Az első osztályos gyerekek első boldogságórájukon nagy örömmel készítették el produktumukat. Számtalan dolgot soroltak fel, amiért ők hálásak. Ezeket a csillag minden ágába berajzolták, majd felrakták egy közös égboltra.
A hála gyakorlása
Hálásak vagyunk…rajzban kifejezve. Meghallgattuk többször a hónap dalát, legjobban a -Szólaljon meg a hálaharang! című feladat tetszett a gyerekeknek.
Hálásak vagyunk…rajzban kifejezve. Meghallgattuk többször a hónap dalát, legjobban a -Szólaljon meg a hálaharang! című feladat tetszett a gyerekeknek.
Idén 2. és 3. osztályos tanulókat tanítok, így már kicsit ismerős volt számukra a téma. Mielőtt a hála témába belefogtunk volna, megbeszéltük, hogy mit jelent számunkra a boldogság, majd azt, hogy mi mindenért lehetünk hálásak, és melyek azok a módok, amivel ki tudjuk fejezni a hálánkat. Idén is a gyerekek mindennapi életéből indultunk ki, és a nyári élményekhez kapcsolódóan dolgoztuk fel a témakört a tanév első napjaiban. Mi mindenért lehetünk hálásak? Hogy vannak barátaink, hogy tudunk játszani, el tudunk menni strandra, horgászni vagy kirándulni. De legfőképpen a szüleiknek kell, hogy hálásak legyenek, hiszen ők azok, akik mindent megtesznek gyermekeikért, sokszor magukat háttérbe szorítva.
Beszéltünk a varázsszavakról, amit igyekszünk a tanév során minél többet használni (sajnálom, köszönöm, szeretlek), illetve megegyeztünk a tanulókkal, hogy úgy fognak viselkedni, hogy a bocsáss meg kifejezést lehetőleg ne kelljen igénybe venni.
Egy alkalommal elmeséltem nekik a Linka és a csengettyű című mesét, amit a megbeszélést követően előadtak a gyerekek. Nagyon tartalmasan telt el a szeptember, elindultunk egy hosszú úton, aminek remélhetőleg minden percér élvezni fogjuk.
Eltelt egy év … idősebbek lettünk 😊 Boldogsággal töltött el, hogy a 4-5 éves kis Macikák megértették, hogy amit a társamnak adok azt kapom vissza … ez legyen egy kedves szó, egy simogatás, vagy egy ölelés.
Erre fókuszáltam, erre építettem a tevékenységet … a hálavonatba mindenki beszállt, csak egy ölelésbe került 😊A sikert megkoronázta az is, hogy a mindennapjaink része lett az ölelés, a simogatás.
A Bólyi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1.a osztályával idén csatlakoztunk a BOLDOGSÁGÓRA programhoz. Még az iskolába való beszokás első időszakában van az osztály, mégis belevágtunk.A foglalkozásunk elején megfogalmaztuk: mi is az a hála, mit jelent hálásnak lenni, ki miért volt már hálás, neki volt-e már hálás valaki és miért?
A hála gyakorlása nagyon fontos életünkben. Megannyi dologért lehetünk hálásak. A hálaleltár készítésekor elmondták a diákok, hogy ki kinek és miért hálás a mai napon. Sokan említették a családot, barátokat, iskolát, játékokat, napsütést. Ezt követően „Az egerek és elefántok” mesét hallgatták meg a gyerekek. A mese által közelebb kerültek a hála fogalmának megértéséhez a kicsik. Ezután különböző színű szívecskékbe rajzolták meg, hogy ki miért hálás. A szívecskékből HÁLAVIRÁGOT készítettünk. A foglalkozást Bagdi Bella: Száp nap, ölelj most át engem…dalának meghallgatásával, éneklésével zártuk.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A hála hónapjában sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ha hála van a szívünkben, akkor ott nem fér el már semmi rossz érzés. Így tehát elkészítettük a hálaszivet, a kanizsaisokét.
Higgy!
Álmodj!
Láss!
Akarj!
Szeptember van… Nyitva újra a Bagolyvár boldogság kapuja… Boldog, kipihent és tettre kész csapatom újra együtt! Miért is lehetünk hálásak? Egyszerű a kérdés? Meséljenek a hála-kerekek a gyerekek hálás üzeneteivel és rajzaival! Hiszen a csodákat Higgyük el, Álmodjuk meg, Lássuk meg, és Akarjuk elérni! Nagy szavak ezek piciny harmadikos boldogságórás csipet-csapatom szájából, de állíthatom, hogy szívből hiszik mindezt. Hálásak lehetünk egymásnak, hogy együtt lehetünk, a szülőknek, hogy vigyáznak rájuk, a kis falunknak, az országunknak, a világunknak, hogy itt mi békében élhetünk, s hálásak lehetünk a jó Istennek, hogy létezünk. Ebben a hónapban szerencsét próbáltunk a mesebeli szegénylegénnyel, s kiállva a próbatételeket, foglalkozásokkal és mesterségekkel ismerkedtünk meg. Jobb velük a világ!
A kis szívekbe beleírták a gyerekek, hogy kinek a háláját jelképezi, majd egy mondat kíséretében odaadták annak, akinek hálásak voltak valamiért.
Az 5.a osztállyal az idei tanévben kapcsolódtunk be a programba.
Elsőként elkészítettük a „Boldogság-puzzle”-t, mindenki lerajzolta, hogy mit jelent számára a boldogság (képek), és szeptemberi foglalkozásainkon megbeszéltük, mit jelent hálásnak lenni, miért érezhetünk hálát, és hogyan fejezhetjük ki ezt az érzést, feldíszítettük – az osztálytermünkben található hálafát: minden gyerek megfogalmazta, és ráírta egy szívlevélre hálaérzését, és köszönetet mondott a jóért, ami megadatott neki. (képek)
Miért lehetünk hálásak ősszel? Egy másik alkalommal színes faleveleket festettünk, és beleírtuk ennek az évszaknak az áldásait, hogy ne a ködös, nyirkos, esős időre, hanem az őszi természet szépségeire, az örömteli tevékenységekre irányítsuk figyelmünket.
RM