Májusban jeles nap a Madarak és fák napja, ennek megünneplését Gyopárosfürdőn terveztük. Busszal kimentünk és bebarangoltuk a tó környékét, gyönyörködtünk a természet szépségeiben! Az erdőben futóversenyt rendeztünk és a játszóteret vettük birtokba.
Közlekedési hetünkön pedig kerékpároztunk az ovi zárt parkolójában.
Ilyen programokkal színesítjük a napi mozgás dús életünket!
Testmozgás
Májusban a testmozgással és annak fontosságával foglalkoztunk a 9. A. osztályban. A szokásos módon indítottuk az órát: Miért is fontos a mentális egészségünk megőrzéséhez a mozgás, a sport? A tanulók hamar elkezdték sorolni az érveket: megvéd a mozgás a betegségektől, nem lesznek depressziósak, csökkenti a stresszt, fájdalomcsillapító hatása van, mentálisan erősebbek lesznek, jobban koncentrálnak, motivál, kitartást erősít.
A feladatok közül a „Te melyik Blob vagy?”-ot végeztük el. A kép hatalmas nevetést váltott ki, majd mindenki megkereste azt a figurát, amelyik legjobban jellemezi a sporthoz fűződő viszonyát. A figurák választásának okaiból néhány válasz:
– vicces
– jó szurkolni
– társaságban vagyok
– segít, hogy ne legyek szomorú, felvidít.
Az óra végén megnéztük Mr Bean sportos kisfilmjét, hogy a rekeszizmunk se pihenjen.
Rendkívül sportos osztály vagyunk. Az osztály 80%-a rendszeresen sportol egyesületi keretek között, van olyan, aki több sportot is űz. Ezért nem volt nehéz dolgom, amikor a testmozgás örömeire kellett beszélnem, sőt nem is kellett beszélnem, hiszen ők maguktól is elmondták. Örömmel csináltuk meg a Te melyik “Blob” vagy? feladatot. Mindenki megkereste a saját figuráját, kiszínezte és kiegészítette a rajzot. Ezután kimentünk a szabadba és játszottunk egy jót. A „pacsibarát” játékot nagyon szeretjük a táborozóimmal, most megtanítottuk a többieknek is. A gyerekek körbe-körbe futnak, sétálnak, majd a játékvezető felszólítására keresnek egy pacsibarátot, majd egy könyökbarátot, hisztibarátot, kacsintós barátot, lábbarátot stb. Mindig új párok és véletlenszerűen újra meg kell keresni a pacsibarátot stb. Minél több gyerek játssza, annál izgalmasabb, de mi tizenketten is jól szórakoztunk.
És mozogtunk, fejlődtünk, közösséget építettünk és boldogság volt az egész óra.
A óra elején meghallgattuk a hónap dalát, majd összegyűjtötték a mozgás jótékony hatásait. Ezután az iskola diákjait egy közös táncra hívtuk a nagy szünetben:)
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ezen az órán elbeszélgettünk a gyerekekkel a testmozgásról. Megbeszéltük mit szoktak sportolni. Kinek mi a kedvenc sportága. Foglalkoztunk az étkezéssel is. A gyümölcsök, zöldségek hatásáról egészségünkre.
Iskolánk a Magyar sport napján felavatta az új hajótárolót, ahol a kajak-kenu szakosztályosok vízre szálltak és bemutatták tudásukat.
Aktív agy pihentetés-sel kezdtük az óránkat. nagy élvezettel utánozták a videóban szereplő figurát a gyerekek. Majd beszélgettünk a mozgás fontosságáról, ki mit, mikor sportol. Milyen lehetőségeik vannak a testmozgásra a testnevelés órán kívül stb. Majd megismertük A mezei nyúl és a sündisznó történetét, amiről beszélgettünk. Ki tudná máshogy befejezni a mesét? Kinek mi a véleménye az állatok viselkedéséről? Majd a hónap dalát meghallgattuk, mozgással levezettük. Végezetül a meséhez készítettek a gyerekek illusztrációt.