Éves összefoglaló

Éves összefoglaló

Éves beszámoló a boldogságórákról

Amint a szeptemberi, de főleg az októberi beszámolómban is jeleztem, iskolánk életében tanév közben átszervezési változások történtek, melyek akarva-akaratlanul is hatással voltak a boldogságórákra is. Osztályom a számítástechnika terembe költözött, ahol a számítógépeket félrehúzva tudtunk annyi helyet teremteni, hogy írni tudjanak a gyerekek. A teremben nincs annyi kis tér sem, hogy legalább körben leüljünk. Aulánk, közösségi terünk nincs, az egyetlen tornaszobánkat testnevelés órákra használta két általános iskola. A könyvtár, mint közösségi tér is egy kis terembe szorult a fűtési időszakra.
Mindezt azért írom le viszonylagos részletességgel, mert a hely és helyzet adta lehetőségek sok oktatási módszer kivitelezésében akadályoztak minket. Nem volt helyünk körbeülni, látni az arcokat, megbeszélni így az adott témákat, dramatikus játékokat és helyzetgyakorlatokat alkalmazni.
Ezért is döntöttem így, hogy a feltöltött szeptemberi és októberi bejegyzésem után a további 8 témáról egy egységes összefogalót írok.
Úgy tartottam a boldogságórákat, mintha az egy irodalom óra, egy dráma óra és egy osztályfőnöki óra keveréke lett volna. Az elmúlt évekhez képest sokkal többet használtam a felsősöknek szóló könyvet és munkafüzetet. Szövegeket olvastunk és értelmeztünk, feladatokat oldottunk meg. Hallgattuk a hónap dalait, apró boldogságfokozó technikákat valósítottunk meg a helyünkön. Az alkotás folyamatát pedig belecsempésztem a(z összevont) rajzórákba. Természetesen csatlakoztunk a karácsonyi képeslapkészítő felhíváshoz is.

Igyekeztem 23 éves pedagógusi és a többéves boldogságórás tapasztalataimat ötvözve a legtöbbet kihozni a boldogságórákból. Hogy a jövő tanév mit rejt számunkra, azt nem tudjuk, de igyekszünk iskolánkban töretlenül folytatni a boldogságórák megtartását, hiszen a gyerekek igenis igénylik ezeket a beszélgetéseket, útmutatásokat, lelki töltődésre szánt perceket.

Képek