Fenntarthatósági népdal

Fenntarthatósági népdal

Fenntartható boldogság
A tanévben, a boldogságórákon arra törekedtem, hogy minél több boldogságfokozó technikát ismertessek meg a tanulókkal. Igyekeztem változatosan alkalmazni a gyakorlatokat. Nagy hangsúlyt fektettem a pozitív érzelmek megélésére, a hétköznapok nehézségeit is próbáltam pozitív irányba terelni.
Az óra elején a kinyomtatott szavak szókártyáit próbáltuk úgy összerakni, hogy a sorok vége összecsengjen. Így alkottuk meg közösen a fenntarthatósági népdalunkat. A munkafüzet feladatai közül is megoldottunk néhányat: boldogságkoktélt „kevertünk”, boldog ábécét írtunk, a jelenlegi érzéseiket rangsoroltuk. A megerősítés kártyacsomagból kiválasztottak 4 olyan kártyát, amit jelen pillanatban a legfontosabbnak tartottak, majd megindokolták választásukat.
Igyekeztem minél több pozitív élményt nyújtani az utolsó hetekben is: sütiztünk, fagyiztunk, pizzáztunk. Az egyik szülő jóvoltából kipróbálhattuk a quadot, ami óriási élményt nyújtott a diákoknak. A tanévzárón átvett oklevelek és jutalomkönyvek szintén nagy örömet jelentettek számukra. A félévkor elnyert legjobb magatartású osztálynak járó oklevelet sikerült ismét kiérdemelniük. Boldog izgalommal várják az iskolai napközis tábort, ami szintén sok élményt tartogat számukra.
Úgy érzem, hogy a boldogságórák hozzájárultak ahhoz, hogy tanulóim sok pozitív érzelmet élhettek át. A támogató segítségnyújtás segítette őket abban, hogy a kudarcból siker legyen, ami örömhöz és boldogsághoz vezetett.

Képek