Csodahónap

Pokhalos-lufis-jatek.jpg

Társas kapcsolatok beszámoló 2022.11.18.

A társas kapcsolatok mindig is a szívügyem volt, ez az a képességük a gyerekeknek, mely alapja lehet a felnőtt korukban a munkahelyükön a jó munkahelyi viszonyok megalapozásának, együttműködő jó kollegális viszony kialakításának.
Úgy gondolom, ha már gyermekkorban nyújtunk nekik mintákat, ötleteket adunk, hogy bizonyos helyzeteket, hogy lehet jól megoldani, illetve elültetjük a kis magocskákat, előbb utóbb a magból palánta lesz, palántából majd egészséges növény, végül ők maguk arathatják le a termést a sikeresség tükrében.
November hónapjában próbáltam olyan meditatív feladatokat választani, mely segíti ezt a folyamatot.
A vezetett meditációk során mindig kapcsolódniuk kellett bizonyos személyekhez. A játékokat is úgy választottam, melyben kölcsönös figyelemre, együttműködésre volt szükség.
Minden osztálynál meghallgattuk a hónap dalát https://www.youtube.com/watch?v=ugFvhdvPAhs, melyet el is játszottunk a dalban foglaltak szerint.
Annyira szeretem, mikor lelkesen kapcsolódnak a dalhoz.
A kisebb korosztálynál az Öreg néne őzikéjét https://www.youtube.com/watch?v=H8JuhucG4I4 tekintettük meg, kötetlenül eszmét cseréltünk a benne lévő értékekről.
Sokat beszélgettük az osztályközösségben betöltött helyükről, szerepükről, egymással és az osztályon kívüli kapcsolataikról.
Játékaink között szerepelt:
– tükörjáték (egymást utánozták a mozdulataikkal)
– pókháló játék fonallal (ahol a fonal a kapcsolati háló a gyerekek közt a fonal mozgatásával kell fenntartaniuk a lufit, akkor a legügyesebbek, mikor a lufit a fonalon tudják tartani)
– élő pókháló (kört alkotnak a gyerekek, kinyújtják a kezüket mellső középtartásba, majd kis lépéseket tesznek egymás felé csukott szemmel, majd megfognak egy kezet. Mikor már mindenki kezet fogott, kinyitják a szemüket és elkezdik kibogozni, hogy újra egy kört alkothassanak.
– Szerethető vagyok (egy gyermeket kiválasztunk az osztályból, aki kiül az társai elé. Majd mindenki elmondják egyesével, miért szereti őt. A játék addig tart, amíg tudnak mondani pozitív tulajdonságokat)
– Varázsgép (párosan rajzolnak egy olyan gépet, ami megjavítja a barátságot) 1.o
Bal felső képen: „Kisvakond segít meggyógyítani a barátságokat, a varázs eszközével.”
Jobb felső képen „Ez egy olyan gép, amibe bemegy az ember. Van 3 gomb, attól függ, milyen súlyos a probléma, úgy kell megnyomni, a megfelelő színű gombot)”
Bal alsó kép: „Ez egy olyan Hellin gép, aminek a csövét a szívbe kell dugni és a csillagok fénye meggyógyítja a barátságot.”
Jobb alsó kép: „ Ebbe a gépbe, ha bemegyünk, akkor a rossz érzések, a méreg, ami a képen zöld színű, kimegy a gépen kívülre és mikor kijövünk a szívünk újra boldog.”
Olyan kis kreatívak és fantáziadúsak, igazi Kishercegek.
Fontosnak tartom a karitatív tevékenységeket is. Előző tanévben is bekapcsolódtunk a MosolyManók karácsonyi ajándék gyűjtésébe. Ahol a gyerekek a többi osztályt (az egész iskolát) is bevonva végezték a gyűjtést, ezzel is támogatva a rászoruló gyermekek karácsonyát szebbé tevő tevékenységet.
Fontosnak tartom, hogy az empatikus és szociális-készségüket fejlesszem, a segíteni tudás, a szervezés, együttműködés, mások támogatása mind természetben, mind pedig anyagi javakban.
Érezzék meg, hogy milyen jó adni és kapni is.
Célul tűzték ki még, azt is, hogy az idén több ajándékdobozt gyűjtsenek, mint tavaly.
Nagyon büszke vagyok rájuk, mert ebben az évben már teljesen önállóan végzik a tevékenységet, összedolgozva, megbeszélve egymással ki melyik feladatrészt végzi a gyűjtés során. Bízom benne, hogy jövőre, mikor már szárnyaim alól kikerülnek a diákjaim maguktól lesz igényük és észreveszik, hogy kinek van szüksége segítségre, majd támogatják azoknak, akinek testi- lelki segítségre van szükség.
A pozitívity sem maradhatott el, egyre ügyesebben tudják a feladatokat megoldani önállóan, nagyon szeretnek szívecskéket gyűjteni.
Úgy gondolom, hogy a novemberi hónapunk nagyon sokféle tevékenységet adott a számunkra, melyet igazán szívvel lélekkel tudtunk végezni.

Képek