Szeptemberben a beszélgetőkör keretén belül, többször köszönet, hálát adtunk apró és nagyobb dolgokért. Örömmel tették a gyermekek és mi is. A Hálabefőttes üveg még nem telt meg, de mindenkinek elérhető helyen van. 🙂
A hála gyakorlása
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Egy vidám óra keretében a kis 1. osztályos gyerekek örömmel mesélték el, hogy kinek és miért lehetnek hálásak, majd mindenki kiszínezte a saját szőlőszemét. Így lett igazán színpompás a szőlőfürtünk. 🙂
Hálásak vagyunk, hogy újra együtt lehetünk az iskolában! Reméljük továbbra is így lesz és a foglalkozásokat egymás társaságában tölthetjük el!
A csoportunk összetétele megváltozott tavaly június óta, a nyolcadikosok elballagtak és érkeztek új osztálytársak. Az „új” gyerekek most ismerkedtek meg a Boldogságóra – programmal, a „régiek” lelkesen mesélték nekik korábbi élményeiket, felkészítették őket a BOLDOG-ÓRÁKRA!
A foglalkozás a következőképpen zajlott:
I. Órakezdő relaxáció
a, „Napimádás” (fáradtság, feszültség, izgalom,stb. kiengedése)
Bevezető beszélgetés: A boldogságfokozó hála
II. Téma kibontása
1. Mit jelent számotokra a hála?
2. Miért lehetünk hálásak?
3. A hála hatása
III. A téma feldolgozása/ mese
1. Meséljétek el, hogy milyen jó dolog történt veletek ébredés óta!
Mondtál-e már hálát valakinek? Ha igen, miért?
2. Hálakönyvjelző készítése
IV. Zárókör
Mindannyian fogalmazzatok meg egy ötletet, hogyan fogjátok ezen a héten kifejezni hálátokat egy családtagodnak, vagy szerettednek!
V. Házi feladat
Családi hálaleltár – Kérdezd meg családod tagjait arról, hogy ők miért hálásak?
Kis tanítványaim izgatottan várták a program első foglalkozását. Nem sejtették, nem tudták, mit takar a boldogságóra. Nagy meglepetésükre az irka-firkával kezdtük a „munkát”. Nagyon élvezték, mert egy nagy lapon úgy kellett rajzolniuk, hogy kezükkel nem érhettek csoporttársaik kezéhez, karjához. Miután elkészültek az alkotásaik, jókat kacagva mesélték el, mit ábrázolnak. Nagyszerűen működött a fantáziájuk. Ezek után keresztrejtvényt fejtettek, melynek megoldása a köszönöm szó volt. Ekkor tértünk rá témánkra, a hálára. A csoportok tagjai elsősorban szüleiknek voltak hálásak mindenért: a születésükért, nevelésükért, támogatásukért. Különböző formákban, helyzetgyakorlatokban, szituációs játékokban, szerepjátékokban mutatták ki ezt jelképesen. Kis hála kártyákat készítettek, melyeket még aznap este elrejtették édesanyjuk pénztárcájában, táskájában, azok nagy meglepetésére, örömére. Azóta szinte minden nap kiemeljük a hála kifejezésének fontosságát, ötleteket adva egymásnak a különböző kifejezésmódra.
A hálát a tanulóimmal, relaxációs gyakorlattal, tartalmas beszélgetéssel, és hálakupon készítéssel mélyítettem el.
A hónap során, ha valakinek hálásak, a saját nevüktől húzzanak hozzá színes ceruzával egy vonalat.Ezáltal kiderül, hogy a hála milyen mértékben hatja át a csoportot.
A hónap során, ha valakinek hálásak, a saját nevüktől húzzanak hozzá színes ceruzával egy vonalat.Ezáltal kiderül, hogy a hála milyen mértékben hatja át a csoportot.
Hálás vagyok, hogy…
zenélhetek, élhetek, a családomért, testvéremért, testvéreimért, hangszeremért, gondoskodó szüleimért, életemért…
Az osztály minden tagja lelkesen részt vett a Hálafa elkészítésében.
Idén újra beindult nálunk is a boldogságóra a gyerekek nagy örömére. A jól ismert dalokat már alig várták a nagycsoportosaink. A mese az újonan érkezők figyelmét is maximálisan lekötötte. Szívesen hallgatták az először szomorú, majd boldog fácska történetét. Kérdésemre, hogy csináljunk-e új boldogságvárat, a gyerekek egyértelmű igennel feleltek. Egy kicsit később fog elkészülni, mert a gyerekek teljesen önállóan fogják megcsinálni, kezdve a rajzolástól egészen a végső diszítésig. Közben a portfólió védésemre is készülnöm kellett így egy kicsit megcsusztam a feltöltéssel.