A hálánkat sokféleképpen ki tudjuk mutatni. Annyi levelet rajzoltunk, ahány ötlet eszünkbe jutott. Majd megbeszéltük, hogy milyen hálaötletet jelöltek a levelek.
A hála gyakorlása
Én szeptember hónapban folyamatos jelleggel tartottam boldogság foglalkozásokat. Ezekre általában minden pénteken került sor a délután folyamán a Berettyóújfalui József Attila Ált.Iskola és AMI 3.b. osztályában. Új környezetben, új pedagógusokkal kezdődött a gyerekeknek a szeptember hónap,mégis úgy gondolom,hogy sikeresen vettük az „akadályokat”,ebben a boldogságóráknak is nagy szerepe volt. Ezek által még inkább összecsiszolódtunk. A tematikát követve szeptemberben a Hála gyakorlásáról volt szó. Beszélgettünk a gyerekekkel a mindennapokról, a családról és minden olyan dologról,ami nekik a hála szóval összefügg. Természetesen ezeket a beszélgetéseket a hála szó jelentésének megbeszélésével kezdtük.
Leltárt készítettünk azokról a dolgokról,melyekért hálásak lehetnek. Számba vettük egy napjukat reggeltől estig és megbeszéltük, hogy mennyi olyan dolog van,ami most természetes nekik, de ha eltűnne az életükből hiányozna.
Megismerkedtünk a Csodakantár című mesével,melynek lényegét és tartalmát átbeszélve összekötöttük az ő életükkel.
Rajzoltunk szirmocskákat virágnak, háladolgokkal megtöltve.
Írtunk hálalevelet: bárki bárkinek írhatta, egy dolog volt fontos,hogy írja bele,hogy miért hálás neki/mit köszön neki. A legtöbb gyermek az édesanyját választotta, de volt aki a legjobb barátjának írta, olyan is volt, aki a testvére iránt érzett hálát.
Felemelő érzés, hogy az ezeken a foglalkozásokon elhangzott és megbeszélt dolgok mennyire beleépülnek a későbbi kis dolgaikba. A foglalkozások által képesek dolgokat értékelni és más szemmel tekinteni rájuk.
A hónapot pedig méltóképpen a Jerusalema táncmegtanulással zártuk.
Én szeptember hónapban folyamatos jelleggel tartottam boldogság foglalkozásokat. Ezekre általában minden pénteken került sor a délután folyamán a Berettyóújfalui József Attila Ált.Iskola és AMI 3.b. osztályában. Új környezetben, új pedagógusokkal kezdődött a gyerekeknek a szeptember hónap,mégis úgy gondolom,hogy sikeresen vettük az „akadályokat”,ebben a boldogságóráknak is nagy szerepe volt. Ezek által még inkább összecsiszolódtunk. A tematikát követve szeptemberben a Hála gyakorlásáról volt szó. Beszélgettünk a gyerekekkel a mindennapokról, a családról és minden olyan dologról,ami nekik a hála szóval összefügg. Természetesen ezeket a beszélgetéseket a hála szó jelentésének megbeszélésével kezdtük.
Leltárt készítettünk azokról a dolgokról,melyekért hálásak lehetnek. Számba vettük egy napjukat reggeltől estig és megbeszéltük, hogy mennyi olyan dolog van,ami most természetes nekik, de ha eltűnne az életükből hiányozna.
Megismerkedtünk a Csodakantár című mesével,melynek lényegét és tartalmát átbeszélve összekötöttük az ő életükkel.
Rajzoltunk szirmocskákat virágnak, háladolgokkal megtöltve.
Írtunk hálalevelet: bárki bárkinek írhatta, egy dolog volt fontos,hogy írja bele,hogy miért hálás neki/mit köszön neki. A legtöbb gyermek az édesanyját választotta, de volt aki a legjobb barátjának írta, olyan is volt, aki a testvére iránt érzett hálát.
Felemelő érzés, hogy az ezeken a foglalkozásokon elhangzott és megbeszélt dolgok mennyire beleépülnek a későbbi kis dolgaikba. A foglalkozások által képesek dolgokat értékelni és más szemmel tekinteni rájuk.
A hónapot pedig méltóképpen a Jerusalema táncmegtanulással zártuk.
Én szeptember hónapban folyamatos jelleggel tartottam boldogság foglalkozásokat. Ezekre általában minden pénteken került sor a délután folyamán a Berettyóújfalui József Attila Ált.Iskola és AMI 3.b. osztályában. Új környezetben, új pedagógusokkal kezdődött a gyerekeknek a szeptember hónap,mégis úgy gondolom,hogy sikeresen vettük az „akadályokat”,ebben a boldogságóráknak is nagy szerepe volt. Ezek által még inkább összecsiszolódtunk. A tematikát követve szeptemberben a Hála gyakorlásáról volt szó. Beszélgettünk a gyerekekkel a mindennapokról, a családról és minden olyan dologról,ami nekik a hála szóval összefügg. Természetesen ezeket a beszélgetéseket a hála szó jelentésének megbeszélésével kezdtük.
Leltárt készítettünk azokról a dolgokról,melyekért hálásak lehetnek. Számba vettük egy napjukat reggeltől estig és megbeszéltük, hogy mennyi olyan dolog van,ami most természetes nekik, de ha eltűnne az életükből hiányozna.
Megismerkedtünk a Csodakantár című mesével,melynek lényegét és tartalmát átbeszélve összekötöttük az ő életükkel.
Rajzoltunk szirmocskákat virágnak, háladolgokkal megtöltve.
Írtunk hálalevelet: bárki bárkinek írhatta, egy dolog volt fontos,hogy írja bele,hogy miért hálás neki/mit köszön neki. A legtöbb gyermek az édesanyját választotta, de volt aki a legjobb barátjának írta, olyan is volt, aki a testvére iránt érzett hálát.
Felemelő érzés, hogy az ezeken a foglalkozásokon elhangzott és megbeszélt dolgok mennyire beleépülnek a későbbi kis dolgaikba. A foglalkozások által képesek dolgokat értékelni és más szemmel tekinteni rájuk.
A hónapot pedig méltóképpen a Jerusalema táncmegtanulással zártuk.
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
Csoportunkban a lányok nagyon szeretnek táncolni, ezért a téma feldolgozását zenehallgatással és tánccal kezdtük. (Kedvenc dalunk, B.B.: Ha boldog vagy) Ezután meghívtam a gyerekeket egy kis bábszínházba, F.Éva: Maci bajban van c. bábjátékát játszottam el nekik. Ezután a Maci báb megkérdezte a gyerekeket, hogy ők miért hálásak. Mindenki megmondta a Macinak, hogy kinek, és miért hálás. Ezután az „Add tovább” drámajáték mintájára eljátszottuk a „Hálás vagyok neked” c. játékot. Hálalevelet adtunk oda annak a csoporttársnak, akinek hálásak voltunk valamiért. Mindenki a társának a szemébe nézve mondta, hogy miért hálás neki. A kislányok meg is ölelték egymást. A reggeli érkezés után már elkezdtük festeni a hálafánkat, és ezután a játék után rátettük a tenyér lenyomatokat is. Majd az „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” c. relaxációs gyakorlattal zártuk a tevékenységet. Száradás után az öltözőnkben helyeztük el a hálafánkat.
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
Boldogságfokozó hála volt a havi témánk. Nagy izgalommal kezdtünk a boldogság óránkat. A gyerekek is várták már, hogy megtudják mi érdekeset hoztam. Nagyon tetszett a havi dal, ami segítette a ráhangolódást. A beszélgetések során az első és legfontosabb a hála fogalmának tisztázása volt.
Miért is vagyunk hálásak? Voltak nagyon megrendítő válaszok is hiszen volt aki azért volt hálás, mert óvodába járhat, volt aki az alvás előtti simogatásért, stb.
A foglalkozás végén elkészítettük a hála fánkat, amelyet kitettünk óvodánk boldogság falára.