Társas kapcsolatok
- Csoport neve: Apronep1b
- Gönczy Pál Református Sport és Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (945 megtekintés)
A választható feladatok közül sokat, élménydúsan, és tartalmasan sikerült megvalósítani.
Negyedik éve vagyunk együtt a gyerekekkel, rengeteg élmény, emlék van már a hátunk mögött. A tavalyi osztálykirándulásunk legboldogabb pillanatait idézték fel a „közös emlék” feladat során. Második osztály végén a Nyíregyházi Állatpark és a Skanzen volt az úticél. Annak ellenére, hogy az is egy – minden szempontból- jól sikerült kirándulás volt, a gyerekek a tavalyi osztálykirándulás (Szilvásvárad, Szalajka-völgy, Fátyol-vízesés..) túraútvonalát, kötetlen programját tartották emlékezetesebbnek.
Feldolgoztuk „A róka és a farkas a lakodalomban” című mesét, dramatizáltunk, beszélgettünk a barátságról. Saját történeteiket elmesélve bizonygatták, miért fontosak számukra a társas kapcsolatok. Technika órán a mese egyik szereplőjét, a rókát készítettük el.
https://www.pinterest.ca/pin/552324341801039715/
Énekeltük a hónap dalát, készítettünk barátság-ujjlenyomatokat (az ujjlenyomatokból ötletes rajzok születtek), és átadásra kerültek a barátságkarkötők is. A színes fonalakat a lányok gyöngyökkel is díszítették. Kolléganőmmel, rajz órán egy hozzájuk közel álló, számukra fontos és értékes személyről készítettek rajzot. A munkafüzet feladatai közül az „Értékes emberek”, az „Udvarias vagyok”, és a „Kör közepén” feladatokat sikerült megvalósítani, a játékok közül pedig nagy sikere volt a „Szoborparknak”, a „Távíróoszlopnak” és a „Sziáminak”.
A korábbi témák közül a hálával éreztek a gyerekek szorosabb kapcsolatot, de felismerték az optimista életszemlélet és a társas kapcsolatok összefüggését is.
Az elmúlt három hónap tapasztalata:
A gyerekek nyugodtabbak, mosolygósabbak. Jobban odafigyelnek egymásra, többször látom és hallom, hogy egy-egy társukat biztatják, vigasztalják, vagy épp megnevettetik. Nagyon szeretik a boldogságórákat, mert –idézem- „rólunk szól, játszunk és beszélgetünk, elmondhatjuk az érzéseinket, véleményünket.” Érkezett szülői visszajelzés, hogy a korábbiaktól eltérően a gyerek nyitottabbá vált, szívesen mesél otthon, minden különösebb ok nélkül odaszalad és megöleli az édesanyját, édesapját.
Amit nekem adott a boldogságóra programhoz való csatlakozás:
Túl azon, hogy nagyon szeretem tartani a boldogságórákat, saját személyiségem is változik. A munkánkat nehezítő, körülöttünk lévő problémák továbbra is fennállnak, a hozzáállásom viszont változott: könnyebben engedem el, vagy találok frappáns, áthidaló megoldásokat. Energikusabbnak, és kiegyensúlyozottabbnak érzem magam.