Együtt dobbant a szívünk – beszámoló a 2025-ös Boldog Óvoda és Boldog Iskola Címátadóról

Címátadó nyitó

Idén is megtelt a Lurdy Ház konferenciaterme mosollyal, lelkesedéssel és inspirációval: az ország minden pontjáról és a határon túlról érkeztek pedagógusok, intézményvezetők, diákok, tankerületi és önkormányzati vezetők, szakértők, hogy együtt ünnepeljék a Boldogságóra Közösség legnagyobb eseményét – a Boldog Óvoda és Boldog Iskola Címátadót.

A nap egyik különlegességét az adta, hogy nemcsak a pedagógusok, hanem a Boldogságóra Diáknagykövet csapat tagjai is szerephez jutottak. A fiatalok az ország számos pontjáról érkeztek, hogy saját élményeiken keresztül mutassák meg, mit jelent számukra boldogságórás diáknak lenni: hogyan segíti őket a program abban, hogy bátrabban, együttérzőbben és önmagukra figyelve éljék a mindennapokat. Az ő rendhagyó boldogságórájuk igazi lendületet és meghatottságot adott a napnak – valódi bizonyítékát annak, hogy a boldogság tanítható, a magot valóban érdemes elültetni.

🌱 A jövő óvodája és iskolája – ahol a lélek is tanul

Az első kerekasztal-beszélgetésben Bagdi Bella, a Boldogságóra Program alapítója és vezető fejlesztője beszélgetett olyan elhivatott pedagógusokkal – mindannyian Boldogságóra Pedagógus Nagykövetek -, akik a mindennapi nevelésben már a jövő szemléletét képviselik.

Széll Henriett, Fábiánné Morvai Dóra és Barabás Renáta  inspiráló történeteiken keresztül mutatták be, hogyan válhat az óvoda, az iskola, sőt, az egyetem is olyan hellyé, ahol a gyerekek, fiatalok nemcsak teljesítenek, hanem kiteljesednek – és ahol a lélek is figyelmet kap.

💬 Közösség, ami megtart – jóllét, ami megerősít

A délelőtt második beszélgetésében Jozifek Zsófia, a Boldogságóra Program szakmai koordinátora, interkulturális szakértő és művészetterapeuta vezette a kerekasztalt, ahol olyan pedagógus nagykövetek osztották meg tapasztalataikat, akik nemcsak hisznek a közösség megtartó erejében, de rendkívül sokat tesznek is érte.

Fenyves Angelika, Herold Hajnalka, Szintai Éva és Lovász-Balogh Edit személyes példákon keresztül mutatták meg, hogyan építhető olyan iskolai és óvodai kultúra, amely védőhálóként óvja a gyerekek és pedagógusok mentális egészségét – ahol a közösség maga válik erőforrássá. Megtudhattuk azt is, hogy milyen szerepe és lehetőségei vannak a Boldog Óvodáknak, Iskoláknak bázisintézményként, és hogyan kapcsolható össze a pedagógus mesterprogram a boldogságórákkal.

🎲 Élményjáték – ahol a nevetés tanít

A boldogságórák hangulatát idéző interaktív élményjáték során a résztvevők is megtapasztalhatták, milyen felszabadító, ha a tanulásban helyet kap a játék, a humor és az öröm. A játékot Tóth Diána, Boldogságóra Pedagógus Nagykövet vezette, aki saját tréneri tapasztalatával segítette, hogy a közönség valóban átélje: a nevetés is fejleszt, a kapcsolódás is tanít.

📊 Tudományos bizonyíték: a Boldogságóra működik

A szünet után Prof. Dr. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportja vezetőjének előadása következett, amelyben a Boldogságóra Program hatásvizsgálatának kulcseredményeit mutatta be.

A kutatás szerint már egy tanévnyi boldogságóra részvétel is kimutatható pozitív hatással van a diákok jóllétére, érzelmi stabilitására és együttműködési készségére. Ez a tudományos eredmény minden boldogságórás pedagógus számára mérföldkő: bizonyíték arra, hogy az elkötelezett munka valóban formálja a gyerekek életét.

🌞 Pozitív pszichológia a gyakorlatban – ahol a gyermek jólléte az alap

A záró kerekasztalban Bagdi Bella, Dr. Fűz Nóra és Jozifek Zsófia arról beszélgettek, miként épül be a pozitív pszichológia szemlélete a mindennapi pedagógiai gyakorlatba, milyen aktuális társadalmi kérdésekkel foglalkozik most és a jövőben a Boldogságóra Program fejlesztői csapata, illetve, hogy milyen nemzetközi eredményei és aktualitásai, újdonságai vannak a programnak.

Pörneki Anikó, Udvardyné Dr. Mühlenkampf Erika és Tóth Diána pedagógus nagykövetek gyakorlati példákkal mutatták be, milyen lehetőségei vannak a boldogságfókuszú szemléletmód kiterjesztésének az oktatási intézményeken belül és azok falain túl, települési és regionális szinteken, illetve hogyan segítik a pedagógusokat is abban, hogy örömmel, energiával és hitelességgel végezzék hivatásukat.

🏆 Szív Serlege díjak – elismerés a közösségért végzett munkáért

Az esemény végén átadásra kerültek a Szív Serlege díjak:

  • a Csongrád-Csanád Vármegyei boldog intézmények találkozójának megszervezéséért: Schüssler Mónika, Tóth Diána és Széll Henriett Boldogságóra Pedagógus Nagykövetek kapták,
  • valamint a Boldogságóra Program alapító fő támogatói, az Ecofamily vezetői, Korbély István és Korbély György, akik a kezdetektől elkötelezett támogatói a programnak.

A nap közös énekléssel zárult Bagdi Bella vezetésével – a Jobb Veled a Világ dal hangjai a Seres Brothers kíséretében, (akik a szünetben is vidám és pezsgő hangulatot teremtettek) betöltötték a termet, és igazi közösségi élménnyé varázsolták a búcsút.

Fotógaléria

A Címátadó felemelő pillanatait, mosolyait és inspiráló történeteit fotókon is megörökítettük:

👉 Fotógaléria megtekintése

A Boldogságóra Címátadó 2025-ben is bebizonyította: ha a pedagógusok, gyerekek és közösségek együtt hisznek abban, hogy a boldogság tanítható, akkor az iskolákban és óvodákban a jóllét nem pusztán cél, hanem mindennapi valósággá válik.