Mesebeli jàrgàny
- Csoport neve: vaskertes
- Vaskertes Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (758 megtekintés)
„Semmilyen szél sem kedvező annak, aki nem tudja, milyen kikötőbe tart.” – mondta a célokra utalva Seneca, 2.000 évvel ezelőtt. Cèlok nèlkül àlmokat valòsìtani meg nem igazàn lehet. A siker elèrèsèhez jòl meghatàrozott cèlokra van szüksègünk. A gyerekeket arra kell megtanìtanunk, hogy az àlmokèrt, cèljaik elèrèsèèrt, minden nap meg kell dolgozniuk. Ebben a hònapban, a boldogsàgòràk segìtsègèvel erre törekedtünk. Kezdetben olyan cèlokat tűztünk ki, amelyeket rövidtàvon elèrtek, ìgy megèreztèk a siker èdes ìzèt. Mivel mèg előkèszìtősök a gyerekek, ezert először megbeszèltük, majd lerajzoltàk lèpèsről-lèpèsre, hogyan haladhatunk a siker fele. Hogy megèrtsèk tàrsasjàtèkkal pròbàltam bemutatni nekik miről is van szò: a START-bòl el kell jutni a kitűzött CÈL fele.Aprò lèpèsekkel haladtunk előre. Megtanultàk, hogy ez az ùt rögös is lehet, nem könnyű, de nem adhatjàk fel. Volt, hogy elkeseredtek, mèrgesek voltak, de mindig ùjrakezdtèk, ès vègül sikerült megoldàst talàlni, hogy sikeresen elèrjèk, amit annyira szerettek volna. A fiùk megterveztèk, ès közösen megèpìtettèk a mesebeli jàrgànyunkat, amellyel eljutunk a cèlba. Nagyon gyors az autò, mint a rakèta. Azèrt olyan gyors, mert a mi közös akaratunk hajtja. Beletankoltuk a cèlkitűzèseinket! Az egyik kisfiù cèlja az volt, hogy besegìt apukàjànak a cèges dolgaiba. Jòl meghatàrozott lèpèseket tervezett, hogyan is fogja ezt megtenni. Egy pàr nap mùlva, beszèlgetès közben szomorùan közölte velünk, hogy ő bàrmennyire pròbàlkozik, nem tud besegìteni. Kèrtem, hogy ùjra gondoljuk, gondolja àt a lèpèseket. Fel akarta adni, inkàbb zoknikat tűröget anyàval, az sikerülni fog. Na itt jött be, hogy SOSE ADD FEL!!! Közösen kidolgoztunk egy tervet, ès làm sikerült, besegìtett. Meggyőzte apàt, hogy mègis tud ő segìteni. Nem adta fel! Annyira boldog volt, hiszen apuka a pèldakèp, a nagy erős sàrkàny, aki minden rossztòl megvèd, ès mindent tud! Boldogok voltunk. Mindenki. Ès leìrhatnàm a hùsz gyerek törtènetèt, törekvèsèt, mert mindenik egyedi, ès megtanìt bennünket is a kitartàsra. Büszke vagyok ràjuk.
Megbeszèltük, hogy a cèlok kijelölik az utat,amit be fogunk jàrni. A cèlkitűzèsek fontosak, hogy ne helyben toporogjunk. Bàr mèg picikèk a gyerekek, de az egyik azt mondta: „Tanìtò nèni! Ìgy màr van èrtelme mindennek.”- közhely, de nagyon okos gondolat volt. Meg is lepődtem, ès jòl esett, hogy èn is sikeresen beèrtem velük a cèlba. Màr tudjàk, hogy nem kell cèltalanul bolyongani az èletben. Cèlokkal èrdekesebb, boldogabb. Valami elérendő cél miatt dolgozni máris teljesen más megvilágításba helyez mindent. Lesz èrtelme a munkànknak.
Közös cèlokat is tűztünk ki. Pèldàul, hogy a hònap vègèig mindenki gyönyörűen fogja ìrni a szàmokat 5 -ig, ès minèl több embert boldoggà pròbàl tenni egy mosollyal, egy jò szòval, ölelèssel. Konkrètan meghatàroztuk, hogyan tudjuk elèrni ès, hogy időben meddig kell elèrnünk a cèlba. Motivàltak is voltak a gyerekek. Tudtàk, hogy sokat kell dolgozzanak, de làttam rajtuk a tenniakaràst. A tàblàra kifüggesztettük a gyönyörűen ìrt szàmokat, hogy mindig a szemünk előtt legyenek. Az utcàn idegen emberekre ràmosolyogtak, köszöntek, ès ettől boldogabbak voltak, hiszen visszamosolyogtak ràjuk az emberek. Önmagàhoz kèpest, mindenki fejlődött.Lelkesen mesèltèk szünetben egymàsnak, hogy ők màr mindenre kèpesek.
A szülők el vannak ragadtatva, mert làtjàk, hogy a gyerekük hònapròl- hònapra milyen komoly vàltozàsokon megy àt. Annyira hàlàsak, hogy ez nekem a legnagyobb öröm. Kitűztünk egy cèlt, ès tudom, hogy el is èrjük a kilenc hònap alatt. Köszönöm, hogy vagy BOLDOGSÀGÒRA!!!!