Idén újra beindult nálunk is a boldogságóra a gyerekek nagy örömére. A jól ismert dalokat már alig várták a nagycsoportosaink. A mese az újonan érkezők figyelmét is maximálisan lekötötte. Szívesen hallgatták az először szomorú, majd boldog fácska történetét. Kérdésemre, hogy csináljunk-e új boldogságvárat, a gyerekek egyértelmű igennel feleltek. Egy kicsit később fog elkészülni, mert a gyerekek teljesen önállóan fogják megcsinálni, kezdve a rajzolástól egészen a végső diszítésig. Közben a portfólió védésemre is készülnöm kellett így egy kicsit megcsusztam a feltöltéssel.
A hála gyakorlása
Hálás üzenetek
Török Enikő Andrea
Sok mindenért lehetünk hálásak…Hisz örömünk lehet a tájban, a virágban, a pillangóban, ami a kezünkre száll.
A Rákóczi Ferenc Általános Iskola Kincsek csapatának lehetősége nyílt arra, hogy a természetben adjon hálát a természeti szépségekért. Minden gyermek egy-egy üzenetet is megosztott egy tenyérnyi lapocskán, melyben a környezet védelmére hívta fel a társaik figyelmét.
Arra is rájöttek, hogy hálásak lehetnek az együtt töltött időért, hisz igazi ajándék lehet egymás társasága egy közös program során.
A levendula csoport szeptemberben 14új kisgyermekkel gazdagodott. A csoportban 17lány és 8fiú van. A középsős és nagycsoportos gyermekeknek fel kellett idézni a hála fogalmát, körbejártuk ismét a hála témát, újra meséltük a Hálafa történetét. Megtanították a kisebbeknek is a hozzá kapcsolódó verset.
A mi hálafánk elkészítésekor minden résztvevő gyermek elmondhatta miért hálás aznap. És rányomta a két lenyomatát a lapra.
Többen a barátokért, volt aki az aznapi közös játékért, (mellékeltem a képet az állatkertről) volt aki azért hálás mert mama hozta oviba, mi óvónénik elmondtuk hogy hálásak vagyunk hogy ilyen szuper gyerekek járnak a csoportunkba és szépen alakulnak a kis kapcsolatok. Hálásak vagyunk hogy együtt vagyunk.
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekekkel hálafát készítettünk, amelyre felkerültek a kezeik lenyomata. Erre rajzolták rá, miért is boldogok.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Az elballagott nagycsoportosok nagyon kedvelték a Boldogságfoglalkozásokat. Négy éven keresztül rendszeressen gyakoroltuk a különböző boldogságfokozó játékokat, hallgattuk a kedves kis boldogságmeséket és Bagdi Bella csodálatos zenéit. A csoport lelkületére, viselkedésére nagyon jó hatással voltak ezek a foglalkozások, így most örömmel kezdtük el az új csoportunknál is. Mivel a kicsikék még csak 2,5 – 3 évesek, így elsősorban a meséken keresztül igyekeztem érzékeltetni velük a hála szó tartalmi jelentését. Szutyejev: Kispipi és Kisréce meséjében kiemeltem, hogy a Kispipi a Kistrécének lehet hálás, hisz kiementette a vízből, így az nem fulladt meg. A három kiscica mesében a napocskának voltak hálásak a cicák, mert megszárította a szőrüket, így olyanok lettek amilyenek voltak. A répa mesénél amikor rákérdeztem, hogy Kinek lehetnek hálásak a mese szereplői? egy kislány rögtön azt mondta, hogy a kisegérnek, mert ki tudták húzni a répát. Mivel a hónap végén óvodánkban a Nagyidélelőttöt tartottunk, így sokat beszéltünk a nagyszülők iránti háláról, tiszteletrő, szeretetről is. A Nagyidélelőttön lehetőséget biztosítottunk az unokákkal közös játékokra, Hálafa készítésre, és a nagyik által hozott sütemények, valamint a gyerekekkel együtt készített gyümölcssáláta elfogysztására. Hálánk, és szeretetünk jeléül egy rövid kis műsorral is megleptük a szépkorúakat, aminek nagyon örültek. Ők is hálásak voltak, hogy óvodánk lehetőséget biztosított az unokákkal való tartalmas együttlétre.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Intézményünk nyolcévfolyamos gimnázium. Szeptemberben osztályom megkezdte „nagygimnáziumi létét” a 9. évfolyamon. Hét új tanuló érkezett közénk, így az első boldogságóra a témakörök, és a boldogiskola program bemutatásáról szólt. Minden tanuló számára vittem egy „osztályfőnöki, boldogságórás” füzetet, amelybe a négy év során mindenféle jegyzeteket, gondolatokat, terveket fognak megfogalmazni. A füzeteket az iskolában őrzöm. Négy év múlva, érettségi után a banketten szeretném számukra visszaadni, visszatekintésként az eltelt négy évre. Első alkalommal azt kértem, hogy köszöntsék magukat a füzetükben és fogalmazzák meg, hogy miért hálásak saját maguknak, mi az, amire büszkén tekintenek.
A gyermekekkel ráhangolódtunk bevezetésképp relaxációs gyakorlattal. Bagdi Bella: Szép nap ölelj át című dalának memorizálása közben,fejlődött a gyermekek ritmusérzéke,mozgáskultúrája. Megtapasztalhatták az együttmozgás, az ölelés érzésének örömét. A bábjáték varázsán keresztül elmélyültünk a Hála témában, mindenki kioszthatta hála virágát,melyet meg is indokoltak, ki kinek és miért is adja. Türelmük, figyelmük, memóriájuk, finommotorikájuk, kifejező készségük fejlődhetett. Közösen elkészítettük Hálabefőttünket, melybe rajzaikat elhelyezhették.