Reflexió az órához
Ez az óra volt az első boldogságóránk az tanévben.Először arról beszélgettünk,hogy mi a boldogság.Mit is fogunk tanulni ezeken az órákon?A gyerekekkel összegyűjtöttük, hogy mi jut a boldogságról az eszükbe.Az óra célja az volt, hogy tudatosítsuk, hogy a testmozgás az egészséges életmód része, és sok jó érzéshez juthatunk általa.(Boldogok vagyunk tőle.)Mozgásos utánzó játékokat végeztünk az óra elején,amit mondókával kísértünk.Tükörjátékot játszottunk, amit párokban is kipróbáltunk.Az Apacuka zenekar Tükörkép dalát énekeltük, és közben táncoltunk is.A táblán lévő memóriajátékot nagyon szerették, amiben sportoló állatok szerepeltek.Az ezt követő utánzó játéknak is nagy sikere volt.Itt a gyerekeknek különböző sportot, mozgásformát mutattam, amelyeket meg kellett nevezni, és le kellett utánozni.Beszélgettünk arról, hogy ki, mit sportol vagy szeretne kipróbálni.Miért fontos, hogy mozogjunk?-kérdésre a gyerekek már sok jó választ mondtak.Az óra végén megnéztük Bogyó és Babóca rajzfilmsorozat Erdei tornaverseny című részét.Beszélgettünk a rajzfilmről.(Mindenki ügyes valamiben volt a tanulság.)Az óra zárásaként az óra elején elhangzott dalra mozogtunk.
Testmozgás
,,A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.” (Szent-Györgyi Albert)
A gyerekek a témával kapcsolatban kaptak egy kérdőívet, melyen különféle megállapítások találhatók az egészséges életmóddal kapcsolatban: helyes táplálkozás, testmozgás, alvás, pihenés. A végén ezt kiértékeltük és az értékelés alapján megtudták a gyerekek az egészségszintjüket. Pótoltuk a vitaminokat, gyümölcstálat készítettünk.
Ebben a hónapban ellátogattunk Pozsonyba a Cyber Jumpba, ahol vidáman, sok mozgással töltöttük el a napot.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Több iskolai programunk illett a hónap témájához. Voltunk közösen kirándulni, akadályversenyen, és a jó időben sokat tartózkodtunk a szabadban.
A mondókát csapatokban írták a gyerekek, a legjobbat töltöm fel közülük :
Egészség-mondóka
Nappal eszem-iszom
és este egy jó nagyot alszom.
Reggel 7-kor felkelek,
8-kor már figyelek.
Szünetben kimegyek,
sokat mozgok, pihenek.
Ebédnél zöldséget, gyümölcsöt eszem,
máris egészségesebb lettem.
Ilyen az életem,
Örömömet lelem mindenben !
Báthory István Általános Iskola
A hagyományokhoz híven idén is az utolsó tanítási héten rendezte meg a testnevelés munkaközösség a felső tagozatos tanulóink számára az Egészség és sportnapot.
A napot egy lendületes közös bemelegítessel kezdtük, melyet Virág néni vezetett. A programok között helyet kapott: gyümölcsfaragás, interaktív előadás a nyár veszélyeiről, gördeszkás akadálypálya, tollaslabdázás, kidobós házibajnokság.
A nagy melegben mindenki megtalálta a neki tetsző játékos feladatokat.
Foglalkozásterv 9.-A testmozgás gyakorlása
Boldogságóra vezetője:
Faragó-Flaskay Szabolcsné
Monori Tesz-Vesz Óvoda, 2023/2024
Katica csoport, vegyes korcsoport
Szervezési feladatok csoportszoba előkészítése:
-tornaszoba előkészítése
-gyerekek tornaruhába való átöltözésének segítése az egyéni szükségeknek megfelelően
Ráhangolás:
Mozgásos mondókák:
-1,2,3,4 te kis cipő…
-Sétálunk, sétálunk….
-Itt a szemem, itt a szám…
-Ugrájunk, mint a verebek
-S beh sok súly…
Relaxáció:
-Ilyen nagy az óriás, nyújtózkodjál kispajtás
-Ilyen kicsi a törpe, guggoljunk le a földre
-Kicsi vagyok én
Majd megnövök én
Én leszek a legboldogabb
A Föld kerekén.
Majd gimnasztika, testmozgás, játékos feladatok a tornaszobában.
Mozgás után lecsendesedés és a mese meghallgatása
Mese: Bezzeg Andrea A lusta király című meséje
Reflektálás:
-Soroljunk fel egészséges dolgokat!
Téma továbbadása:
– munkafüzet 67. oldalán található Testmozgás jelének feladat otthoni feladatmegoldás
Felhasznált irodalom
• Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva:
Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek,
3-6 éveseknek
• Bagdi Bella – Bezzeg Andrea:
Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet
3-6 éveseknek
Igazán aranyos illusztrációk készültek a vershez.:))))
Május hónapunk a testmozgásról szólt. Ez a téma pont jól igazodott az oviolimpiánkhoz a kihívás napjára való felkészülésünkhöz, ahol körbe futottuk az óvodát és a bölcsődét is hetente többször. Mozgás örömét érezhették még a gyermekek mikor elsétáltunk a Nagyerdőre, ahol még a békás-tónál lévő játszótéren is örömmel kimozogták magukat a gyermekek. Ezek a mozgásos programok segítették a gyermekeket abban, hogy megértsék milyen fontos dolog ez számunkra. A gyermekek ebben az életkorban mindig alig várják, hogy kimehessenek a természetbe, ahol szabadon futhatnak, mászhatnak, hintázhatnak, ugrálhatnak és ezekben támogattuk őket. Örömmel mutatták meg a gyermekek a kedvenc sportjaikat, amit a többieknek ki kellett találniuk majd leutánozniuk. Reméljük felnőttként is majd örömmel tekintenek a mozgásra és nem követik a lusta király szokását.
Iskolánk részt vesz az Aktív Iskola Programban, úgyhogy ennek a témának a feldolgozása is szinte egész évben jelen volt a gyerekek mindennapjaiban. A relaxáció után arról beszélgettünk, hogy miért szükséges, hogy átmozgassuk, tornáztassuk a testünket, hogyan érezzük magunkat egy jó mozgásos játék vagy futkározás után. Iskolánkban ebben a hónapban megszerveztük a Sportfesztivált mind az alsós, mind a felsős tanulók részére, mely során négy helyszínen, 15 perces váltásokkal próbálhattak ki különféle mozgásos tevékenységeket: célbadobás, akadálypálya, fűhoki, lufilebegtető. A mozgást ösztönző zenékkel együtt mindez maradandó élmény maradt a gyerekek számára.