Hálaleltár elkészítése után mindenki elkészítette saját hálagyöngysorát, amit egy közös osztálygyöngysorrá fűztünk össze.
A hála gyakorlása
Hálaleltár elkészítése után mindenki elkészítette saját hálagyöngysorát, amit egy közös osztálygyöngysorrá fűztünk össze.
Beszélgető körben megismerkedtünk a Kedvességgel. Mit jelent számukra, milyen lenne, ha… játékkal mindenki elmondta a válaszát. (mi lenne a kedvesség, ha virág lenne; ha hely lenne; stb.) Ezek után csoportokat alkotva meg is rajzolták, hogy számukra hogyan nézne ki a kedvesség. A csavar a feladatban, hogy többi nem láthatta, hogy mit rajzolt az előtte dolgozó személy. Lord és Lady kedvességek el is készültek a maguk csavaros módján.
A tanulókkal etikaórán érintjük a boldogságóra témáit. Szeptemberben beszélgettünk a hála fontosságáról, gyakorlásáról. Biztattam őket, hogy írjonak hálanaplót. Jóságlistát készítettek a tanulók.
Ezenkívül a tanáriszobánkba készítettem egy hálabefőttet, melyet immár 3. éve töltögetünk, majd minden tanév elején töltekezünk a belekerült hálaüzenetekkel.
Szeptemberi hónapban iskolánkban megemlékeztünk az Európai Mobilitási Hétről egy flashmob formájában, 29-én az Állatok Világnapjáról is.
A gyerekek meghallgatták az ajánlott mesét, aminek a címe A Hálafa története volt. Ezután a gyermekekkel beszélgettünk arról, hogy mit jelent a hála, hogyan kapcsolódik össze a hála és a boldogság, mit érzünk olyankor, hogy tudjuk kifejezni, kimutatni egy másik ember felé, milyen pozitív hatása van annak, ha naponta visszagondolunk arra amiért hálásak lehetünk. Hála befőttet készítettünk és közben mindenki elmondta miért/kiért hálás. Végül meghallgattuk Bagdi Bella Boldog vagyok című dalát és táncos mozdulatokkal zártuk a foglalkozást.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Elsősök vagyunk, most ismerkedünk Hálakapitánnyal és egymással.Gyakoroltuk a figyelmes hallgatást .Kipróbáltuk a mesélő kört. A Népmese napjához kapcsolódva lapbookot készítettünk csoport munkában.Pillanatkapitányhoz hasonlóan mi is elkészítettük a csákónkat.
Szeptember hónap Boldogságóra témája a Hála volt!
A tanórát relaxációval kezdtük, aminek célja, a hangoldódás- ellazulás, szívünk megnyitása volt egymás felé.
Ezen a tanórán, arról beszélgettünk a tanulókkal milyen fontos a hála, miért tölt el bennünket jó érzéssel, ha hálásak lehetünk. Megosztottuk egymással az érzéseinket, ki miért és kiért hálás az életben.
Majd, körbe ültünk és mindenki húzott egy kérdéskártyát. Majd mindenki elmondta mit gondol róla. Sok érdekes gondolat született, mindenkinek más- más érzés, elképzelés jutott eszébe ugyan arról a kérdésről.
A tanóra vége fele elkészítettük az osztály hálabefőttjét, amibe mindenki beledobta kis cetlire írt háláját!
A hála hónapjában a tanulásban akadályozottak 6. osztályával a „Szép nap, ölelj most át engem” című dalt többször elénekeltük, a füzetükbe kinyomtatva beragasztottuk. Így szükség esetén bármikor el tudják énekelni, akár otthon is. Játszottunk hálajátékot is; ez kicsit több előkészületet igényelt, és több magyarázatot a pedagógus részéről, de végül ügyesen megoldották a feladatot.
„Hálás vagyok” feliratú könyvjelzőket készítettünk, amelyeket laminálás után használatba is vettek a tanulóink.
Alkottunk egy plakátot is, ahol a gyerekek szóban elmondták, melyikük miért/kiért/kinek hálás, a pedagógus pedig leírta a könnyebb olvashatóság kedvéért. Végül pedig dekorálták az elkészült művet.
A foglalkozás célja az volt, hogy a tanulók ismerjék fel, hogy mennyi mindenért lehetnek hálásak az életükben és tudják kifejezni a hálát rajzzal, szavakkal vagy gesztusokkal. A játékos órán készítettek egy „hála-fát” is, papírból kivágott kis színes levelekre felírták a gyerekek, miért hálásak, majd felragasztották a gyönyörűen kiszínezett fára, amelyet a tanterem falára helyeztünk el, hogy minden nap emlékeztessen minket arra, hogy az apró kis dolgokért is hálásak lehetünk és boldogok legyünk.
A Hála téma feldolgozását rövid relaxációs gyakorlattal kezdtük.Majd ezt követően beszélgettünk a hála fogalmáról. Mindenki mondott egy mondatot amiért,akiért hálát érzett aznap.
Másnap egy Hála mesével kezdtem a tevékenységet,röviden beszélgettünk a mese mondanivalójáról. Egymáshoz fordulva minden gyermek akinek volt kedve elmondhatta a kiválasztott társának,hogy miért érez hálát iránta.
A téma zárásaként közösen Hála -fát készítettünk illetve volt aki Hála levelet is, egy rövid de annál szívhez szólóbb üzenettel.