A 7-8 éves gyerekek létformája a mozgás. Egész nap nem fáradnak el. Képesek ugrálni, fára mászni, szaladgálni, játszani. Legkedvencebb téma ez volt, hiszen ez az alapelemük.
Megalkottuk az egészségmondókát is, mely végig alkotólázban tartotta a mi kis csapatunkat.
Izgő- mozgó mondóka
Kedvelem a zöldségeket.
Szeretem a gyümölcsöket.
Megeszem a leveseket.
A suliban figyelek,
Jó tanuló így leszek.
Tesi órán nevetek,
Örömmel bukfencezek.
Ha elfáradok, pihenek,
Egészségesen élek.
Testmozgás
A mi iskolánk sportiskola is. ezért a mi gyerekeinknek DÖK napon is egész napos sportolás volt. Nagyon élvezték, de az erdei iskolában is elmentünk még éjszakai túrára is. A sport tényleg a mindennapjaik része.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Városunk ebben az évben ünnepli fennállásának 750. évfordulóját. Ebből az alkalomból osztályunk részt vett a városi futóversenyen. Mindenki a kitűzött távot teljesítette. Érem került minden gyermek nyakába.
Elolvastuk, megbeszéltük az idézeteket, majd megtekintettük a videót, egy szuper kis tornát végeztünk a figurával. A Titkos karmester játékot is kipróbáltuk, amit nagyon élveztek a gyerekek.
Végül megírtuk közösen az egészség mondókánkat. Ismét tartalmas Boldogságórát élhettünk át.
A testmozgás fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel bevezetésképpen és meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam boogiet és követve az instrukciókat, a tanteremben kellő motivációt gyűjtve a gyerekekkel igen jó hangulatban kezdtük meg az órát.
A testmozgás- egészséges életmód jegyében zöldségeket és gyümölcsöket válogattunk a segítségként kapott mellékletből, illetve a munkafüzet feladatai közül többet is elkészítettünk, sporteszközöket válogattunk és az óra végén mindenki kiválasztotta melyik cica lenne a munkafüzet nagy „cicafáján”.
Az óra zárásaként, a Jól érzem magam boogiet újra meghallgattuk Bagdi Bellától és nagyon jót táncoltunk.
Május 29-én 8:35-kor kezdődött a bemelegítő programmunk az első és másodikos évfolyamunknak. Két órán át volt lehetőség diákjainknak magukat csoportokra osztva különböző feladatokban, gyakorlatokban megmérettetniük.
10:15-kor kezdődött a közös futás koreográfiával a harmadik és a negyedik évfolyammal együtt az összetartás jegyében a Magic in the air c. dal hallatán az iskola udvarán.
Majd átadtuk az állomásokat a 3. és 4. osztályos tanulóinknak.
A testmozgás életünk mindennapi részét képezi. Személyes példamutatással igyekszünk a gyerekek figyelmét felhívni a mozgás fontosságára, hisz csökkenti a stresszt és boldogsághormont is termel. Nem csak testi változást hoz, de ezáltal elégedettséggel is tölt el, nem is beszélve a „megcsináltam!” érzésről.
A Boldogóra program testmozgással kapcsolatos óráján a gyerekekkel hosszan beszélgettünk a mozgásról. Átbeszéltük a mozgásformákat, hogy kinek-kinek mi a kedvence. A szokásos idézetekkel folytattuk az órát, átbeszéltük, hogy kinek mi jut eszébe az egyes gondolatokról.
Ezután mindannyian elvégeztük az egészséges életmód-tesztet, és értékeltük is magunknak.
A mezei nyúl és a sündisznó című mese felolvasása után beszélgető kőrünkben a testmozgás és a jó szokások fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel. Elterveztük, hogy a közeli parkban kezdetben két kört futunk, majd növeljük a távot. Sikerült is megvalósítani. A gyerekek nagyon élvezték a futást, és várták, kérték hogy menjünk futni. A kihívás napján kézen fogva szerettük volna megtenni a távot, de ez nem jött össze. Maradt az egyéni futás.
A gyerekekkel beszélgetőkör alkalmával átbeszéltük a testmozgás élettani, szervezetünkre gyakorolt pozitív hatását és szükségességét. Egyesek elmesélték, hogy melyik sportág a kedvencük és kiket tartanak példaképüknek. Nagyon sokat mozogtunk a hét folyamán, valamennyi lehetőséget kihasználtunk, amely a mozgás lehetőségét magába hordozta. Az udvaron, a csoportszobába, a tornaterembe, mindenhol az aktív mozgásé volt a főszerep. Nagy sétát tettünk a közelben lévő töltésen egészen a Tiszáig, ahol köveket dobáltunk a vízbe. A mozgásigény kielégítését és a mozgás megszerettetését, egészséges életmód kialakítását céloztam meg játékos formában a tevékenységek megtervezésekor.
Májusi témánk több területen is kapcsolódott a csoport havi projektterveihez. Mivel a mozgás az óvodás gyermekek számára kiemelten fontos, a heti mozgásfejlesztéseink és a naponta szervezett mindennapos testnevelés beépült az óvodai életünkbe. A hónapban szerveztük meg az „Egészséges gyermeknapok a Mesevárban” elnevezésű rendezvényünket, melynek keretében zenés torna szervezésével, udvari, mozgásos feladatokkal, egészséges táplálékokkal készültünk a gyerekeknek. A mozgásos játékok során versenyezhettek a futóbiciklikkel, kincset kerestek a fűben (Kinder figurák),labdajátékokkal ismerkedtek a műfüves focipályánkon, célba dobhattak kislabdával a zsámolyokba. Valljuk, hogy az egészséges életmód kialakítása fizikai és mentális egészség egyensúlyát jelenti, melyre folyamatosan figyelmet kell fordítani. A csoportszobában sokszor játszottunk tükörjátékot, melynél az egyszerűbb mozgásformákat követték a bonyolultabbak. Játékaink: Lufi a magasban, Tűz-Víz-Repülő