A hála gyakorlása

A hála gyakorlása

Óvodánk három éve csatlakozott a Boldogságóra programhoz.
Újonnan induló kiscsoportommal ebben az évben csatlakoztam a programhoz. A beszoktatási időszakban a szokás, -szabályrendszer kialakítása mellett különösen fontos a befogadó, meleg, bizalomra épülő szeretetteljes légkör megteremtése.
A hála gyakorlása témakör foglalkozáson az életkori sajátosságokat figyelembe véve fő célom a közösségben átélt pozitív élmények által kiváltott „Jól érzem magam” állapot elérése volt.
Mivel a gyerekek most ismerkednek a rajzeszközökkel, nyomhagyás technikáival a relaxációs gyakorlatok közül az „Irkafirkát” választottam. A hónap dalának hallgatása közben a sokszor ismétlődő sorokat a gyerekek ízlelgették, be-be kapcsolódtak az éneklésbe. Én a mellettem levő gyerekek vállát átöleltem, ezt látva a többiek is csatlakoztak, így összekapcsolódva hallgattuk végig a dalt.
A dal hallgatása után néhány kislánynak eszébe jutott a Süss fel nap…, amit el is énekeltünk.
A gyerekekkel beszélgettünk, kinek mi okoz örömöt, mitől boldog. Még nagyon kicsik, ezért segítő kérdésekkel vezettem rá őket a kívánatos válaszokra: Ki szereti…? Ki boldog akkor, ha…? Ki hálás…?
Majd készítettük tenyérlenyomattal 2-2 virágot. Az egyiket beültették a csoportunk hálakertjébe, a másikat hazavitték a családjuknak, így valósult meg a téma továbbadása. Elmondtuk a mondókát, mutogatással kísérve. (Nap, nap fényes nap)
Külön öröm számomra, hogy az egyébként a szabályokat nehezen elfogadó, visszautasító kisfiú is velünk volt a közös tevékenységben.

Képek