ki miért lehet hálás. Mitől érzik magukat boldognak, milyen tevékenységek okoznak örömöt. Gyerekszáj:
,,Hálás vagyok mert, szerethetem az öcsit és apával is lehetek.” , ,,Vendégek érkeznek a telepről (mama, papa) és anya kinyitja nekik a kaput.”, ,, Láthatok szivárványt, ha esik az eső.”… Hálaerdőt készítettünk és beszálltunk a hálavonatba, amit nagyon élveztek. Szülőknek is nagyon tetszett a téma.
A boldogságórákat ebben a tanévben saját osztályomban tartom, akik ötödikesek. Néhányuknak új a dolog és nagyon élvezik. Mindenki elkészítette a saját hálaszívecskéjét, amit kitettünk az osztályterembe, hogy mindig emlékeztesse őket, miért lehetnek hálásak. Szívesen beszéltek a témáról, érezték a fontosságát.
Az új elsőseimmel átbeszéltük,hogy mit is jelent a hála szó, és azt, hogy miért lehetünk nap, mint nap hálásak.
A csillagképként azt rajzolták meg, amiért ők hálásak.
A Boldogságórát tartó pedagógus: Hortobágyi Orsolya
Intézmény neve, városa : Martin János Technikum, Szakképző Iskola, Szakiskola és
Készségfejlesztő Iskola, Miskolc
Tanév: 2022/2023. tanév
Dátum: 2022. 09. 23.
Évfolyam: 11.
Témakör: A boldogságfokozó hála
A Boldogságórát tartó pedagógus: Hortobágyi Orsolya
Intézmény neve, városa : Martin János Technikum, Szakképző Iskola, Szakiskola és
Készségfejlesztő Iskola, Miskolc
Tanév: 2022/2023. tanév
Dátum: 2022. 09. 23.
Évfolyam: 11.
Témakör: A boldogságfokozó hála