A Hálás kisfecske c.meséből kiindulva beszélgettünk a háláról
Aki elmondta, hogy kinek és miért hálás, beszállt az élő hálavonatba.
Vonatoztunk vidám énekszóval, majd megrajzoltuk a hálavonatunk vagonjait.
A hála gyakorlása
A bevezető részben először lazító gyakorlatot végeztünk, majd beszéltünk a boldogság és a hála fogalmáról, fogalomábrát is készítettünk.
A főrészben rejtvényt oldottunk meg és beszélgettünk a hála kifejezésének lehetőségeiről. Ezután következett A csodakantár című mese feldolgozása a téma mentén.
Befejezésként énekeltünk.
Az elsősökkel beszélgettünk a háláról a köszönetről. Mindenki készített egy köszönő rajzot és kitettük a hálafalra.
A 2024/2025-ös nevelési évben a Cserfa Kuckó Óvoda Maci, Süni és Mókus csoportjaiban ismerkedést követően kezdtem el a nagycsoportos gyerekekkel a közös munkát.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd a csoportszoba szőnyegén körbeülve beszélgetést kezdeményeztem a Hálával kapcsolatban. A gyerekek sorban elmondták véleményüket, általában szeretet személy, egy játék, vagy az óvodai társak jutottak eszükbe, akikkel szeretnek együtt játszani. Aztán elmeséltem nekik Jékely Zoltán: A három pillangó című meséjét, majd néhány kérdésre megfelelőn válaszoltak.
Aztán minden gyermek kapott egy papírtányért, filc tollat, zsírkrétát és arra kértem őket, hogy a kézfejüket rajzolják körbe és színezzék ki, ez lett a „HálaKéz”. Aki nem szerette volna a kézfejét körberajzolni, azok a gyerekek fákat, virágokat, egy élményüket rajzolták meg. Aki végzett az alkotásával az a korosztálynak készült munkafüzet Hála gyakorlása témával kapcsolatos oldalait kedvük szerint színezték ki. A gyerekek az alkotásaikat, munkafüzetet hazaviszik a nap végén, hogy a szüleikkel közösen megcsinálják. A foglalkozás közben Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem c. dalát hallgattuk meg. Zárásként mindenki elmondhatta, hogy ki miért hálás.
A 2024/2025-ös nevelési évben a Cserfa Kuckó Óvoda Maci, Süni és Mókus csoportjaiban ismerkedést követően kezdtem el a nagycsoportos gyerekekkel a közös munkát.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd a csoportszoba szőnyegén körbeülve beszélgetést kezdeményeztem a Hálával kapcsolatban. A gyerekek sorban elmondták véleményüket, általában szeretet személy, egy játék, vagy az óvodai társak jutottak eszükbe, akikkel szeretnek együtt játszani. Aztán elmeséltem nekik Jékely Zoltán: A három pillangó című meséjét, majd néhány kérdésre megfelelőn válaszoltak.
Aztán minden gyermek kapott egy papírtányért, filc tollat, zsírkrétát és arra kértem őket, hogy a kézfejüket rajzolják körbe és színezzék ki, ez lett a „HálaKéz”. Aki nem szerette volna a kézfejét körberajzolni, azok a gyerekek fákat, virágokat, egy élményüket rajzolták meg. Aki végzett az alkotásával az a korosztálynak készült munkafüzet Hála gyakorlása témával kapcsolatos oldalait kedvük szerint színezték ki. A gyerekek az alkotásaikat, munkafüzetet hazaviszik a nap végén, hogy a szüleikkel közösen megcsinálják. A foglalkozás közben Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem c. dalát hallgattuk meg. Zárásként mindenki elmondhatta, hogy ki miért hálás.
Hálaposta segítségével köszöntük meg szeretteinknek, barátainknak a kapott jót.
Zsuzsanna Lukácsi Pálné Besenyei
Iskolánkban már hagyománnyá vált, hogy az idősek napján október 1-én a hetedik osztályos tanulók köszöntik a községben lévő Erdős Otthon lakóit. Látogatásunkkal kifejeztük szeretetünket és tiszteletünket. Tiszteletünk magában foglalja az idősebb korosztály elfogadását, megbecsülését és annak kifejezéséről szól, hogy szűkebb családunknak minden nagymama, nagypapa és idős ember kitüntetett helyen szerepel. Azt kívánjuk mindannyiuknak, hogy egészségben, vidámságban töltsék a pihenés éveit!
Szeptember hónapban a már megszokott HÁLA-LÁDA került kihelyezésre iskolánkban, immár a gyerekek kérésére. 1 hónapon keresztül küldhettek üzeneteket az iskola bármely diákjának, dolgozójának. A kibontás után az üzenetek tanároknak, iskolai dolgozóknak, takarítószemélyzetnek stb. egyaránt örömet okozott.
A HÁLA GYAKORLÁSA
„HA AZ EGYEDÜLI IMA, AMIT ELMONDASZ EGÉSZ ÉLETEDBEN, ÍGY HANGZANA: -KÖSZÖNÖM, AZ IS ELEGENDŐ LENNE.” (Mesiter Eckhart)
Játékos felhívás a BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM keretében!
Szeretettel felkérünk Benneteket, hogy helyezzetek el a „Hálafalunkra” egy hálás üzenetet! Biztosan sok mindenkinek lehetsz hálás. Válassz ki a szíved mélyén egy személyt, és színezz ki egy mandalát hálául. Ezzel kifejezve, mi mindent köszönhetsz neki.
Mivel szeptember 20. a gyerekek világnapja, ezért arra gondoltunk, hogy összekapcsoljuk a boldogságóra havi témáját a nemzetközi nappal.
Ezzel kapcsolatban egy kis játékra invitálunk benneteket!
Minden osztály holnap, azaz 09.19-én csütörtökön, válasszon egy neki tetszőt a mellékelt szív mandalák közül és színezze ki tetszőleges technikával, majd ezt követően adja le Erka néninek a 105-ös terembe.
Ezek a szív mandalák, a Hála világnapja alkalmából, az aula paravánján kapnak majd helyet.
A közös munka eredménye egy nagyon ötletes, vidám hálafal lesz, amely a Hála világnapja alkalmából melengeti majd a szíveket.
Pozitív kapcsolatokkal és felszabadító tapasztalatokkal teli hónapot kívánok!
Szeretettel: Erka néni és Anna néni
A hála:
1. segít az élet pozitív élményeit megélni és élvezni;
2. megerősíti önbecsülésünket, önértékelésünket;
3. segít feloldani a feszültségeket és a megrázkódtatásokat;
4. segítőkésszé tesz, ezáltal növeli a hasznosság érzését;
5. javítja és megerősíti az emberi kapcsolatokat, és segít az újak kibontakoztatásában;
6. kiemel a másokkal való összehasonlítgatás világából, és megtanít örülni annak, amink
van;
7. a hála összeegyeztethetetlen a negatív érzésekkel, ezért képes megszüntetni a haragot,
az irigységet, a keserűséget;
8. feloldja a jó dolgokhoz való hozzászokást.