Jószerencse vagy balszerencse?

Jószerencse vagy balszerencse?

A februári boldogságórákon körbejártuk a megküzdés kifejezés jelentését. Soroltak a gyerekek olyan negatív eseményeket, nehéznek mondható helyzeteket, amelyekkel napi szinten kell megbirkózniuk, valamint megküzdési módszereket, melyek segítenek átvészelni a nehéz időszakokat. Olyan mondatokat is gyűjtöttünk, melyek kinek-kinek segíteni szoktak, vigaszt nyújtanak, amikor mélyponton vannak, ha nehézséggel találják szembe magukat. Ilyenkor kikre számíthatnak és ők kinek nyújtanak segítséget.
A bugyelláris, a pipa meg a süveg c. mesében megfigyelhettük, majd lerajzolták a főszereplő életének hullámvölgyeit, hullámhegyeit. A megküzdésben az egyik legnagyobb segítség a társas támogatás. A Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse? c. történet rávilágított arra, hogy az életben tudjuk-e, hogy mit mivel érdemlünk ki, mikor vagyunk szerencsések ill. balszerencsések. Az állati állapotok c. gyakorlatnál állatmozgásokat végeztek. Megbeszéltük, hogy melyik volt feszültebb, melyik ellazultabb? Az iskolában melyik állapotban teljesítünk jobban. A nehezített gimnasztika és a Vak kígyó c. feladatoknál is kihívással kellett megküzdeniük. Elkészítették a megküzdés szivárványát is. A színek számukra kedves megküzdési stratégiákat jelentettek, majd beszéltek a nehézségek leküzdéséről is. Az iskolai farsangi produkciónkra (Cicák) való felkészülés is kihívást jelentett az osztály számára. A tánc betanulás, a jelmezek elkészítése…megküzdéssel járt, de végül olyan esemény lett, ami a megérdemelt sikerről szólt.

Képek