Szófelhő

Megbocsátás-plakát-és-szófelhő.jpg

A havi témát rendhagyó módon dolgoztuk fel: az osztály zárt facebook csoportjában írtam nekik, először, bevezetésképpen egy kis elmélettel kezdtünk:
„A bennünket ért sérelmekre, bántásokra természetünknél fogva hajlamosak vagyunk először negatívan reagálni, és a sérelmeket vagy megtorolni, vagy elkerülni. Mindkét viselkedési mód miatt végső soron boldogtalanná válunk. A megbocsátás – bár az egyik legnehezebb viselkedési mód- a boldogság egyik legfontosabb forrása. A megbocsátó emberek (pszichológusok kutatásokkal igazolták) boldogabbak, nyugodtabbak, együtt érzőbbek. A megbocsátás tanulható és tanítható is.”
A megbocsátást ti is gyakorol (hat) játok mindennap.
Gondolkodjatok el azon:
• ki az, akit megbántottál, rosszat tettél vele,
• bocsánatot kértél-e tőle,
• téged mivel bántottak meg már meg?
• megbocsátottál-e, és hogyan?
• Kinek, miért és mikor mondtál köszönetet,
• mikor, kinek mondtad utoljára, hogy szereted?
Majd: házi feladatként azt adtam nekik, hogy a következő 4 hiányos mondatot mindenki magára vonatkozóan fejezze be, és lefotózva küldje át nekem, amiből egy közös tablót szerkesztettünk.
A 4 mondat:
1. Sajnálom, hogy…
2. Bocsáss meg azért,…..
3. Köszönöm, hogy…..
4. Szeretlek, mert……….
Kedvcsináló zeneként a Kowalsky meg a Vega zenekar egyik népszerű zeneszámát, a „Varázsszavak”címűt küldtem ár nekik.
Ehhez a készülő tablóra a megbocsátással kapcsolatos tulajdonságokból álló szófelhőt szerkesztettünk egy számítógépes program segítségével.
A gyerekek által átküldött anyagokat aztán jómagam kinyomtattam és plakátra ragasztottam.

Képek