Május 29-én intézményünk is csatlakozott a Kihívás Napja 2024 országos eseményhez, mivel lételemünk a mozgás, és a gyermekek szeretnek a leginkább mozogni. Együtt végzett mozgásnál pedig nincs jobb dolog a világon! Fő cél a kedv megteremtése a mozgáshoz, illetve az egészséges életmódhoz. Bölcsis, ovis, minden gyermekünk aki azon a napon az intézménybe jött mindenki részt vett örömmel a programon, melyen segítőink is voltak. Persze előtte a Tulipános gyermekekkel elővarázsoltuk Csupaszívet, és meghallgathatták a Lusta király meséjét! Melyet mivel mással folytattunk volna, mint mozgással! Bagdy Bella- Jól érzem magam Boogie c. számára játszottunk egy szoborjátékot, aki kiesett már mehetett is öltözni, és kezdetét vette a játék. A játékot követően megkérdeztem tőlük melyik mozgás volt számukra ma a legkedvesebb, és majd ha nagyobbak lesznek milyen sportot szeretnének kipróbálni! Persze most is vannak sokan akik jártak évközben: ovifocira, ovikosárra, ovitornára mivel az óvodai nevelésben is nagy hangsúlyt fektetünk a mozgásra, ami a mentális egészségünk mellett a leghatékonyabb tanulási forma is! Tehát nagyon fontos, hogy az óvodás gyermekek minél többet mozogjanak!
Testmozgás
Hatodikos osztályommal megbeszéltük, hogy miért olyan fontos, hogy ne csak a lelkünket, hanem a testünket is eddzük és milyen formái vannak a testmozgásnak, melyek a különböző személyiségtípusokhoz illenek.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A téma feldolgozásához felhasználtuk Bagdi Bella gyerekdalait. Közben elképzeltük, hogy van egy bolygó egy messzi-messzi galaxisban, amit Jobb Veled a Világ bolygónak hívnak. Megbeszéltük, hogy A Jobb Veled a Világ bolygón élők többségében zöld színű dolgokat esznek, és isznak. Kedvenceik a nyers ételek, valamint a vadon termő, ehető növények. Naponta többször étkeznek, kisebb adagokat esznek, de gyakrabban, és figyelnek arra, hogy sok tápanyag legyen az ételeikben, valamint a folyadék és a szilárd táplálékok egyensúlyára is hangsúlyt fektetnek. Közösen összeállítottuk a Bolygólakók kedvenc ebédjét! Kiválogattuk mit ennénk meg szívesen „ilyen zölden”? A mellékletben található színezők segítségével megbeszéltük, hogy milyen az ízűek a kedvenc ételeink. Meghallgattuk Jól érzem magam boogiet, és a dal instrukcióit követve játszottuk el a dalt. Először körben , majd kígyózva haladva, azután összevissza járkálva, végül párosával, úgy, mintha az egyik testrészünk össze lenne ragasztva! Az „Alma-fogó “ is hamar kedvelt játéká vált, sikerült jó hangulatot varázsolni.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
Boldogság-témakörös Gyereknap
A Boldogságóra témaköröket a tanulóközösség egésze számára a gyereknapi programon is megjelenítettük
– Az udvari játékokat a Testmozgás hónapja zárásaként terveztük, sok ügyességi játékkal. A sorversenyen labdás, karikás, helycserés, egymásra figyelő játékok kaptak helyet. A társas kapcsolatok ápolása érdekében a csapatok tagjait osztályonként összekevertük. Segítséggel, egymás támogatásával valósulhatott meg egy-egy feladat, függött egymás segítésétől. A kivárást, türelmet, egymásra figyelést feltételezte a teljesítés. Az egymás segítése lehet a hónaptémák tekintetében a Boldogító jó cselekedet, mellyel a társat segítve sikerélményhez juttatjuk.
– „Drámai muzsikusok” érkeztek Brémából. Interaktív színjáték következett. A kollégák szereplésével, a gyerekek aktív bekapcsolásával játszottuk el a történetet. A négy kis állat, kiket a gazdájuk nem becsült már meg, egymásra találnak, sőt kitalálják azt is hogy miből fognak megélni. Egymás társaságában már nem elkeseredettek, optimistán kitalálják hogyan éljenek tovább. Céljuk kitűzése: Brémába elérnek, ott majd szépen zenélnek, abból vígan megélnek! Az Optimizmus és társas kapcsolatok ápolásának hónaptémáihoz is megfelel a mese. Az optimista szemlélettel keresték a kiutat, együtt meg is találták.
– Zenés mókánk és udvari játékaink, az Apró örömök élvezete témához illenek. Az aszfaltrajzzal, a buborékfújó apró kis gömbjeivel lenyugodva, elmélyülten játszadoztak. Tényleg nem kellenek nagy dolgok a boldogsághoz, de kell a harmonikus együttlét és elfoglaltság. A rajzoknál a jóllét kifejezéséhez szimbólumokat is kerestünk. Boldogok vagyunk, mint a repkedő pillangó, úszunk a habokban, mint a delfin…
– Kupak- kukac kereső jutalomjáték a Megküzdési stratégiákhoz illik. Meg kellett találni az elrejtett elemeket és a kukacba rakni. majd minden csoport megküzdött a megtalálással is. Az időtényezőt is le kellett küzdeni. Itt a figyelem, gyorsaság, koncentrációs képesség is kellett az erőfeszítés mellett.
– A Hála amit a gyerekeink szeme tükrözött mindvégig az élményekért, a programért.
Óvodánk 9 működő csoportja csatlakozott a Kihívás napja felhíváshoz.
„Keresztféléves” (február végén indult) mini csoportunkkal mi is aktívan reszt vettünk az eseményen.
Az udvaron színes labdákkal játszottunk, szivárványernyővel mondókáztunk, motoroztak a gyerekek A délelőtti játékos mozgás után sétálni indult a Cica csoport mobil hangosítással. Olyan helyet kerestünk a lakóparkban, ahol gyermekeinkkel biztonságosan eljárhatjuk kedvenc táncunkat.
A szokatlan helyszín egy kis meglepetést okozott a gyerekek körében, de hamar felülkerekedtek ezen, és önfeledten táncoltak újabb és újabb ismétlést kérve. Befejező dalainkkal (Bújj, bújj zöld ág; Tekeredik a kígyó) hosszú láncba kapaszkodva kígyózó sorban vonultunk az utcán.
A boldogság futást az iskolánk körül teljesítették a gyerekek. Egymás kezét fogva bátorítottak mindenkit a táv megtételére. Ezután a tornateremben megnézték a kisfilmet és együtt jógáztak. Pihenés képpen „Stabil vagyok mint a hegy” gyakorlatokat végezték el.
A mindennapos testnevelés mellett számos alkalmat találunk a testmozgásra. Így volt ez májusban is elméletben és a gyakorlatban is. A Blob foci színezése kapcsán a gyerekek megnyilvánulásai igen elgondolkodtatók voltak, ezért egy hosszabb, közös beszélgetés kerekedett a feladatból. A Stabil vagyok, mint egy hegy gyakorlattal a gyermekek magabiztosságának és stabilitásának megerősítését segítettük. Több világnapról is megemlékeztünk. A Fagylalt napján elmentünk a kedvenc fagyizónkba, és egészséges fagylaltokat kóstoltunk. Iskolánk madárbarát iskola: A madarak és fák napján nemcsak madárhang felismerő vetélkedőt tartottunk, hanem kisétálva városunk utcáira, egy applikáció segítségével fameghatározásokat végeztünk, különösen nagy sikerrel, valamint rajzkiállítást rendeztünk, virágokat ültettünk. Gyermeknapon zumbáztunk. Az európai elhízás elleni nap alkalmából sárga gyümölcsökből és zöldségekből boldog arcot formáltunk. Hogy a testmozgásba a táncot is beleépítsük, rendszeresen táncoltunk. Mivel a boldogságpszichológia támogatja a testi kondíciónkkal való törődést, a fizikai aktivitás valamely formáját, úgy gondoljuk, ezt mi erre a hónapra (is) sikeresen teljesítettük.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Testmozgás az óvodánkban
A 9. Boldogságórát már nagyon várták a gyermekek. Téma a testmozgás volt. Megbeszéltük, hogy miért van szükségünk testmozgásra. Most is Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Majd táncoltunk a Jól érzem magam c. számra. Elbáboztam nekik a Lusta király c. mesét. Majd a témával kapcsolatban több mozgással kapcsolatos játékot találatam ki. A játékok nevét borítékba raktam és a gyerekek húzták ki, hogy melyiket játsszuk el.
Játékok a következők voltak:
Sport kitalálása, elmutogatása képről
Tűz-víz-repülő játék
Lufi a magasban
Békák a tóban
Csigaverseny
Repülők
Ezekhez a játékokhoz nélkülözhetetlen volt az együttműködés, csapatmunka. Ezeket a gyermekek nagyon ügyesen megoldották.