Május havi Boldogságóránk több napon át tartóan és eseménydúsan telt. Nagyváradról, a testvéróvodánkból érkezett hozzánk 10 gyermek és 12 fő óvodapedagógus, akik nagyon kíváncsiak voltak a Boldogságórák milyenségére. Az óvodánk összes gyermeke részvételével fogadtuk a vendégeket, Boldog Dóra bemutatkozott, köszöntötte őket. Több közös játékban is részük lehetett, mivel célunk volt, hogy kedvet kapjanak ők is ehhez a nemes programhoz való csatlakozáshoz. Bagdi Bella dalaira folyamatosan mozogtunk, táncoltunk, kifejeztük a szeretet, a megbocsájtás jeleit, majd bábelőadásra is sor került. A gyermekekkel való közös program után a nagyváradi kollégáknak egy rövid reflexiót, és egy elméleti előadást is tartottunk, hogy minél jobban rálássanak ennek a programnak a küldetésére.
A kihívás napján szintén együtt mozgott az óvoda összes gyermeke, kicsik-nagyok egyaránt. Körbefutottuk az óvoda területét, majd közös zenés tornára invitáltuk a gyermekeket, aminek nagy sikere volt, az intézmény dolgozói is szívesen kapcsolódtak hozzá.
Testmozgás
Május 29-ére, a Kihívás napjára terveztük az utolsó nagycsoportos kirándulásunkat. A Méhecske csoport 4 gyermek kivételével szeptemberben megkezdi iskolás éveit. Olyan élménydús, óvodán kívüli kirándulást szerettünk volna tervezni, amely „nyomot hagy” a gyermekek emlékezetében. Ez az élménydús kirándulás településünk külső szegletén egy farmon, tanyán valósult meg, ami belvárosi, bérházban élő gyermekek számára nagyon sok élményt, ismeretet, és mozgásos lehetőséget biztosított. Ennek a napnak minden perce élmény volt nemcsak a gyermekeknek, de a felnőtteknek is. De beszéljenek helyettünk a fotók!
A boldogságóra hetében megtanultuk az Egy-kettő-három-négy, nézd a kezem égig ér! mondókát. A kicsik örömmel mondogatták és mutogatva kísérték. A kiscsoportban különösen sokat foglalkoztunk ebben az évben a testséma fejlesztéssel. Ehhez tanultunk több mondókát, dalt is. PL.: A fejem, a vállam, a térdem, a bokám…
Óvodánkban kiemelt szerepet kap a mozgás. Mottónk is: Testi- lelki egészség egészséges környezetben.
Az idén is beneveztünk a Kihívás napja programra. Reggel közös zenéstornával melegítettünk be az udvaron, majd körbe futottuk azt. Hét területen különböző feladatokban próbálhatták ki magukat a gyerekek: ejtőernyőzés, kosárra dobás, akadálypályák, egyensúlyozás, célbadobós, kapura rúgás, biciklis ügyességi pálya. A végén együtt szurkoltunk a nagy -és középső csoportosok sorversenyén., s a kicsik is kipróbálhatták a nagyobbak pályáját.
A gyerekek örömmel, lelkesen végezték a feladatokat.
A Lusta király c. mesét másnap meséltem el. Majd beszélgettünk arról, ki mit szeret sportolni.
A 9.lépcsőfok teljesítése a testmozgás „mozgás öröme” és az inspiráló magabiztosság minden egyes mozdulatainkban jelen volt. A kirándulásaink alkalmával bátorságot gyűjthettek a gyerekek az állatok megsimogatásához, a lovagláshoz, a falmászáshoz, a lovaskocsizáshoz, így küzdve le minden előttük lévő akadályt. A gyerekek az anyák napi műsorban a szereplési vágyukkal és kifinomult, ritmikus mozgásukkal kápráztathatták el a vendégeket. A már jól ismert boldogság dalok (a „Pozitív mondóka” és a „Ha boldog vagy”…c. ) is felcsendültek. A napi tevékenységeinkbe beépített túrázást, a szabad mozgást és a versenyszerű megmérettetéseket (Kihívás napja) pozitív élményként éltük meg. Az innovatív ballagási műsorunk szintén a gyermekek jólétét segítette, mely megkönnyítette a felkészülést a nagy napra.
I. BEV.: Lazító gyakorlat: „Dagasztás”
Ráhangolódás: Bagdi Bella: Jól érzem magam című dalával
II. FŐRÉSZ: Beszélgetés a témáról: – Miért fontos a testmozgás?
– Milyen hatást gyakorol ránk?
Gyakorlat: „Én és a mozgás” Önismereti gyakorlat.
Gyakorlat: „Egészséges életem” feladat, majd beszélgetés a megvalósíthatóságáról.
III. BEF.: „Nyúl-sün futóverseny-mozdulj ki.” Tornateremben és udvaron.
Élmények megbeszélése.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Tisztaforrás csoport
A kihívásra nem regisztráltunk ugyan, de kolléganőm az Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája Boldogságórás csoportjával a Széchenyi Istvánról elnevezett utcában ( Eger főutcája ) tartott foglalkozást. a Széchényi család által meghonosított sportok közül a vívást választották, – majd dobogó szívet formázva tornáztak a Széchenyi út sarkán. A kollégám vívóedző is volt, így csak Neki nem volt kihívás a feladat, a megvalósítás ötletében, a gyerekek utánzó mozgásaiban látszik a jártassága. Egy kevésbé forgalmas sarkot választottak, ahol a gyerekek is oldottabban játszhattak. Számukra a konfortzónájukból való kimozdulás is kihívást jelentett, de a készített felvételeiken jól látszik, hogy nagyon jól érezték magukat.
Gyermekeink igen mozgékonyak, és ezáltal szívesen vesznek részt mozgásos kezdeményezéseken. Az ilyen foglalkozások során igyekszünk minél sokrétűbben, játékosabban fejleszteni őket.
A kezdeményezés során használt játékok mozgásformák, sokszor utána megjelennek a gyerekek szabad játékában is.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Tisztaforrás csoport
A Széchenyi utcai vívás, a dobogó szív formálásával, kis dobogó szívvel, ritmikus mozgással fejeződött be. A kihívás teljesítése eltökéltséget, bátorságot adott. Kevésbé foglalkoztak azzal, nézik-e őket a járókelők. Kizárták a zavaró körülményeket és egymásra figyeltek. Ez mellékes ugyan a feladat szempontjából, de számukra befolyásoló körülmény lehet. Így ennek leküzdése is egy kihívás teljesítése volt. Rövid videófelvétellel számolunk be róla.
Való igaz, hogy minden testi aktivitás elősegíti az öröm-hormonok ternmélét, ha elegendő ideig és megfelelő intenzitással mozgunk. Ennek köszönhetően nagy lendülettel és vidáman nevetgérezve jöttek vissza a gyerekek az igencsak meredek parton az iskolába.
Élvezetes program volt, kellemes emlék.
A foglalkozáson 5 próbát kellett kiállni a gyermekeknek. Az első feladat volt, hogy meghallgattuk a Móka torna című dalt, és közben bemelegítettük a testünket, azaz végigtornáztuk. A második feladatban 2 padon kellett végig kúszni, majd visszafelé mászni. A harmadik feladatban hullahoppkarikák között kellett páros lábon ugrálva haladni. A negyedik feladatban babzsákkal a fejükön egyensúlyozva kellett végighaladni egy kijelölt útvonalon. Az ötödik feladatban pedig kötélen haladtak végig úgy, hogy 1-1kislabda volt mindkét kezükben.
Ezután meghallgatták A lusta király című mesét, és megbeszéltük, hogy miért voltak jók nekünk ezek a mozgásos feladatok (öröm, együttlét, egészség, stb.) Az egészséget is szóba hoztam, s beszélgettünk róla, hogyan lehetünk egészségesek, mit kell ahhoz tennünk. A foglalkozás végére hoztam nekik zöldség és gyümölcs (kora tavaszi) kóstolót.
Batthyány Lajos Általános Iskola Géza Fejedelem Tagiskolája
Nálunk minden évben van egészségnap, nagyon sokat foglalkozunk az egész tanévben az egészséges étkezéssel, a helyes életmóddal és a rendszeres testmozgás fontosságával. A mai boldogságóránkon a mese megismerése és megbeszélése után rögtön elhatározták a gyerekek, hogy mindenképpen ki szeretnék próbálni a Nyúl-sün futóversenyt a következő testnevelés óránkon. A másodikosaimmal lezárásként egy saját készítésű papírrepülőt hajtogattunk és ennek a röptetésével sikerült lemozogniuk az aznapi sok-sok felesleges energiájukat. 😊