A gyerekek nagy örömmel írták le, miért is hálásak.
A hála gyakorlása
Megbeszélük, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak, majd elővettük az immár harmadik éve őrzött hálabefőttünket. Megnéztük, hogy tavaly és első osztályban ilyenkor kinek, miért voltunk hálásak.
Projektnap keretében hálát adtunk a napsütésért és a szőlőtermésért. Kézműveskedtünk és szőlőt préseltünk, szőlőlevet ittunk.
Hálás vagyok!
Szeptember elején valósítottuk meg a Hála témakört. A hét során több alkalommal foglalkoztunk a témával. Az első alkalommal, a gyermekekkel a sütkérezünk a napon relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást, majd leültünk körben a szőnyegre.
Megvalósított játékaink:
• Add tovább a falevelet! A kezünkkel továbbadtunk egy színes általunk festett falevelet, ezt neveztük ki szeretetlevélnek, és óvatosan odaadtuk a mellettünk ülő társunknak. Addig adjuk körbe, amíg körbe nem ér.
• Megbeszéltük a gyermekekkel, miért lehetünk hálásak, és hogyan fejezhetjük ki a hálánkat. Nagyon kedves gondolatokat mondtak a gyermekek. (ajándékot készítek, segítek neki, megölelem, beleülök az ölébe, megszeretem, rámosolygok, segítek a szüleimnek, meglepem őket, megpuszilom őket, megsimogatom őket, nem idegesítem őket)
• Elmeséltem „A Hálafa története” című mesét, majd beszélgettünk a meséről.
• Közösen megformáztuk a Hálaerdőt! Minden gyermek megformázhatta a saját hálafáját (gyermekjóga)! Megbeszéltük, hogy hálásak vagyunk, hogy együtt lehetünk, és megbeszéltük, mit kell tennünk azért, hogy sokáig együtt is maradhassunk.
A héten megvalósított témáink:
• Ölelést adtunk körbe: (gyermekjóga), ezzel kifejeztük, hogy jó hogy itt vagy!
• Elbáboztuk a gyermekeknek a „Maci bajban van című mesét, majd beszélgettünk a látottakról, a végén pedig megformáztuk a mese szereplőit (süni, nyuszi, maci- gyermekjóga).
• Elkészítette mindenki a hálanyakláncát, amit odaadhatott egyik a társának.
• Elkészítettük a katicák pöttyei játékot: Mindkét óvónőnek és a dajkának is volt katicája, majd ráragaszthatott pöttyöket, ha valakinek hálás volt valamiért. Mindig megbeszéltük, miért került fel a katicára pötty!
Készítettünk hálamandalát! Minden levél egy köszönet volt benne!
Nagyon jól éreztük magunkat a játékok során, a gyermekeknek nagyon tetszett minden játék!
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
Relaxáció: -” Fújj- fújj”
-” Égig érő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok”
Éneklés: Szép nap, ölelj most át engem…
Improvizált mozgással kísérjük a dalt. Eszköz: puha kendők
” Csitt csengő!” Csengettyű körbeadása anélkül, hogy megszólaljon. ( A csengettyűben tündérek alszanak, ne ébresszük fel őket!)
Munkafüzet: Miért vagy hálás? (színezés, beszélgetés)
Mese : A Hálafa története
Mesélés után bábozás.
Az én hálafám ( az előző nap gyűjtött mogyoróból kép kirakása)
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
Relaxáció: -” Fújj- fújj”
-” Égig érő fa vagyok,megnövök,mint a nagyok”
Éneklés: Szép nap, ölelj most át engem…
Improvizált mozgással kísérjük a dalt. Eszköz: puha kendők
” Csitt csengő!” Csengettyű körbeadása anélkül, hogy megszólaljon. ( A csengettyűben tündérek alszanak, ne ébresszük fel őket!)
Munkafüzet: Miért vagy hálás? (színezés, beszélgetés)
Mese : A Hálafa története
Mesélés után bábozás.
Az én hálafám ( az előző nap gyűjtött mogyoróból kép kirakása)
Óvodát kezdő kis csoportommal első boldogságórát a hála gyakorlásával kezdtem el. A mindennapos mozgásos mondókák között fokozatosan megismerkedtünk néhány relaxációs gyakorlattal, mint a „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…,”, „Napimádás”, „Fújj, fújj”. Ezek a gyakorlatok nagyon tetszettek a gyerekeknek és a továbbiakban is alkalmazni fogom őket.
A hála gyakorlását összekapcsoltam az óvodánk Nagyi délelőtt lévő programjával. Ebben kifejeztük mennyire hálásak vagyunk nagyszüleinknek. Kis műsorral, közös játékdélelőttel készültünk a gyerekekkel. A Mamák, Papák aktívan bekapcsolódtak játékainkba és igazán tartalmas kis délelőttöt tudhattunk magunk mögött. Hálát adtunk azért, hogy minden csoportba járó kisgyermek közösen tudott nagyszüleivel egy tartalmas délelőttöt eltölteni.
Intézményünk az idei tanítási évben csatlakozott a Boldogságóra programhoz. Szeptemberben elkezdődtek a foglalkozások, amelyek nagy sikert arattak gyermekeink körében.
Az első téma, amellyel idén foglalkoztunk, a hála volt. HÁLAFÁT készítettünk egy osztályfőnöki óra keretén belül. A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd elmeséltem nekik Bezzeg Andrea: A hálafa története című mesét. A mesét követően beszélgettünk a hála érzéséről, és arról, hogy szerintük hogy érezte magát a fa. Ezt követően piros papírokból szívecskéket vágtak ki. Ezekre tanulók ráírták egy szót, amely a hála hallatán eszukbe jut. Az elkészült szívecskékkel díszítettük a hálafánkat. A FA azóta is osztálytermünk dekorációját képezi.
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A hála hónapjában a gyerekek saját magukból és különféle dolgokból is kirakták a hála szót. A hálaharangot körbeadva mindenki elmondhatta, miért tud hálás lenni.
Linka és a csengettyűk meséjének meghallgatása után beszélgettünk a meséről és a gyerekek különböző technikával megjelenítették Linkát, a koronáját, a trónját és a számukra legérdekesebb meserészletet.