A hála témakörben többféle feldolgozási módot alkalmaztunka gyerekekkel. Ezekből mutatok munkákat.
A hála gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A Hála című mese megismerése után elmondták a tanulók, hogy miért hálásak a kisállatok.
Ezután a falevélre ráírták, hogy ők kinek és miért hálásak. Elkészítették az osztály hálafáját.
Az órát relaxációs gyakorlatokkal kezdtük: Irkafirka, Fújj, fújj játékokkal és arcizomlazítással. Majd közösen megbeszéltük a hála fogalmát. Ezt köveztően körben ülve kérdéseket tettem fel, amire egyenként válaszoltak a gyerekek. Majd párokat alkottunk és példákat kerestek arra, amikor valaminek a megléte, a jelenléte másnak természetes, pedig inkább minden nap köszönettel és hálával kellene azt a dolgot elfogadnunk. Ezt közösen is megbeszéltük. Ezután behálózva játékot játszottunk, majd Hála hálót készítettünk. Az órát relaxációs zenével zártuk.
A gyermekek lerajzolták miért is hálásak, minek is örültek az elmúlt napokban,hetekben. Nagy örömünkre nem csak tárgyi dolgokat, hanem szívet melengető történeteket is megjelenítettek. Egyre jobban áttevődnek az értékek a család, az együtt töltött idő felé.
Boldogságfokozó hála
Nagy izgalommal kezdtem meg a boldogság órákat, már a készülődést nagyon élveztem. A gyerekek is várták már, hogy megtudják mi érdekeset hozott ma is Letti néni. Nagyon tetszett a dalbetét ami segítette a ráhangolódást. A beszélgetések során az első és legfontosabb a hála fogalmának tisztázása volt. Majd felszabadultak az érzelmek.” Miért is vagyunk hálásak?” Voltak nagyon megrendítő válaszok is hiszen volt aki a finom reggeliért volt hálás(mert ma kapott), volt aki a barátaiért, mert játszanak vele, volt aki a szeretetért amit kap……… Természetesen az idősebb korosztály már mélyebben belement a témába, mely igazán megható volt. A bábelőadás nagy sikert aratott, amit az iskolások rögtön elő is akarták adni a többieknek, amit később meg is tettünk. A legnagyobb visszajelzés az volt, hogy a csoportba-osztályba való visszatérés után, nagy élménnyel számoltak be az óráról és már várták a következő alkalmat, de nem ők voltak az egyetlenek.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Az órát a hála fogalmának átbeszélésével kezdtük, majd megnéztük az „A cipőm” c. rövid videót, a hála-hálátlanság témájára koncentrálva. A diákok kitöltötték az Oxfordi Boldogságmérő kérdőívet, majd a Hála témakörében egy elmetérképet készítettek, felsorolva 6 olyan dolgot, tárgyat, személyt, amiért hálásak. Az óra végéhez közeledve egy hálakupont készítettek, amire felírhatták, aznap kinek és miért hálásak. Ezt egy Merci dobozba gyűjtöttük össze. Levezetésképpen és azt hangsúlyozva, hogy milyen láncreakciót indít el a hála kifejezése, egy „Made with Love” című rövid Youtube videót néztünk meg. A végén a diákok hálásan köszönték az órát.
A hála hónapjában a paprikával ismerkedtünk a gyerekekkel. Megismertük ízét, tulajdonságait, majd eljátszottuk a magocska növekedését.
Én kis kertet… – ének és játékos mozdulatok.
Süss fel nap – ének.
A Pillangókertünkben nagy örömmel és hálával begyűjtöttük a tavasszal ültetett palánták termését, amit az uzsonnához kínáltunk.
Hála virág színezése;egy-egy sziromba jelek rajzolása – Melyik csoporttársadnak vagy hálás és miért?
A Bóbita csoport a 2021-2022-es nevelési évben új 2,5 éves gyerekekkel bővült. Nagyon izgatottan várták, hogy milyen lesz a Boldogságóra. Az irka-firka relaxáció után, a „Szép nap” című dalra táncoltunk, és boldogan ölelték át egymást. A gyerekek megismerkedtek „A Hálafa történetével”, a hála fogalmával, jelentésével. Nagy élményt jelentett számukra a Hálafa elkészítése és a hálás Levél Manó kiszínezése zsírkrétával, amit hazamenetelkor hazavittek családtagjaikhoz. A foglalkozás során mindenki nagyon jól érezte magát, örömmel vettek részt a Hálafa és a hálás Levél Manó elkészítésében.
Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Csoportokban dolgoztunk. Összeírták a gyerekek, miért hálásak. A csoportok munkáiból alkottuk meg a 2021-es „hálavirágunk”-at.
Abban mindannyian egyetértettünk, hogy a leghálásabbak az egészségünkért vagyunk.